Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@22:57:15 GMT

247 دانش فني در بخش خصوصي کاربردي شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۱۹۴۶

247 دانش فني در بخش خصوصي کاربردي شده است

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - معاون وزير جهاد کشاورزي و رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي گفت: 247 مورد دانش فني اين سازمان تاکنون به بخش خصوصي واگذار و کاربردي شده است.

اسکندر زند روز چهارشنبه در آيين عقد سه قرارداد مشارکت در توليد کيت هاي تشخيص بيماري هاي يون و بروسلوز در گاو و گوسفند در اراک افزود: اين بسترهاي دانش فني در حوزه هاي مختلف توليد بذر نهال، واکسن و سرم، ماشين آلات، صنايع غذايي، عوامل بيولوژيک در بخش گياه پزشکي، کودهاي بيولوژيک و 92 دانش فني در حوزه ارقام زراعي و باغي بوده است که با ظرفيت هاي بخش خصوصي عملياتي شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: دولت تدبير و اميد توسعه ايده به عمل را از محوري ترين برنامه هاي خود قرارداده چرا که واگذاري دانش فني به بخش خصوصي علاوه بر ايجاد افزايش اشتغال در جامعه نقش مهمي در شکل گيري شرکت هاي دانش بنيان، افزايش رقابت، توليد محصولات با کيفيت تر و افزايش صادرات و ارز آوري براي کشور دارد.
رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي خاطر نشان کرد: 200 دانش فني در موسسه تحقيقاتي واکسن و سرم سازي رازي و 200 دانش فني در ساير بخش هاي زراعي و باغي وزارت جهاد کشاورزي وجود دارد که با واگذاري آن ها به بخش خصوصي زمينه ايجاد 400 شرکت دانش بنيان در کشور فراهم مي شود.
زند گفت: سرمايه گذاري بر دانش فني با مشارکت بخش خصوصي مي تواند ايران اسلامي را همانند گذشته به يکي از قطب هاي توليد و صادرات واکسن و سرم در منطقه تبديل کند.
وي افزود: با واگذاري دانش فني توليد واکسن بيماري تب برفکي به بخش خصوصي در سال 95، کشور در توليد واکسن اين بيماري به خودکفايي دست يافته است.
معاون وزير جهاد کشاورزي با يادآوري عقد قرارداد سه قرارداد مشارکت در توليد کيت هاي تشخيص بيماري هاي يون و بروسلوز در گاو و گوسفند، افزود: اين کيت ها براي نخستين بار به دست جوانان با انگيزه کشور در اراک ساخته مي شود.
استاندار مرکزي نيز در اين نشست گفت: واگذاري ماموريت هاي بخش دولتي به خصوصي و بهره گيري هدفمند از ظرفيت هاي غيردولتي براي بهبود کيفيت توليدات داخلي از برنامه هاي اولويت دار دولت تدبير و اميد است.
سيد علي آقازاده افزود: هدايتگري دانش فني به حوزه خصوصي و مشارکت جوانان در فعاليت هاي علمي علاوه بر افزايش اشتغال در جامعه، رقابت پذيري، بهبود کيفيت محصولات داخلي و افزايش صادرات و ارز آوري براي کشور را به همراه دارد.
رئيس موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي نيز در اين نشست گفت: 70 فرآورده از جمله واکسن هاي انساني، دام و طيور و انواع کيت هاي تشخيصي در اين موسسه توليد مي شود.
علي اسحاقي افزود: از مجموع 9 واکسن اجباري براي جمعيت انساني، هفت واکسن در اين مرکز توليد مي شود و علاوه بر آن 90 درصد واکسن هاي مورد استفاده در حوزه دامپزشکي نيز از موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي تامين مي شود.
وي ادامه داد: 30 درصد نياز واکسن و سرم کشور توسط موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي تامين و بقيه از خارج از کشور وارد مي شود.
رئيس موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي خاطر نشان کرد: اين موسسه با 6 شعبه در مشهد، مرند، اهواز، کرمان، شيراز و اراک به توليد انواع واکسن و کيت هاي تشخيصي انساني و دام و طيور مي پردازد.
در اين نشست سه قرارداد مشارکت در توليد کيت هاي تشخيص بيماري هاي يون و بروسلوز در گاو و گوسفند با حضور معاون وزير جهاد کشاورزي و رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي، استاندار، رئيس سازمان جهاد کشاورزي، مديرکل دامپزشکي و برخي از مديران استاني استان مرکزي با يک شرکت بخش خصوصي امضا شد.
موسسه تحقيقاتي واکسن و سرم سازي رازي اراک در زمينه مبارزه با بيماري هاي دام و طيور، مبارزه با بيماري هاي مشترک انسان و دام، تحقيق و تشخيص بيماري هاي دام و طيور، پژوهش و توليد واکسن ها و فرآورده‌هاي بيولوژيک مصرف دام و طيور و انساني (پزشکي و دامپزشکي)، توسعه واکسن ها و فرآورده‌هاي بيولوژيک و توليد سرم ها و داروهاي شيميايي مورد مصرف پزشکي و دامپزشکي فعاليت دارد.
بيماري تب مالت (بروسلوز) بيماري مشترک بين انسان و دام است.
بيماري يون يک عفونت باکتريايي مزمن علاج ناپذير است که به صورت اوليه قسمتهاي تحتاني روده کوچک نشخوارکنندگان را درگير مي کند.
/6013/1955/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است