Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای پشکوه منطقه ای کوهستانی و ییلاقی در هرمزگان بوده که مشکلات زیر ساختی و جاده ای آن مانع جذب گردشگر به این منطقه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛در عصر حاضر گردشگری و جذب توریست یکی از شاخصه های مهم در آمد زایی در مناطق مختلف جهان به شمار می رود، و در کنار صنعتی شدن و شهر نشینی سریع جوامع، گردشگری روستایی توانسته از مولفه های مهم جذب توریست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طی دهه های اخیر که بخش کشاورزی و دامداری دچار افول شدید شده و نرخ در امد روستاییان کاهش چشم گیری پیدا کرده جوامع مختلف به سمت استفاده از ظرفیت های طبیعی برای در آمد زایی هر چه بیشتر رفته اند.

استان هرمزگان با دارا بودن 50 درصد جمعیت روستایی دارای جاذبه های فراوانی از جمله تاریخی ، کوهستانی، دریایی، جنگلی و...می تواند به عنوان مقاصد گردشگری طبیعی  و بوم گردی روستایی رونق بسیار داشته باشد.

80 خانه بوم گردی در هرمزگان

در استان هرمزگان 12 روستا و همچنین یک شهر به عنوان هدف گردشگری معرفی شده که تعدادی از آنها مثل بندرکنگ درصدد ثبت جهانی در یونسکو می باشد.

در حال حاضر در هرمزگان بیش از 80 خانه بوم گردی و مناطق گردشگری وجود دارد که بیشترین انها در شهرهای بندرعباس، ایسین، کنگ، جزیره هرمز، پارسیان و جزیره قشم واقع شده ؛ اما همچنان روستاهایی بکری در استان هرمزگان وجود دارد که با سرمایه گذاری می توانند از مناطق مهم جذب توریست به شمار آیند.

روستای پشتکوه یکی از روستاهای شهرستان بندرعباس که در فاصله 105 کیلومتری شهر و در شمال شرق هرمزگان واقع شده؛

این روستا که در مناطق کوهستانی قرار گرفته از سمت شمال به شهرستان حاجی آباد از شرق به روستای سلوبلم و از جنوب به کوه های نیان و پشتوک محدود می شود.

پشتکوه، روستایی در دل کوه های هرمزگان

آب و هوای این روستا در فصل تابستان گرم و خشک بوده؛ اما در نقاط ییلاقی آن مانند کوه لهرو دارا هوای معتدلی است و زمستان های معتدل و در ارتفاعات آن گاهی سرما و برف نیز دیده می شود.

این روستا که دارای کوه های سر به فلک کشیده زیبا و منحصر به فرد است  500 خانوار در ان زندگی می کنند و در عصر ارتباطات،  پیشروی و دستیابی به سیارات دیگر هنوز دراین منطقه یک خط تلفن برای برقراری ارتباطات با دنیای خود ندارد.

روستای پشکوه که در منطقه کوهستانی وجود دارد دارای کوه هایی با پوشش انبوه بوده که هر بیننده ای را به خود جذب می کند و انسان دوست دارد در زیر سایه این درختان بنشیند و به طبیعت زیبا بنگرد.

چشمه و آبشار های منحصر به فرد پشتکوه 

آبشارهایی از دل این کوه ها به پایین سرازیر می شود، آب ان زلال و شیرین بوده و از میان باغات مرکبات می گذرد تا به روستا نشینان برسد و همچنین نخل های قدیمی در این روستا نیز جلوه خاصی به طبیعت این منطقه داده است.

این روستا که دارای ظرفیت های بکر و منحصر به فردی برای جذب گردشگران است و از مناطق کوهستانی بوده ؛ اما متاسفانه  جاده های آن با وجود پرتگاه های زیاد فاقد هرگونه علائم رانندگی، روشنایی، حفاظ و گاردریل است.

هاله ای از مشکلات بر گرد روستای پشتکوه

مشکل راه و جاده تنها مشکل اهالی این منطقه بکر نیست بلکه روستانشینان این منطقه با سیل عظیمی از مشکلات دست و پنجه نرم می کنند  و از کمبود امکانت بهداشت و درمان، برق رسانی نبود هیچ گونه پارک و وسایل بازی و ... رنج می برند.

عدم وجود زیر ساخت های مناسب در این روستا و سیلی از مشکلات باعث شده که طبیعت بکر این منطقه در پس پرده ها مهجور بماند و تبدیل به منطقه ای ناشناخته در هرمزگان شود.

با سرمایه گذاری این منطقه می تواند تبدیل به مکان گردشگری نه تنها برای شهروندان هرمزگانی بلکه منطقه توریستی نیز برای مهممان های داخلی و خارجی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان رودخانه ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد

مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: تیم های امداد و خدمات رسان در ستاد مدیریت بحران استان همچنان پیگیر بازگشایی این راه های ارتباطی هستند.
وی بیان کرد: از ابتدای شروع بارندگی ها به علت وزش باد شدید، برق، ۴۰ روستا در هرمزگان قطع شد که با تلاش تیم های خدمات رسان مشکل ۱۶ روستا هم اکنون برطرف شده است.
مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان ادامه داد: برای رفع مشکل برق ۲۴ روستای دیگر نیز نیروهای امدادی و خدماتی در منطقه حضور دارند و در حال فعالیت هستند.
حسن زاده، همچنین از رفع مشکل فیبر نوری در رودان خبر داد و گفت: فیبرنوری این شهرستان که به علت بارندگی و وزش باد قطع شده بود با تلاش تیم های خدمات رسان رفع شده است.
وی همچنین به مشکل قطعی آب چندین روستا در استان اشاره و تصریح کرد: تیم های خدمات رسانی به مناطق مورد نظر اعزام شدند و در حال فعالیت جهت رفع مشکل آب رسانی به روستاها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت هرمزگان پس از بارندگی
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • سیل با ۳ استان جنوبی چه کرد؟
  • قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟
  • ناهم‌خوانی آمارهای گردشگری سلامت/ امارات و ترکیه رقبایی که همچنان می‌تازند
  • برگزاری مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان/ کردستان مقصد ۳.۵ میلیون نفر گردشگر نوروزی
  • طغیان رودخانه‌ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد
  • طغیان رودخانه ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد