Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جمعیت حامیان آزادی قدس شریف با اشاره به اینکه جنگ جهانی اول توطئه‌ای یهودی بود گفت: اولین اقدامات پس از جنگ جهانی اول فروپاشی امپراطور عثمانی بود که طی آن چندین سرزمین از جمله فلسطین بین چند کشور قدرتمند از جمله انگلیس و فرانسه تقسیم‌ شدند. ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا محمدتقی تقی‌پور، دبیرکل جمعیت حامیان آزادی قدس شریف در نشست «قدس: انتفاضه، مقاومت، حق بازگشت» که عصر روز گذشته با حضور محمدباقر خرمشاد، عباس خامه یار، محسن اسلامی، محمدتقی تقی‌پور  و با حضور نمایندگان جنبش جهاد اسلامی فلسطین در محل مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: درباره مسأله صهیونیست، فلسطین، اسرائیل و قدس چند سؤال وجود دارد؛ اول اینکه کسانی که فلسطین را اشکال کرده‌اند، اصول و مبانی فکری، ماهیت و باور دینی‌شان چیست؟ چرا فلسطین را اشکال کرده‌اند؟ این مسأله چه نسبتی با ایران دارد و ایران چه نسبتی با آن دارد؟ آیا اینکه بدانیم آمریکا سگ اسرائیل است، کفایت می‌کند و یا باید اصول و مبانی آن‌ها را بشناسیم؟ صهیونیست‌ها با چه هدفی در قلب جهان اسلام یعنی در فلسطین پایگاه زده‌اند؟

فلسفه حضور اسرائیل در فلسطین ریشه در تفکر یهودیت دارد
وی با بیان اینکه برای دستیابی به پاسخ این سؤالات باید با مبانی فکری یهودیت آشنا شد، افزود: 3 مفهوم محوری در آیین یهود وجود دارد: اول اینکه معتقدند یَهوَه خدای مخصوص آنان است؛ دوم اینکه قوم برگزیده‌اند؛ لذا بر این اساس یهود گل سرسبد عالم است و اگر عالم باقی مانده، به دلیل همین گل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این تفکر قائلند مخلوقات دو دسته‌اند: یهود و حیوان، لذا یهود حق سروری بر تمام عالم را دارد و غیر یهود باید برای خدمت به این قوم به کار گرفته شود. همچنین معتقدند یهودی در قبال غیر یهودی نباید به اصل صداقت و امانت‌داری پایبند باشد و می‌تواند از هر وسیله‌ای برای به قدرت رسیدن خود بهره گیرد.

تقی‌پور محور سوم تفکر یهودیت را در رسیدن به ارض موعود معرفی کرد و خاطرنشان کرد: محور سوم تفکر یهود، مفهوم سرزمین موعود است. آنان معتقدند ایجاد قدرت یهودی در فلسطین مقدمه‌ای برای نیل تا فرات و یا استقرار ارض موعود در منطقه است. آنان بر اساس این اصول و مبانی  تا قرن 13 در جوامع مسیحی مطرود بودند، زیرا یهودیان را قومی رباخوار و نژادپرست می‌دانستند. اما یهودیان به مرور زمان به شکل زیرکانه‌ای در قلب مسیحیت نهضت اصلاحات دینی شکل دادند که همان پروتستان‌ها هستند. این فرقه متأسفانه در حال حاضر جمعیت صدها میلیونی از مسیحیت را جذب خود کرده است.

پروتستان‌ها علائم ظهور را استقرار یهودیان در فلسطین می‌دانند
صاحب اثر «سازمانهای یهودی و صهیونیستی» در این باره ادامه داد: پروستان‌ها فرقه‌ای هستند که معتقدند هرگز صلح و آرامشی در جهان برپا نمی‌شود مگر اینکه مسیح ظهور کند و مسیح ظهور نمی‌کند مگر اینکه علائم ظهور بیاید. به اعتقاد آنان علائم ظهور، استقرار یهودیان در فلسطین و بنای معبد سلیمان بر فراز مسجدالاقصی است؛ با این حساب می‌بینیم اصل تفکرشان بر اساس مبانی فکری یهودیان است و این مسأله گامی برای مشروعیت‌سازی پایتختی قدس شریف برای اسرائیل است.

پروتستان‌ها دشمنان اسرائیل را شرور می‌دانند
تقی‌پور با بیان اینکه پروتستان‌ها معتقدند محور شرارت‌ها باید برداشته شود و شرور کسی است که با اسرائیل بجنگد، افزود: آنان می‌گویند شرارت  برداشته نمی‌شود مگر اینکه یک جنگ بزرگ برپا شود «آرماگدون» تا تمام کسانی که با موجودیت یهود در فلسطین مخالفند، نابود شوند. بنابراین استقرار اسرائیل مقدمه‌ای برای آرمان مسیحیان است. با این تفکر ایران محور شرارت‌هاست که مقابل اراده خدا ایستاده‌اند. این تفکر که در اوایل قرن 19 جا افتاد، یهودیان علناً اعلام کردند اِبایی ندارند فلسطین را پایتخت خود اعلام کنیم. در این راستا شروع به ایجاد انگیزه در یهودیان برای کوچ به سرزمین فلسطین کردند و از سوی دیگر فلسطینیان را مجبور به مهاجرت به سایر کشورها کردند.

