Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-19@07:45:19 GMT

کاهش 400 هزار واحدی ساخت واحدهای مسکونی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۳۵۰۳

صراط:

محمدرضا رضایی با اشاره به افزایش اخیر قیمت مسکن اظهار کرد: اگر نیاز به مسکن در کشور جدی گرفته نشود و نتوانیم این نیاز را برطرف کنیم دچار حباب بیشتری در این بخش خواهیم شد و با افزایش بیشتری در بخش مسکن مواجه می‌شویم.

به گزارش فارس وی با اشاره به کاهش ساخت و ساز واحدهای مسکونی بیان کرد: ظرفیت ساخت مسکن در کشور از 800 هزار به کمتر 400 هزار واحد رسیده است یعنی با کاهش 50 درصدی ساخت مسکن مواجه هستیم، این امر نشان‌دهنده وجود رکود در این بخش است که باید توسط دولت برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت می‌تواند با ایجاد انگیزه در بین فعالان بخش ساخت و ساز جان دوباره‌ای به این بخش ببخشد که یکی از این راهکارها ارائه مشوق‌های ضروری در بخش مسکن است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راهکارهای از بین بردن رکود در بخش مسکن ایجاد انگیزه خرید برای متقاضیان است، در حال حاضر وام‌های این بخش جاذبه کافی برای متقاضیان ندارد که در این راستا سود تسهیلات بانکی باید کاهش یابد تا برای افزایش تقاضا و به تناسب افزایش ساخت و ساز ایجاد انگیزه کند.

رضایی در پایان با بیان اینکه قیمت‌گذاری در حوزه مسکن ضابطه‌مند نیست، متذکر شد: برای حل این مشکل، طرح ایجاد سامانه تعیین قیمت مسکن داده شده است و در حال بررسی این طرح هستیم تا بتوانیم جلوی کار دلالان و سوءاستفاده‌کنندگان در تعیین نرخ مسکن را بگیریم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بازار مسکن ساخت و ساز ساختمان مسکونی گرانی مسکن قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی ساخت بیش از یک‌هزار واحد مسکونی در جعفرآباد آغاز شد

ذبیح اله عبداللهی  با اشاره به وقفی بودن بخش مهمی از اراضی شهر جعفریه، عنوان کرد: مشکل احداث مسکن ملی در این شهر پس از حدود ۱۵ سال پیگیری، در دولت سیزدهم حل و به‌زودی متقاضیان به پروژه‌های تعریف شده خود متصل می‌شوند.

 فرماندار شهرستان جعفرآباد با بیان اینکه واحد‌های نهضت ملی مسکن شهرستان جعفرآباد در شهر جعفریه در محدوده جاده دولت‌آباد احداث می‌شود، یادآور شد: در این سایت واحد‌های مسکونی به متراژ ۲۰۰ مترمربع و به‌صورت ویلایی احداث خواهد شد.

عبداللهی با اشاره به آغاز عملیات خاک‌برداری و تسطیح اراضی سایت نهضت ملی مسکن جعفرآباد اظهار امیدواری کرد: واحد‌های مسکونی این سایت در زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۲.۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهر‌های اقماری به‌صورت یک‌طبقه درحال آماده سازی است.

سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

شهرک پرنیان به مساحت ۹۵۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است. در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی احداث می‌شود.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰.۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

همچنین سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد.

روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان می‌باشد.

متراژ زمین هر واحد در سایت طایقان ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر و زیربنای هر واحد نیز بین ۹۰ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده‌است.

همچنین براساس آخرین گزارش گیری از سامانه نهضت ملی مسکن، در شهر سلفچگان حدود سه هزار و ۸۰۰ متقاضی اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد، بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شده‌اند. متراژ واحد‌های مسکونی ۲۰۰ متر که ۸۰ تا ۱۰۰ متر آن را بنای ساختمان تشکیل می‌دهد.

سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات نیز واقع در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار است.

در این سایت بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن طراحی شده است و واحد‌های مسکونی به‌مرور به‌صورت ساخت اسکلت و سفت‌کاری و یا واگذاری زمین انفرادی به متقاضیان اختصاص می‌یابد. قطعات زمین‌های سایت اسلام‌آباد قنوات به‌صورت یک‌طبقه حیاط‌دار ۲۰۰ متری طراحی شده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
  • مدیرعامل بانک سپه در جلسه شورای عالی مسکن: تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
  • اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن زنجان
  • بهره برداری از ۱۹۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن فراجا در البرز
  • ۱۲۵۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح خوزستان احداث می‌شود
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن زنجان مشغول به کار هستند
  • ۱۰ هزار و ۹۴ واحد مسکونی نیرو‌های مسلح واگذار شد
  • عملیات اجرایی ساخت بیش از یک‌هزار واحد مسکونی در جعفرآباد آغاز شد
  • ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به مرحله اتمام رسید
  • ۱۸ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به مرحله اتمام رسید