Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@18:16:37 GMT

شرکت ۲۰ خوشنویس کامیارانی در مسابقه کاتبان وحی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۴۰۹۲

شرکت ۲۰ خوشنویس کامیارانی در مسابقه کاتبان وحی

زبیر حسین‌پناهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مسابقه خوشنویسی کاتبان وحی با همکاری انجمن خوشنویسان این شهرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای شهرستان کامیاران برگزار می‌شود.
وی افزود: ٢٠ نفر از خوشنویسان کردستانی با کتابت آیات قرآن مجید به صورت حضوری ‌نویسی با قلم خوشنویسی و سبک خط نستعلیق در این مسابقه با هم به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران با اعلام اینکه در این مسابقه چهار خوشنویس زن و ١٦ خوشنویس مرد حضور داشتند، عنوان کرد: خوشنویسی کاتبان وحی بستری را فراهم کرد تا همه خوشنویسان در زمینه قرآن، هنر خود را به نمایش بگذارند.
وی هنر خوشنویسی قرآن را راهی برای توسعه اعتدال روحی و جسمی هنرمند خطاط دانست و یادآور شد: این هنر به عنوان اصیل‌ترین هنر اسلامی ضرورتی ایجاد کرد تا برای حفظ و اشاعه آن در ماه رمضان این مسابقه برگزار شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود

نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مکانی بهتر و مناسب‌تر از سرای تاریخی سعدالسلطنه برای راه‌اندازی موزه خوشنویسی نداریم.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، اظهار کرد: می‌توان بخشی از غرفه‌های مجموعه سعدالسلطنه را به صورت اعلان فراخوان و دعوت از افراد فعال در این حوزه برای امور مربوط به فرهنگ اهل بیت (ع) و هیئت‌های مذهبی واگذار کنیم.

وی افزود: مجموعه سعدالسلطنه به عنوان یک اثر تاریخی و میراثی که ثبت جهانی شده است، به همین دلیل باید پازل گردشگری آن نیز با ایجاد کاربری‌های متنوع در غرفه‌های آن و همچنین امکانات دیگر در آن تکمیل شود. اگر این مجموعه را با تمامی نیازها و خواستگاه گردشگران و کاربری‌های اقتصادی، فرهنگی و مذهبی و رفاهی آن نبینیم، موفق نخواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد افراد توانمندی در حوزه فعالیت‌های مذهبی در شهر وجود دارند که نیازمند حمایت هستند و می‌توانیم بخشی از غرفه‌های مجموعه سعدالسلطنه را به صورت اعلان فراخوان و دعوت از افراد فعال در این حوزه برای امور مربوط به فرهنگ اهل بیت (ع) و هیأت‌های مذهبی واگذار کنیم.

اشدری با انتقاد از عملکرد شهرداری در بی‌توجهی به راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه، تصریح کرد: مکانی بهتر و مناسب‌تر از سعدالسلطنه برای راه‌اندازی موزه خوشنویسی نداریم اما متأسفانه بعد از سه سال در دور ششم شورا مدیریت شهری نسبت به این خواسته و سیاست گذاری شورا بی توجه است و گویا سخنان ما مصداق آب در هاون کوبیدن است.

وی اضافه کرد: اگر نمی‌توانیم اقدام شایسته ای به پاس قدردانی در شأن هنر و هنرمندان خوشنویس و ترویج این هنر ارزنده خاصِ فارسی و مهم‌تر از همه در شأن پایتخت خوشنویسی برای ارائه هنر هنرمندان خوشنویس به همشهریان هنرور و گردشگران فرهیخته در پایتخت خوشنویسی ایران داشته باشیم، پرداختن به این موضوع مهم و ارزشمند صرفاً در قالب یک شعار و پسوند پایتخت خوشنویسی به قزوین، شهر کهن و تاریخی و نماینده تمام‌قد هنرخیز ایران هم ظلم است و هم جفا و هم دور از عدالت و انصاف.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به طور قطع اگر این فرصت در اختیار دیگر شهرهای ایران بود خیلی زودتر سال‌ها پیش این هنر فاخر و فارسی ایرانی به طور جهانی مطرح و موجب جذب گردشگران فرهنگی و هنری می‌شد.

کد خبر 745667

دیگر خبرها

  • دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  • قرآن منبع اصلی علوم انسانی اسلامی است
  • مسابقه تصویرگری حمله موشکی سپاه به اسرائیل در نیمروز برگزار شد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • نوجوانان و جوانان تهرانی یک‌ساله حافظ قرآن شوند
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • مسابقه چوگان در تبریز برگزار شد