محمدمهدی عسگرپور در گفتگو با تسنیم؛ از محافظهکاری مدیران فرهنگی تا اظهارنظر فیلمنامهنویس رهایمنکن
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۴۴۸۰
چطور میشود که همه مدیران فرهنگی همیشه ما را از یک مجموعه بالادست خودشان میترسانند، این جاده محافظهکاری هم انتها ندارد. واقعیت این است که ما با یک مجموعه سرباز مدیر با هیبت فرهنگی سرو کار داریم. اینکه میگویند براساس سند ۲۰۳۰، فیلمنامه "رهایم نکن" ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، این روزها مجموعه تلویزیونی "رهایم نکن" به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و تهیهکنندگی علی پورکیانی هر شب از شبکه سوم سیما روی آنتن میرود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
چه چیزی باعث میشود مدیران ما محافظهکار میشوند؟!
آیا اینها به ذات محافظهکارند. آیا اینها از گروه محافظهکارانی هستند که وقتی میخواهند کسی آنها را انتخاب کنند میگویند بهتر است از محافظهکارها در حوزه فرهنگ استفاده کنیم. چه پدیدهای باعث میشود که مدیران ما روز به روز محافظهکارتر میشوند. چه چیزی باعث میشود که در خلوت اظهارنظرشان با جلوت آنقدر فرق داشته باشد. یعنی وقتی با خودشان صحبت میکنید یک مدلی از وسعتاندیشی را در آنها میبینید که درباره بسیاری از مسائل میتوان با آنها صحبت کرد که در عمل مطلقا نمی توانند به آن عمل کنند. چطور میشود که همه مدیران فرهنگی ما همیشه ما را از یک مجموعه بالادست خودشان میترسانند و این جاده محافظهکاری، انتها هم ندارد. واقعیت این است که ما با یک مجموعه سرباز مدیر با هیبت فرهنگی سروکار داریم...
سریالهایی که کارکرد اخلاقی ندارند!
چون سینما عکسالعمل نسبت به شرایط اجتماعی دارد تا کنشگر باشد. در تلویزیون لابد باید به هر دو وجه توأمان توجه شود؛ آن محافظه کاری باعث شده مجموعه مسائل این حوزه یعنی اخلاق دین اسلام دچار محدودیت شود. برخی اوقات به من میگویند چرا شخصیتهای اصلی داستان دچار خطا میشوند بیشتر نماد افراد متدین جامعه هستند و به بخشهای دیگر اشاره نمیکنید. همواره این نکته مسئله ذهنی من بوده که فکر میکنم بسیاری از معضلاتمان به همین بخش برمیگردد...
توضیحات کارگردان "رهایم نکن" درباره حواشی خانم فیلمنامهنویس
آشنایی من با خانم دارالشفایی برمیگردد به فیلم متولد 65؛ آن فیلم هم که به این فضاها ربطی ندارد. بخشی از مدل دیالوگنویسی و روابط بین جوانان و نسل قبل برایم جذاب بود. تا اینکه طرح این سریال را نوشتم. طرح اولیه تا خلاصه سکانسها را من نوشتم. چون این کار به شدت متکی به داستان است و مهم خلاصه سکانسها بود. چیزی بالا پایین نشد. وقتی بحث تولید مطرح شد یک ماه بعد از خلاصه سکانسها باید فیلمبرداری را شروع میکردیم باید یک فیلمنامهنویس دعوت میشد. بیشتر فیلمنامهنویسان سرکار بودند و قرعه به نام جمیله دارالشفایی افتاد. نمیدانستم چنین گرایشات سیاسی دارند، چراکه درگیر فضاهای مجازی نبودهام و کماکان هم نیستم. این را هم بدانید در فیلمبرداری بخش قابل توجهی از فیلمنامه را دوباره تغییر دادم تا آن چیزی بشود که من دوست داشتم. نقش ایشان در مجموعه سریال آنقدر زیاد نشد به همین دلیل از ابتدا قرار بود نام ایشان در کنار من به عنوان فیلمنامهنویس نوشته شود اما به دلیل کم بودن حجم حضورشان، نامشان به عنوان همکار فیلمنامهنویس در تیتراژ آمد. حالا چون درگیر این حواشی شدیم میگویم خلاصه سکانسها از جمله قصه فرناز 8 ماه قبلتر نوشته شد و سند 2030 را نخواندم و شرمندگیهای من است که فقط کلیت این سند را خواندهام و البته جزئیات به یک فهم نیاز دارد. من فکر میکنم ماجرای "رهایم نکن" ربطی به آن سند دارد. اینجا میگوییم یک دختر به دلیل زیادهخواهی ممکن است در دام بیفتد. ما میخواهیم به خانواده بگوییم با این پدیده روبرو شدید چطور باید با آن برخورد کنید؟!
انتهای پیام/
R1515/P1439/S4,34/CT16 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی ماه مبارک رمضان تلویزیونمنبع: تسنیم
کلیدواژه: رسانه ملی ماه مبارک رمضان تلویزیون رسانه ملی ماه مبارک رمضان تلویزیون
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
انتقال مجموعهای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: امروز مجموعه ارزشمندی از اشیاء باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران وارد کرمان شد که همزمان با هفته میراث فرهنگی در موزههای استان به نمایش گذاشته خواهد شد.
سعید شاهرخی گفت: این اشیاء که از موزه ملی ایران (موزه مادر) انتخاب شده، امروز به کرمان انتقال یافت و همزمان با هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی به نمایش در خواهد آمد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: بخشی از اشیاء این مجموعه انتقالی، حاصل کاوشهای علمی باستان شناسی در تپهها و محوطههای کلیدی استان کرمان از جمله تپه یحیی در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه و محوطه باستانی شهداد در شهرستان کرمان بوده که در نتیجه کاوش سالهای پایانی دهه ۴۰ خورشیدی به دست آمده است.
وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشیاء مجموعه انتقالی، اشیاء حاصل از حفاریهای غیرمجاز در محوطههای باستانی جیرفت است که در اوایل دهه ۸۰ از کشور خارج شده بود و با تلاش مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از حراج آن در حراجیهای لندن جلوگیری و به کشور باز گشته است.
شاهرخی افزود: بخشی از اشیاء مجموعه نیز متعلق به تپه گاوکشی در اسفندقه جیرفت است که در نتیجه کاوشهای علمی باستان شناسی در این تپه حاصل شده که این اشیاء به دوره نوسنگی و حدود۸۸۰۰ سال پیش از این تعلق دارند.
باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان