Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:12:12 GMT

اوقافت فراغت غیرهدفمند منجر به بیکاری می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۲۷۴۸

اوقافت فراغت غیرهدفمند منجر به بیکاری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شعبانی پیش ازظهر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان با تأکید بر توجه به اوقات فراغت، گفت: فرهنگ در حاشیه اقتصاد و سیاست نیست و اگر بخواهیم مشکلات جامعه ما حل شود نیاز به داشتن مهندسی فرهنگی داریم و مبنای آن آموزش‌وپرورش است.

وی به استراتژی آموزش‌وپرورش در حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگی چهار استراتژی تسهیل، تعدیل، تقویت و هدایت است و در برنامه متعدد حوزه فرهنگی و پرورشی به آن توجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانی تربیت را علم، فن و هنر دانست و بیان کرد : آموزش‌وپرورش به دلیل داشتن نیروی انسانی می‌تواند نقش ویژه‌ای در اوقات فراغت دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش‌وپرورش مازندران بابیان اینکه اوقات فراغت غیر هدفمند به معطلی و بیکاری تبدیل می‌شود، گفت: خانواده‌ها باید به غنی‌سازی اوقات فراغت توجه ویژه‌ای داشته باشند و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: عدم برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت سبب تبدیل فرهنگ کار به بیکاری و افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود بنابراین باید برنامه‌ریزی درست انجام شود.

شعبانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۶۸۵ پایگاه در استان فعال بودند که حدود ۵۰ درصد دانش آموزان از کلاس ها و فضای آموزشی استفاده کردند.

معاون آموزش‌وپرورش مازندران بابیان اینکه خودگردان بودن طرح‌ها به‌ویژه در مناطق محروم به دلیل مشکلات مالی خانواده‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند، گفت: عدم پرداخت حق‌الزحمه، نداشتن امکانات، عدم هماهنگی و امکانات و برنامه‌های موجود، عدم اطلاع‌رسانی کافی و عدم صدور گواهینامه‌های معتبر موانع درون‌سازمانی برای اوقات فراغت است.

کد خبر 4320082

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش مازندران شورای آموزش و پرورش محمد شعبانی راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس مشهد شیراز گرگان شهرکرد یاسوج شب قدر خرم آباد خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۲۵۰ برنامه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی استان گیلان به منظور حفاظت بهتر و گسترده‌تر از آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها ۲۵۰ برنامه طراحی و برنامه‌ریزی شده است، افزود: افتتاح و بهره‌برداری از بناهای تاریخی که طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مورد مرمت قرار گرفته از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خاطرنشان کرد: بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان، افتتاح پروژه‌های مرمت و احیای بناهای تاریخی در سطح استان، تقدیر از میراث‌بانان و برگزاری رویداد تخصصی افتتاح موزه مردم‌شناسی رودبار بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته میراث فرهنگی است.

جهانی اضافه کرد: افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی، نمایشگاه باستان‌شناسی و نمایش اشیای شاخص و کمتر دیده شده، برگزاری جشنواره بهار نارنج ثبت ملی استان و دیدار با چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.‌

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی ویژه این هفته از جمله پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم نهاد انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با قدردانی از مقام عالی دولت در گیلان گفت: استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان تعامل خوبی با حوزه میراث فرهنگی دارند و اعتبار خوبی برای سه حوزه تخصصی تخصیص داده شده که بخش عمده این تخصیص مربوط به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است.

کد خبر 748691

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است