جنگ جهانی اول توطئه دشمن برای برپایی دولت یهود در قلب اسلام بود
دبیرکل جمعیت حامیان آزادی قدس شریف با اشاره به اینکه جنگ جهانی اول توطئه‌ای یهودی بود و هیچ کشوری به اندازه ایران به یهودیان خدمت نکرد، افزود: اولین اقدامات پس از جنگ جهانی اول فروپاشی امپراطور عثمانی بود که طی آن چندین سرزمین از جمله فلسطین بین چند کشور قدرتمند از جمله انگلیس و فرانسه تقسیم‌ شدند. در واقع جنگ جهانی اول در راستای برپایی دولت یهود بود. حکومت ایران نیز در آن زمان بیشترین خدمت را به یهودیان کردند و آنان را به همراه بهاییان در رأس حکومت خود جای دادند. آنان نیز با توطئه انگلیس در ایران چنان خشکسالی ایجاد کردند که از 19 میلیون جمعیت ایران 9 میلیون نفر کشته شدند.

تقی‌پور پیروزی انقلاب اسلامی را آغازی برای فروپاشی رژیم منحوس اسرائیل معرفی کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پروژه چند صدساله صهیونیست بر هم ریخت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جهان با یک پیچ تاریخی عظیم مواجه شد. ایران که یک زمان جولانگاه صهیونیست‌های خبیث و موساد بود، اکنون هیچ سهمی در ایران ندارد بلکه تبدیل به مهم‌ترین مرکز صهیونیست‌ستیزی در جهان شده است و تاکنون لطمه‌های سنگینی بر آنان وارد آورده است.

تحمیل سبک زندگی حیوانی برنامه اصلی یهودیت صهیونیست است
وی با اشاره مهم‌ترین تهدید صهیونیست‌ها را افول ارزش‌های انسانی و سوق دادن آنان به سوی خوی حیوانی معرفی کرد و افزود: مسأله‌ای که صهیونیست‌ها در پی آن هستند صرفاً منحصر به اشکال یک کشور و استقرار حکومت نیست؛ زیرا هیچ جا از خباثت آن‌ها مصون نیست. تحمیل یک زندگی غیر الهی و غیر انسانی بین موحدان و مسلمانان توسط یهودیان جزو اصلی‌ترین برنامه آنهاست. در حالی که تمام رسالت انبیا قرار دادن انسان‌ها در مدار انسانیت بود، تعلیم، تفکر و اندیشه یهودی به این سمت است که انسان را از مدار انسانیت خارج کند و به سوی حیوانیت سوق دهد.

برنامه یهود اشکال قدس وجود انسان‌هاست
وی ادامه داد: ما یک قدس در فلسطین داریم که اشکال شده است، اما زمانی خطر وجود دارد که قدس وجود ما اشکال شود. توطئه و برنامه یهودیان برای اشکال قدس وجود ماست. انسان خصلتی به نام حیا دارد که بر اساس روایات با ایمان مقرون است. کسی که حیا ندارد تبدیل به موجودی حیوانی می‌شود. یهودیان به دنبال حیازدایی در بین مردم جهان به خصوص مسلمانان  هستند. از دیگر سو می‌بینیم دیگر تفکر یهودیت سروری بر جهان به هر وسیله‌ای مثل ربا و کشت و کشتار است و این تفکر را در سایر جوامع جا انداخته است. خداوند در معرفی آن‌ها می‌فرماید:«سَعى‏ فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فیها وَ یُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْل‏... کوشش مى‌‏کند که در زمین فساد کند و کشت و نسل را نابود سازد..»

انتهای‌پیام/ 

R1392/P1439/S4,37,38/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فلسطین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فلسطین اخبار فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد

ایسنا/یزد رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: اگر زنده نگه داشتن یاد شهدا نبود امروز جوانان کشورمان برای دفاع از اسلام و کشورشان حتی فراتر از مرزهای ایران زمین این چنین با انگیزه نبودند.

«هادی قاسمی» شامگاه سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در مراسم یادواره شهید خوشنام که به مناسبت چهارمین سالگرد تدفین شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر وابسته به جهاددانشگاهی یزد برگزار شد، به خاطراتی از سفرش به سوریه در سال ۱۳۹۵ به اتفاق جمعی از مدیران رسانه اشاره و اظهار کرد: هرچند در برخی کشورها در رابطه با جنگ تلاش دارند که جهت‌گیری تبلیغی را به سمت فراموش کردن ناگواری‌ها و تلخی‌های آن داشته باشند ولی در کشور ما به رغم گذشت سالها از دوران دفاع مقدس، همچنان تلاش داریم که آن را در اذهان مردم یادآوری کنیم.

