Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@11:57:53 GMT

پیش‌بینی وزش باد و رگبار باران در تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۲۰۱۸

جامعه > محیط زیست - ایسنا نوشت: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به پیش‌بینی وزش باد و رگبار باران در تهران از سالم بودن هوای پایتخت خبر داد.

حسین شهبازی با بیان اینکه نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۲۳ خرداد) است، گفت: در این روز به‌تدریج بر سرعت باد افزوده می‌شود به گونه‌ای که در برخی ساعات وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب غربی - جنوبی و بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات طی امروز (۲۳ خرداد) افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه این شرایط جوی طی فردا (۲۴ خرداد) کمابیش تداوم خواهد داشت، گفت: در این روز برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته شهبازی انتظار می‌رود وزش باد در برخی ساعات فردا (۲۴ خرداد) سبب خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در سطح شهر شود، همچنین دما تا فردا افزایش جزیی خواهد یافت.

او در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۵۸ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۵۷ همچنان در شرایط سالم است.

۴۲۲۳۸

کلید واژه‌ها : بارش برف - باران - تغییرات آب و هوایی - آب و هوا -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بارش برف باران تغییرات آب و هوایی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (شنبه ۸اردیبهشت) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش از امروز تا اواسط هفته روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه

روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی بارش‌ها رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سامانه بارشی ضمن فعالیت در نوار غربی کشور، بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

احتمال وزش باد در پایتخت

آسمان تهران امروز صاف تا قسمت ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود که در شب افزایش وزش باد را خواهیم داشت. فردا نیز همین شرایط برای پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

کمینه و بیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۱۵ و ۲۵ درجه سانتیگراد است؛ همچنین از فردا روند تدریجی افزایش دما در سطح استان تهران را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • رگبار باران در تهران از چهارشنبه/ افزایش دما تا ۵ روز آینده
  • تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • استقرار جوی پایدار و صاف تا اواسط هفته در گیلان
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت