Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@08:26:48 GMT

آغاز عملیات حج از 28 تیرماه

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۴۲۲۴

آغاز عملیات حج از 28 تیرماه

حسین اسفندیاری، قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از آغاز عملیات حج از ۲۸ تیرماه خبر داد و گفت: امسال ۸۵ هزار نفر از ۲۰ فرودگاه کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

ایران آنلاین /  ­­حسین اسفندیاری بازه اعزام حجاج را ۲۸ روزه اعلام کرد و افزود: پروازهای رفت، از 28 تیرماه از فرودگاه‌های اهواز، بوشهر، حضرت امام(ره) و مشهد آغاز می شود و آخرین پروازهای رفت 24 مرداد در فرودگاه‌های حضرت امام (ره) و تبریز انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد که عملیات برگشت، از سوم شهریور آغاز می شود و تا 22 شهریور ادامه خواهد داشت. به گفته اسفندیاری، نخستین­ پرواز برگشت به فرودگاه بوشهر و آخرین پروازهای برگشت، از فرودگاه‌های بیرجند، تبریز، حضرت امام و گرگان انجام می‌شود.
وی یادآور شد: عملیات حج امسال، در فرودگاه‌های امام‌خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز، همدان، گرگان، ساری، تبریز، کرمان، ارومیه، یزد، بیرجند، زاهدان، کرمانشاه، زنجان، بندرعباس، بوشهر، اردبیل و رشت انجام خواهد شد.
به گفته اسفندیاری، بیشترین تعداد حجاج، 22 هزار 716 نفر و از فرودگاه‌ امام خمینی (ره) و کمترین تعداد، 493 نفر از فرودگاه رشت است. این مقام مسئول در شرکت فرودگاه ها گفت: متولی اصلی حج در ایران سازمان حج و زیارت است و پس از اعلام زمان بندی حج، فرودگاههای کشور برنامه ریزی مربوطه را سازماندهی می کنند.
وی افزود: با این حال در یک بازه زمانی کوتاه بخش عمده‌ای از فرودگاه های ما درگیر عملیات حج هستند و فشار زیادی روی شرکت فرودگاه‌ها وجود دارد. اسفندیاری یادآور شد: با توجه به اینکه ترکیب زائران حج به سمت سالمندی حرکت کرده است، بخشی از آنها توانایی انجام امورات شخصی خود را دارند و بخشی دیگر باید خدمات ویژه دریافت کنند از این رو خدمات ویژه ای برای سالمندان در ترمینالهای فرودگاهی تدارک دیده شده است، اما خدمات از شهر به فرودگاه از سوی کاروان ها و از ترمینال به هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی ارائه خواهد شد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور

آفتاب‌‌نیوز :

ضمن عرض پوزش از مسافران محترم به دلیل مشکلات ناشی از ابطال و یا تاخیر برخی پروازها، به اطلاع می‌رساند با هماهنگی‌های انجام شده محدودیت عملیاتی اعمال شده در فرودگاه‌ها برطرف و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پرواز‌های برنامه ریزی شده می‌باشند.

مسافران محترم میتوانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده و یا به پیامک‌های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرواز‌های خارجی به دبی همچنان تعلیق است
  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در حال انجام است
  • اطلاعیه جدید شرکت فرودگاه‌ها/ قبل از عزیمت به فرودگاه ساعت پروازها را چک کنید
  • رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور
  • توقف پروازهای دبی؛ مسافر پیش‌از عزیمت به فروگاه پروازها را چک کند
  • سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • «وعده صادق» آغاز و طلیعه‌ راهبرد جدید جمهوری اسلامی ایران است
  • پیام وزیر اطلاعات به مناسبت انجام عملیات وعده صادق