وی با اشاره به برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف با موضوع دفاع مقدس، بزرگداشت‌ها و یادواره‌های شهدا، برگزاری اردوهای راهیان نور و سرکشی‌های مداوم از خانواده شهدا در کشورمان، بیان کرد: نتیجه فرهنگی و بازخورد این اتفاقات این شده که ۳۰ سال بعد از جنگ کشورمان، جنگ دیگری هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر از مرزهای کشورمان با جهت گیری به سمت ما اتفاق افتاد و هزاران نفر از جوانان کشورمان برای حضور در آن و مقابله با دشمن اسلام اعلام آمادگی کردند.

قاسمی عنوان کرد: امروز هم اگر دوباره جنگ برای کشورمان یا برای جبهه اسلام اتفاق بیافتد، جوانانمان برخلاف ادعای واهی برخی خودفروختگان، بار دیگر برای صیانت و دفاع، حماسی مبارزه خواهند کرد.

وی گفت: رژیم صهوینیستی نیز انتظار داشت با توسل به استراتژی فراموشی بعد از چند نسل، امروز غزه را به تصرف خود درآورد ولی مردم غزه، نفر به نفر و با تبلیغات مادرانه جور رژیم جعلی و غاصب را به فرزندانشان طی این سالها گوشزد کرده‌اند به طوری که اکنون نیز در میان ویرانه‌های شهر و کشورشان فریاد دفاع از خاکشان را سر می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از اقدامات دستگاه‎های فرهنگی و بر و بچه‌های بسیج برای برگزاری این قبیل رویدادها و یادواره‌های شهدا این است که هرگز ظلم دشمن را فراموش نکنیم و در برابر تبلیغات دستگاه ظالمانه، زینب‌وار بایستیم و باور داشته باشیم که قدرت ۷۲ تن از سپاه چند هزار نفری دشمن بیشتر است.

آیت الله «سید محمد کاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز در این مراسم بزرگداشت ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، به روایتی که انسانها را به زندگی همانند زندگی زنبور عسل توصیه می‎کند، اشاره و تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم، زندگی دو حیوان را مقابل یکدیگر قرار داده به طوری که انسان از زندگی عنکبوتی، نهی کرده و به زندگی مانند زنبور عسل توصیه کرده است.

وی نقش استعمار در زندگی بشری را همانند زندگی عنکبوت خواند و گفت: استعمار ملتها را اسیر خود کرده و همانند عنکبوت شیره جان آنها را می‌مکد ولی زندگی زنبور عسل، یک زندگی اجتماعی و تولید محور به عنوان یک اصل است و از طرفی تولید زنبور عسل نیز تولیدی فاسدناپذیر است.

آیت الله مدرسی به نقل از روایتی دیگر، یکی از موجوداتی که برای خاموش کردن آتش نمرود برای سوزاندن حضرت ابراهیم(ع) تلاش کرد را زنبور عسل به حد توانش خواند و گفت: انسانها نیز باید به اندازه توان خود در راه خداوند گام بردارند تا خداوند نیز آنها را یاری کند.

وی تاکید کرد: در واقع اسلام، مرد میدان می‌خواهد نه تماشاچی؛ چرا که همین تماشاچیان بودند که علی(ع) را خانه نشین کردند و به حسن(ع) زهر نوشاندند و سر فرزندان زهرا(س) را بر سر نیزه کردند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در این باره به بیانات امام راحل(ره) در ایام پایانی تبعیدشان در پاریس نیز اشاره و عنوان کرد: امام(ره) تاکید داشتند که مردم وظیفه دارند با تمام توان از حکومت خود دفاع کند و قطعاً اگر چنین نبود ۳۰۰ هزار شهید در کشورمان برای اسلام و این نظام جان خود را فدا نمی‌کردند.

وی با بیان این که بر همین اساس نیز همگان در مقابل حجاب و عفاف، در مقابل ترک فعل‌ها و در برابر اختلاس و این جامعه مسئول هستیم، گفت: باید آموزه‌های دینی‌مان را از شهدا فرا گیریم.

آیت الله مدرسی در پایان نیز اظهار کرد: شهدای بزرگمان به تعبیر سردار شهید سلیمانی تا شهید نشدند و زندگی شهادت‌گونه برای خود انتخاب نکردند، به فیض شهادت نائل نیامدند که ما نیز باید از آنها الگوبرداری کنیم.

اجرای سرود توسط گروه «فجر جاوید» و مداحی «مجتبی رمضانی» و برپایی نمایشگاه فرهنگی از دیگر برنامه‌های این یادواره بزرگداشت مقام شامخ شهید بود که با حضور پرشور اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!