Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@20:24:37 GMT

پروازهاي حج از 28 تيرماه آغاز مي شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۳۵۳۰

پروازهاي حج از 28 تيرماه آغاز مي شود

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، از آغاز عمليات حج از 28 تيرماه خبر داد و گفت: امسال 85 هزار نفر از 20 فرودگاه کشور به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از وزارت راه و شهرسازي، ­­«حسين اسفندياري» بازه اعزام حجاج را 28 روزه اعلام کرد و افزود: پروازهاي رفت، از 28 تيرماه از فرودگاه‌هاي اهواز، بوشهر، حضرت امام(ره) و مشهد آغاز مي شود و آخرين پروازهاي رفت 24 مرداد در فرودگاه‌هاي حضرت امام (ره) و تبريز انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام مديرعامل در امور فرودگاهي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران يادآور شد که عمليات برگشت، از سوم شهريور آغاز مي شود و تا 22 شهريور ادامه خواهد داشت.
به گفته اسفندياري، نخستين­ پرواز برگشت به فرودگاه بوشهر و آخرين پروازهاي برگشت، از فرودگاه‌هاي بيرجند، تبريز، حضرت امام و گرگان انجام مي‌شود.
وي يادآور شد: عمليات حج امسال، در فرودگاه‌هاي امام‌خميني (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، شيراز، همدان، گرگان، ساري، تبريز، کرمان، اروميه، يزد، بيرجند، زاهدان، کرمانشاه، زنجان، بندرعباس، بوشهر، اردبيل و رشت انجام خواهد شد.
به گفته اسفندياري، بيشترين تعداد حجاج، 22 هزار 716 نفر و از فرودگاه‌ امام خميني (ره) و کمترين تعداد، 493 نفر از فرودگاه رشت است.
اين مقام مسئول در شرکت فرودگاه ها گفت: متولي اصلي حج در ايران سازمان حج و زيارت است و پس از اعلام زمان بندي حج، فرودگاههاي کشور برنامه ريزي مربوطه را سازماندهي مي کنند.
وي افزود: با اين حال در يک بازه زماني کوتاه بخش عمده‌اي از فرودگاه هاي ما درگير عمليات حج هستند و فشار زيادي روي شرکت فرودگاه‌ها وجود دارد.
اسفندياري يادآور شد: با توجه به اينکه ترکيب زائران حج به سمت سالمندي حرکت کرده است، بخشي از آنها توانايي انجام امورات شخصي خود را دارند و بخشي ديگر بايد خدمات ويژه دريافت کنند از اين رو خدمات ويژه اي براي سالمندان در ترمينالهاي فرودگاهي تدارک ديده شده است، اما خدمات از شهر به فرودگاه از سوي کاروان ها و از ترمينال به هواپيما توسط شرکت‌هاي هواپيمايي ارائه خواهد شد.
اقتصام **1070**2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس نوتام صادره شماره «۱۳۳۰» تمام پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد تا ساعت (۱۰:۳۰) صبح امروز (۳۱ فروردین) امکان پذیرش و اعزام مسافر راه نخواهد داشت.

برهمین اساس پروازهای این بازه زمانی باطل شد و مسافرین از عزیمت به فرودگاه خودداری کنند.

کد خبر 6082233 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پروازهای فرودگاه تبریز به حالت عادی برگشت
  • پرواز‌های خارجی به دبی همچنان تعلیق است
  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در حال انجام است
  • بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی
  • اطلاعیه جدید شرکت فرودگاه‌ها/ قبل از عزیمت به فرودگاه ساعت پروازها را چک کنید
  • پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شده است
  • تعلیق فوری پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره)
  • پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شد
  • توقف پروازهای دبی؛ مسافر پیش‌از عزیمت به فروگاه پروازها را چک کند
  • سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد