Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: تا به امروز ۲۴۴ دانش فنی واگذار شده که امروز هم سه دانش دیگر واگذار می‌‌شود و سهم موسسه رازی در این واگذاری‌ها باید افزایش پیدا کند. ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، اسکندر زند صبح امروز در مراسم امضای سه قرارداد مشارکت در تولید کیت‌های تشخیص بیماری‌های یون و بروسلوز در گاو  و گوسفند اظهار داشت: انعقاد این قرارداد در اراک و همچنین حضور بخش خصوصی در سال تولید ملی در این تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا به امروز 244 دانش فنی واگذار شده که امروز هم سه دانش دیگر واگذار می‌‌شود و مجموع آنها به 247 دانش می‌رسد که سهم موسسه رازی در این واگذاری‌ها باید افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور تصریح کرد: باید علاوه بر تولید داخلی در تولید واکسن، در بحث صادرات هم موفق عمل کنیم تا بتوانیم همچون گذشته به قطب بزرگ تولید واکسن در منطقه تبدیل شویم.

زند بیان کرد: این اقدام در موسسه تحقیقاتی رازی به سختی آغاز شد و سخت هم ادامه پیدا کرد اما خوشبختانه نتیجه مثبت را دارد و برآورد ما این است که 200 دانش فنی در این موسسه وجود دارد.

وی ادامه داد: مشارکت با بخش خصوصی برای نخستین بار در سال 95  ما را از وارد کردن واکسن تب برفکی خودکفا کرد که این اقدام گام بزرگی درراستای حمایت از تولید داخل بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: صادرات می‌تواند نقش مهمی درراستای رونق اقتصادی ایجاد کند و نیاز است علاوه بر برطرف کردن نیازهای داخلی و ایجاد اشتغال، گام‌های موثری در امر توسعه فنی برداریم.

زند خاطرنشان کرد: هدف جدی ما در مجموعه تحقیقاتی جهاد کشاورزی، واگذاری دانش فنی به بخش خصوصی است تا رقابت جدی‌تری میان بخش‌ها شکل بگیرد و مقداری از بار دولت کاسته شود.

وی اضافه کرد: دانش‌های واگذار شده در حوزه‌های مختلف بذر، نهال، سرم، ماشین آلات، صنایع غذایی، کودهای بیولوژیک و غیره است که در این راستا تنها 92 دانش فنی در حوزه ارقام زراعی و باغی واگذار شده و با واگذاری هرکدام از اینها شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته و شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41371/P1336/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، گفت: در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تمام توان خود را در جهش تولید به‌کار می‌گیریم ضمن اینکه بخش کشاورزی استان کاملا مردمی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا حاجی‌رضا امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی، اظهار داشت: در صدور اسناد کشاورزی در دو سال گذشته توانستیم از 80 هزار هکتار موجود، مقدار 55 هزار هکتار را تعیین تکلیف کنیم تا کشاورزان با سند زمین خود بتوانند از تسهیلات تخصصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته رویکرد ما عدم توسعه بوده است، مطرح کرد: اشتغال مولد پایدار یکی از مباحث اصلی است که در سازمان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم محدود است، عنوان کرد: تلاش داریم با استفاده از دانش‌های نوین بهبود و ارتقای عملکرد کشاورزی در استان را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه زراعت نیز محصولات برندی در قم وجود دارد، عنوان کرد: یونجه، ذرت و پنبه از جمله محصولات زراعی برجسته قم هستند.

حاجی رضا با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه 150 هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  400 هزار راس دام سبک و 90 هزار دام سنگین در قم وجود دارد ضمن اینکه سالانه 135 هزار تن تخم مرغ در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین مرکز تخصصی فنی پنبه در گلستان
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود