Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@02:10:06 GMT

ویراژ گرانی خودرو در روزنامه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۳۷۶۰

ویراژ گرانی خودرو در روزنامه‌ها

روزنامه همدلی نوشت: هر چه هست، صنعت خودرو این‌روز‌ها صدای همه را در آورده است؛ از بهارستانی‌ها گرفته تا مردم. انگار هر کسی که در گوشه و کنار این سرزمین زندگی می‌کند حالا دیگر سینه پردردی از خودروسازان ایرانی دارد.

تجارت‌نیوز: این روز‌ها آمار‌های مختلفی از جهش‌های نجومی در قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آمار‌هایی که گویی قیمت خودرو در ایران ترمز بریده است.

بررسی صفحات اول روزنامه‌های کشور حاکی از واکنش‌های انتقادی مطبوعات به افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو طی روز‌های اخیر است. روزنامه همدلی با تیتر «مشتی ممدلی‌ها ترمز بریدند» به انتقاد از افزایش قیمت خودرو‌ها پرداخته است.

پول بنز می‌دهیم، اما پراید سوار می‌شویم!

این روزنامه با انتقاد از افزایش قیمت خودرو‌های داخلی نوشته است: هر چه هست، صنعت خودرو این‌روز‌ها صدای همه را در آورده است؛ از بهارستانی‌ها گرفته تا مردم. انگار هر کسی که در گوشه و کنار این سرزمین زندگی می‌کند حالا دیگر سینه پردردی از خودروسازان ایرانی دارد. این را می‌توان از گفتگو‌های معمول مردمی در مکان‌های عمومی شهر و حتی نشستن پای صحبت‌های بهارستانی‌ها هم به خوبی درک کرد.

وی در ادامه به نقل‌قول‌هایی از مسئولین کشور در مورد بازار خودرو پرداخته و از زبان نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه نوشته است: پول بنز می‌دهیم، اما پراید سوار می‌شویم!

روزنامه ایران در گزارش خود به قیمت‌های لحظه‌ای در بازار‌های مختلف این روز‌ها پرداخته است. این روزنامه در تحلیل خود به نوسان قیمتی در بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو اشاره کرده است و به نقل از کارشناسان می‌نویسد: به اعتقاد کارشناسان در این شرایط عمده مردم ترجیح می‌دهند به جای نگهداری ریال کالا‌هایی خریداری کنند که در میان یا بلندمدت سودآوری خوبی برای آن‌ها داشته باشد یا حداقل ارزش دارایی آن‌ها را حفظ کند.

روزنامه آرمان با تیتر «قیمت خودرو ترمز برید» سعی کرده روایتی تحلیلی از نوسان قیمتی این روز‌های بازار خودرو ارائه دهد. این روزنامه به اختلاف قیمتی کارخانه و بازار برخی خودرو‌ها از جمله مزدا ۳ تیپ ۳ اشاره کرده است که قیمت کارخانه آن با بازار حدود ۹۰ میلیون اختلاف دارد!

شبکه توزیع خودروهاست که بازار را کنترل می‌کند و ترجیح داده که برای سود بیشتر تا آخر این ماه خودروی کمتری به بازار عرضه کند.

این روزنامه در تحلیل خود آورده است: بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند با شدت‌گرفتن نظارت و کنترل در بازار ارز، سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار‌های موازی حرکت کرده‌اند و پس از بازار‌های مسکن، طلا و سکه، بازار خودرو به جولانگاهی مامن برای دلالان تبدیل شده است.

روزنامه جام‌جم تلاش کرده تا نظر کارشناسان را در مورد افزایش قیمت خودرو‌های داخلی بپرسد. این روزنامه به نقل از یکی از کارشناسان می‌نویسد: قیمت‌ها در بازار بر مبنای تقاضا و عرضه است و امروز عرضه آن‌قدر کم شده و به‌صورت قطره‌چکانی انجام می‌شود که قیمت‌ها به صورت بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است؛ در واقع امروز این شبکه توزیع خودروهاست که بازار را کنترل می‌کند و ترجیح داده که برای سود بیشتر تا آخر این ماه خودروی کمتری به بازار عرضه کند.

روزناهمه همشهری نیز با تیتر «خودروسازان دنده گرانی را جا زدند» به بررسی وضعیت افزایش قیمت خودرو‌های داخلی و انتقاد از آن پرداخته است. روزنامه آفتاب یزد نیز انتقاد خودر را از خودروسازان با تیتیر «کرمان موتور پول را گرفته، حالا خودرو هم نمی‌دهد» نشان داده است. این روزنامه همچنین در تحلیل خود از سکوت مسئولان در زمینه افزایش قیمت خودرو انتقاد کرده است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Tdx

منبع: فردا

کلیدواژه: گرانی خودرو دلار ارز احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت شاهین کارکرده در بازار

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین اتومات مدل ۱۴۰۲ با کارکرد ۹ هزار کیلومتر امروز ۳۱ فروردین ۷۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که قیمت شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ با کارکرد ۳۰ هزار کیلومتر ۶۷۵ میلیون تومان اعلام شده است.

به گزارش باما، با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودرو‌های شاهین به دست خواهید آورد.

برند مدل کارکرد قیمت (تومان)
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۰ ۳۷,۰۰۰ ۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۱ ۳۰,۰۰۰ ۶۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۳۷,۰۰۰ ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۱۵,۰۰۰ ۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۲ ۱۱,۰۰۰ ۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۶,۰۰۰ ۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ ۲۵۰ ۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۱ ۱۵,۵۰۰ ۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۹,۰۰۰ ۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰

دیگر خبرها

  • پژوپارس LX امروز در بازار چقدر قیمت خورد؟
  • جدیدترین قیمت شاهین کارکرده در بازار
  • قیمت جدید رنو ساندرو در بازار
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!