Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:45:24 GMT

سی ان ان: توقف رزمایش هشداری برای متحدان واشنگتن است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۲۶۵۴

سی ان ان: توقف رزمایش هشداری برای متحدان واشنگتن است

تهران – ایرنا – شبکه خبری سی ان ان در پی نشست رهبر کره شمالی با رئیس جمهوری آمریکا در سنگاپور گزارش داد: درخواست دونالد ترامپ برای توقف رزمایش مشترک در شبه جزیره کره، زنگ های خطر را برای متحدان واشنگتن نواخت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سی ان ان در تارنمای خبری خود نوشت: اعلام توقف رزمایش مشترک سالانه با کره جنوبی از سوی رئیس جمهوری آمریکا، توکیو و سئول را در بهت فرو برد و سناتورهای آمریکایی را نیز سردرگم و بخشی از پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) را هم حیرت زده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تارنمای رسانه تصویری آمریکایی نوشت: اعلام توقف رزمایش این نگرانی را افزایش داده که شخص رئیس جمهوری آمریکا امتیاز قابل توجهی به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی داده است بدون آنکه امتیازی قوی دریافت کند، به ویژه ترامپ چشم انداز خروج نظامیان آمریکایی از کره جنوبی را نیز مطرح کرد.
بنابراین گزارش، مایکل جی. گرین (Michael J. Green) از مرکز راهبردی و مطالعات بین الملل در امور ژاپن و آسیا گفت: زمانی که رئیس جمهوری آمریکا یکجانبه به رهبر کره شمالی اعلام می کند، قرار است واشنگتن رزمایش مشترک با متحدانش را متوقف کند، اما نخست این مطلب را با ژاپن و کره جنوبی درمیان نمی گذارد و بعد هم می گوید می خواهد روزی نیروهای آمریکایی را به خانه بازگرداند، پیشرفتی گیج کننده است.
سی ان ان در ادامه گزارش داد: جو بایدن معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا از منتقدان این مساله نیز گفت که دولت ترامپ در پایان امتیازهای زیادی را به رژیم کره شمالی اعطا کرد بدون آنکه چیزی بگیرد.
بنا به اعلام این رسانه، وزارت دفاع کره جنوبی هم پس از کنفرانس خبری ترامپ با صدور بیانیه ای اعلام کرد که لازم است قصد و منظور دقیق وی در این زمینه مشخص شود.
سی ان ان در ادامه نوشت: همچنین پرسش هایی مطرح شده که آیا ارتش آمریکا از تصمیم ترامپ آگاهی کامل داشته است، بسیاری از سناتورها از جمله باب کروکر جمهوریخواه از ایالت تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا نیز در این باره گفته که فرماندهان عالی اطلاعی از این موضوع نداشتند.
یک مقام ارشد پنتاگون هم به سی ان ان گفت که دستورالعمل جدیدی برای توقف رزمایش دریافت نکرده اند، بویژه در مورد مانوری که قرار است ماه آینده (اوت) صورت گیرد و آیا باید به همکاری کنونی (نظامی) با کره جنوبی ادامه داد؟
این در حالی است که دانا وایت (Dana White) سخنگوی پنتاگون دراین باره گفته که جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا از این اعلام رئیس جمهوری متعجب نشده زیرا با وی مشورت شده بود.
سی ان ان در ادامه نوشت: اما کارشناسان کره ای می گویند انجام رزمایش های مشترک با آمریکا حیاتی است.
گوردون چانگ (Gordon Chang) کارشناس امور کره شمالی دراین باره گفته که اگر رزمایش ها نباشد، آنگاه آمادگی ها (نظامی) به فوریت فرسایشی و مضحمل می شود، ما باید در بالاترین سطح برای بازدارندگی کره شمالی و دفاع از کشور قرار داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، ترامپ و جون اون صبح دیروز (سه شنبه) به وقت محلی در سنگاپور ملاقات کردند.
سران آمریکا و کره شمالی همچنین سندی را امضا کردند که به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا تضمین های امنیتی در اختیار کره شمالی قرار می دهد.
اروپام **1302**1516

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ترامپ رزمايش نظامي كره جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین نوشت: فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دستگیری صدها دانشجو در دانشگاه های آمریکا به دلیل تظاهرات حمایتی از فلسطین، مخالفت خود را با این اعتراضات اعلام کرد.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود به نام "Truth Social"، نوشت: «فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! !!!» 

این در حالی است که دانشجویان در سراسر آمریکا تجمعات اعتراضی خود را در کالج‌ها تشدید کرده‌اند.

وی همچنین در مطلبی دیگر از عملکرد جو بایدن در این مدت انتقاد کرد. وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.»

منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز  برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد. 

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکاتداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم