Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@21:18:01 GMT

دفن روزانه 400 تن زباله در سایت برمشور شیراز

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۴۱۴۶

دفن روزانه 400 تن زباله در سایت برمشور شیراز

‌رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با بیان اینکه میزان زباله تفکیک شده در کارخانه پردازش برمشور 700 تن در روز است، میزان پسماندهای دفن شده در روز در این سایت را 400 تن و هزینه جمع‌آوری زباله در این سایت در طول یکسال را نیز 342 میلیارد ریال اعلام کرد.

‌به گزارش ایسنا‌، علی ناصری چهارشنبه 23 خرداد در یک کنفرانس خبری گفت: متاسفانه حدود 98 درصد از تولیدات کشاورزی در کشور و به تبع آن در شهر شیراز در محصولات باغی و زارعی مبتنی بر استفاده از مواد شیمیایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سموم مورد استفاده نیز بیش از حد استاندارد است، افزود:‌ پرداخت یارانه سموم و کودهای شیمیایی موجب شده تا کشاورزان رغبت چندانی به استفاده از سایر روش‌های مبارزه با امراض، آفات و علف‌های هرز نداشته باشند.

ناصری همچنین به میزان پسماندهای ورودی به سایت دفن زباله برمشور اشاره و خاطرنشان کرد: روزانه هزار و صد تن زباله وارد این سایت می‌شود که 944 تن آن زباله خانگی و 7 تن پسماند عفونی و بیمارستانی است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز یادآور شد: 19 درصد از زباله‌های ورودی به سایت دفن زباله برمشور، زباله‌های لاستیکی و پلاستیکی است.

ناصری با بیان اینکه مسائل زیست محیطی در سه حیطه آب، خاک و هوا مدنظر قرار می‌گیرند، گفت: هم‌اینک 114 حلقه چاه در شیراز تحت نظارت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز و 15 حلقه در اختیار ستاد باغات قرار دارد. 12رشته قنات نیز تحت مدیریت شهرداری است که امروز تنها 6 مورد آن فعال است.

وی اظهار کرد: سرانه فضای سبز شیراز نزدیک به هفت مترمربع به ازای هر فرد است که با احتساب ارتفاعات پیرامونی تقریبا 66/21 مترمربع می‌رسد.

این عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رتبه بالای شیراز در میانگین ورودی مهاجرین به این کلانشهر، خاطرنشان کرد: میانگین ورودی مهاجرین و حاشیه‌نشینان به کلانشهرهای ایران 2.5 درصد اعلام شده، در حالی که در کلانشهر شیراز این آمار به بالاتر از 4 درصد و اطراف آن بیش از این میزان می‌رسد.

ناصری با بیان اینکه هم‌اینک نزدیک به 250 هزار حاشیه‌نشین در شیراز و اطراف آن ساکن هستند که  حامل بسیاری از مشکلات زیست محیطی و بحران آب شده‌اند، عدم بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی و خشکسالی را دو عامل مهم در مهاجرت روستاییان به کلانشهر شیراز عنوان کرد.

وی همچنین ادامه داد: علی‌رغم اینکه بر روی اکثر رودخانه‌های دائمی کشور سد احداث شده اما بعضا به دیل نبود کارشناسی دقیق، مشکلات زیست محیطی به دنبال احداث سدها، ایجاد شد است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز بیان کرد: مدیریت منابع آبی کشور کماکان با مشکل جدی همچون در تامین آب، عدم توازن بین تامین و مصرف آب در بخش‌های مختلف، افزایش آلودگی منابع آب، کاهش پتانسیل بهره‌برداری از منابع آبی و پیدایش بحران‌های عمومی آب در مقیاس ملی و منطقه‌ای مواجه است که باید چاره‌اندیشی شود.

ناصری همچنین اضافه کرد: در حالی‌که ایران تنها یک درصد از جمعیت دنیا را دارد اما منابع آب تجدیدپذیر آن تنها 36./ درصد است.

وی با تصریح بر اینکه امروز ایران به سمتی می‌رود که اگر پیش‌بینی و پیشگیری نکنیم در شمار کشورهایی خواهیم بود که با کمبود و بحران آب روبه‌رو خواهیم شد، گفت:‌ طبق آمارهای وزارت نیرو در کشور از 130 میلیارد مترمکعب پتانسیل سالانه آب تجدیدپذیر شونده 92 درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

این عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد:‌ طبق  میانگین جهانی سهم کشاورزی از پتانسیل منابع آب تجدیدپذیر شونده 70 درصد است و سهم آب شرب انسانی 8 درصد و سهم صنعت 22 درصد محاسبه شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام محل دفن زباله منطقه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است

مسؤولان بازی‌های المپیک پاریس اعلام کردند به منظور حفاظت از محیط زیست، در این دوره ۶۰ درصد غذاها غیرگوشتی خواهد بود.   به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول زمان بازیهای المپیک به هواداران کشورها ارائه می شود بدون گوشت و ۸۰ درصد از منابع محلی تهیه می شود، بازی های المپیک پاریس، استاندارد جدیدی را برای پایداری محیط زیست ایجاد می‌کند.   جگر چرب، استیک تارتار، گوشت گاو بورگینیون، بلانکت دوو، ران قورباغه و حلزون تنها بخشی از غذاهای گوشتی در فرانسه هستند.    بیایید واقعی باشیم، غذاهای گیاهی‌ فرانسه شهرت خاصی ندارد. در واقع، فرانسوی‌ها دو برابر میانگین جهانی گوشت مصرف می‌کنند و بالاترین مصرف گوشت گاو و گوساله را به ازای هر نفر در اروپا دارند.   اما برگزارکنندگان المپیک پاریس به دنبال تغییر هستند. آنها قصد دارند غذاهای گیاهی زیادی در المپیک ارائه کنند.  هدف این است که نشان داده شود فرانسه اکنون بیشتر به «گیاه» می پردازد تا «گوشت».   ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس "غیر گوشتی" است   اعلام شده است که ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول این رویداد برای عموم مردم سرو می شود، بدون گوشت و ۸۰ درصد از تمام غذاها از محصولات محلی فرانسه تهیه می شود.   تونی استنگوئه، رئیس پاریس ۲۰۲۴ در بیانیه‌ای گفت: این وظیفه ماست افرادی را که در  المپیک شرکت خواهند کرد، آموزش دهیم. این یک وظیفه جمعی است که عادات خود را تغییر دهیم و بیشتر به محیط زیست فکر کنیم. بنابراین باید غذاهای گیاهی را نیز امتحان کنید چون از نظر طعم، بسیار خوب هستند.   رستوران دهکده المپیک ورزشکاران که ۴۰ هزار وعده غذایی در روز تهدیه خواهد کرد، در طول المپیک ۲۴ ساعته باز است و ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی دارد. ۳۳ درصد از غذاها گیاهی خواهد بود و برای اولین بار، حدود ۱۵۰۰۰ ورزشکار به جای بشقاب های یکبار مصرف، از بشقاب های قابل شستشو استفاده خواهند کرد.   همچنین هیچ نوشیدنی الکلی در دهکده سرو نخواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است