Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از هشت هزار قطعه مرغ گوشتی در تنها واحد مرغداری شهرستان هیرمند بر اثر کمبود آب، نوسانات شبکه برق، وجود گردوخاک شدید و گرمای بیش از حد هوا تلف شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حالی بحران کم آبی امان مردم پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را بریده و مردم را عزاردار مزارع خشک سوخته و دام های تلف شده شان کرده است که مردم بخشی از منطقه سیستان در گرمای شدید هوا که مقارن با ماه مبارک رمضان شده است با قطعی مکرر آب و برق مواجه هستند و در گرمای بالای 50 درجه با زبان روزه، ایام سحر و افطار را با بی برقی و بی آبی سپری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قطعی مکرر آب و برق اما این روزها علاوه بر تلخ کردن کام مردم روزه دار باعث تلف شدن مرغ های تنها مرغداری در شهرستان هیرمند شده است.
 به گفته مالک این مرغداری علت مرگ و میر بیش از هشت هزار قطعه مرغ گوشتی در تنها واحد مرغداری شهرستان هیرمند که در بخش قُرقُری  واقع شده است کمبود آب، نوسانات شبکه برق شهرستان هیرمند، وجود گردوخاک شدید و گرمای بیش از حد هوا بیان کرد.
 


  با این تفاسیر سیستان و بلوچستان با بحران بی آبی و خشکسالی بیش از دو دهه مواجه است که اکثر روستاهای آن به وسیله تانکر آبرسانی می شود و مردم در اکثر نقاط این استان پهناور از افت فشار و قطعی مکرر آب گلایه دارند.
در این میان اما سد سازی های گسترده افغان ها در مرز ایران و افغانستان راه اندک سیلاب های موجود به سد را هم بسته به گونه ای که شنیده ها حاکی از آن است امسال حتی یک قطره آب هم توسط افغان ها به ایران داده نشده است؛ از سوی دیگر نیز از آنجایی که خط لوله اصلی آب در شهرستان هیرمند از ولایت نیمروز افغانستان می گذرد، برداشت بی رویه آب در کشور همسایه به انتهای لوله آبی را نمی رساند.
علی ای حال در چنین وضعیتی می طلبد مسئولان چاره ای اساسی بیاندیشند چرا که بخش قرقری هیرمند در حال حاضر بیشتر از دیگر مناطق این شهرستان، با کمبود آب مواجه شده است.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در دومین جلسه شورای مسکن شهرستان کرمان گفت: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است.

نشست شورای مسکن شهرستان کرمان با حضور رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، علی بابایی فرماندار شهرستان کرمان، بخشدار‌ها، شهردار‌های شهر‌های شهرستان کرمان و دیگر اعضای جلسه در راستای طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان کرمان گفت: متقاضیان شهرستان کرمان نزدیک به چهل درصد از طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان را در بر می‌گیرند که به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شروع ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کرمان در گرو تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات است و بانک‌های عامل هرچه سریعتر به کمک این مهم بشتابند.

حافظی با اشاره به اینکه آمار ثبت نامی‌های شهر‌های مختلف این شهرستان ادامه داد، تصریح کرد: ما فقط در چهار شهرستان اندوهجرد، شهداد، راین و گلباف به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای و پهنه سیلابی موفق به تامین زمین نشده ایم که در حال بررسی اراضی دیگر هستیم.

در ادامه این جلسه به مسائل این طرح‌ها در شهر‌هایی همچون ماهان، اختیارآباد، باغین، کاظم آباد و زنگی آباد رسیدگی، پیشنهاداتی مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • زمین گیر شدن عامل شرارت در زابل