Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@18:11:06 GMT

تداوم بارش‌ باران در کشور/ کاهش کیفیت هوا در شرق

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۲۲۱۷

تداوم بارش‌ باران در کشور/ کاهش کیفیت هوا در شرق

ساعت 24-مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور از وزش باد شدید در برخی مناطق و کاهش کیفیت هوا در شرق کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز (۲۳ خرداد) سامانه بارشی در دامنه‌های مرکزی و شرقی البرز، سواحل شرقی خزر و شمال شرق کشور فعال است و سبب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق شمال غرب کشور نیز رشد ابر و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: شدت بارش‌ها در این روز در شرق تهران، شمال سمنان، دامنه‌های شرقی البرز در استان مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی امروز (۲۳ خرداد) در شرق و برخی مناطق شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه شرق به ویژه زابل با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه فردا (۲۴ خرداد) از فعالیت سامانه بارشی در کشور کاسته می‌شود، گفت: در این روز تنها برای شمال غرب، غرب سواحل خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و مناطقی از شمال شرق کشور رشد ابر و بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط را در روز جمعه (۲۵ خرداد) در شمال غرب، غرب سواحل خزر و دامنه‌های البرز مرکزی شاهد خواهیم بود،اظهارکرد: امروز (۲۳ خرداد) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۴ خرداد) کمی ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲۵ خرداد) کمی ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی قم،بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی امروز جمعه (۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اما در ارتفاعات احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده در بعدازظهر وجود دارد.

فردا آسمان صاف و در بعدازظهر وزش باد رخ خواهد داد. روز یک‌شنبه آسمان صاف و گاهی وزش باد رخ انتظار می‌رود. روز دوشنبه آسمان صاف خواهد بود

 اما از اواخر وقت این روز افزایش ابر در سطح استان رخ خواهد داد. روز سه‌شنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری، اوایل شب نیمه ابری تا ابری خواهد شد و در برخی ساعات وزش باد انتظار می‌رود. از روز یک‌شنبه تا سه‌شنبه روند دما افزایشی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در این استان‌ها
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان