Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:01:39 GMT

نماز عید فطر شیراز در حرم شاهچراغ (ع) اقامه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۴۴۷۹

نماز عید فطر شیراز در حرم شاهچراغ (ع) اقامه می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: نماز عید فطر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و به امامت تولیت این آستان مقدس اقامه می‌شود. ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ استانها فارس نظرات

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی در گفت‌وگو با خیرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه نماز عید فطر شیراز در حرم شاهچراغ (ع) و به امامت آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اقامه می‌شود، اظهار داشت: درصورتی که عید سعید فطر روز جمعه باشد با برگزاری نماز عید فطر، نماز جمعه این هفته برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت نماز عید سعید فطر و تاکید بر برگزاری باشکوه این نماز اولویت بر برگزاری متمرکز نماز عید سعید فطر است، عنوان کرد: از همه مردم شیراز و به ویژه مساجد اطراف و حاشیه حرم مطهر شاهچراغ (ع) درخواست می‌شود که برای اقامه نماز عید فطر در این حرم مطهر حضور یابند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه برای اقامه نماز عید فطر به صورت متمرکز باید تمهیدات لازم مانند ظرفیت مکانی، وسیله ایاب و ذهاب و غیره اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های فارس نیز نماز عید سعید فطر به امامت، امام جمعه آن شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس برآوردی که سال گذشته انجام شد نماز عید فطر در 360 حسینیه و مسجد شیراز برگزار شد و حدود 300 هزار نفر در این مراسم شرکت کرده ‌بودند، گفت: با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه در استان فارس بر برگزاری نماز عید سعید فطر در یک مکان واحد، متمرکز برگزار کردن این نماز و حضور پرشور مردم  در یک مکان، علاوه بر معنویت بیشتر و رعایت اصل نماز جماعت عمل به فرمایش نماینده ولی فقیه است.

انتهای پیام/م

R41382/P1486/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، قرآنی که برفراز دروازه وردی شمالی شیراز معروف به دروازه قرآن گذاشته شده، منتخبی از برخی سوره‌های کلام الله وحی است.

دروازه قرآن یکی از شش دروازه اصلی شیراز بوده که در دوره عضدالدوله دیلمی ساخته و به دلیل وجود قرآن ۱۷ من مشهوری که در آن بوده، به دروازه قرآن معروف شده است.

قرآن ۱۷ من معروف دروازه قرآن، هم اکنون در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود و به گفته مسئولان سال‌ها به جای آن قرآن دیگری قرار داده می‌شد.

هم اکنون شهرداری قصد دارد هر سال یک قرآن را در دروازه قرآن قرار دهد و قرآن قبل را به بزرگان استان فارس اهدا کند.

دروازه قرآن در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

این بنا بین دو کوه چهل مقام و باباکوهی در تنگه الله اکبر واقع شده است.

دیگر خبرها

  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع)
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس