Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@12:38:45 GMT

◄ حذف بارنامه کاغذی تا سه ماه دیگر

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۴۵۶۴

◄ حذف بارنامه کاغذی تا سه ماه دیگر

تین‌نیوز | 

تا سه ماه آینده بارنامه الکترونیکی جایگزین بارنامه کاغذی خواهد شد.

فرامرز مداح معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام این خبر گفت: با انجام این کار کمیسیون دریافتی شرکت‌های حمل‌ونقل از رانندگان شفاف‌سازی می‌شود.

مداح افزود: هرچند در بارنامه‌های کاغذی مطالبی قید می‌شود که هنوز برخی از دستگاه‌های اجرایی به آن استناد می‌کنند اما حذف بارنامه‌های کاغذی در جلوگیری از دریافت کمیسیون اضافی از رانندگان مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: اکنون تمام اطلاعات بارنامه‌های کاغذی و الکترونیکی در سامانه سازمان راهداری ثبت می‌شود و مدیر فنی در شرکت‌های حمل‌ونقل موظف‌اند پس از بارگیری کامیون را بازدید کنند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: برای جلوگیری از حضور رخ‌به‌رخ رانندگان در شرکت‌های حمل‌ونقل برای دریافت بار، اصلاح آیین‌نامه وظایف مدیر فنی در شرکت‌های حمل‌ونقل آماده‌شده است که با تصویب دولت، شرکت‌های حمل‌ونقل به‌صورت الکترونیکی با رانندگان ارتباط برقرار می‌کنند و هرگونه پرداخت کمیسیون از طرف رانندگان به‌صورت الکترونیکی و شفاف خواهد بود.

مداح افزود: ارتباط رخ‌به‌رخ بین شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان سبب شده که هرگونه پرداختی اضافی از طرف رانندگان به شرکت‌ها به‌صورت نقدی انجام شود و هیچ‌گونه ردپایی باقی نماند درحالی‌که با حذف بارنامه کاغذی و با صدور بارنامه الکترونیکی مسائل و مشکلات مربوط به دریافت کمیسیون اضافی از رانندگان حل‌وفصل می‌شود.

او تأکید کرد: در صورتی‌که صدور بارنامه کاغذی در کشور متوقف و تمام بارنامه‌ها و پرداخت کمیسیون رانندگان نیز به‌صورت الکترونیکی انجام شود، بسیاری از مشکلات کامیون‌داران در این زمینه برطرف می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: بسترهای لازم برای صدور بارنامه الکترونیکی در کشور فراهم‌شده و اکنون در بسیاری از استان‌ها بارنامه‌ها به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود و به‌تدریج با برنامه‌ریزی مناسب تا 3 ماه آینده صدور بارنامه کاغذی در حمل‌ونقل جاده‌ای متوقف می‌شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کمیسیون بارنامه کاغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی در پُستی در شبکه اجتماعی شخصی خود نوشت: «در راستای توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل، پانزدهمین اجلاس رؤسای راه‌آهن کشور‌های عضو اکو و نهمین نشست کمیته ریلی شورای هماهنگی حمل‌ونقل ترانزیت اکو، هم‌زمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته برگزار می‌شود.»

شایان‌ذکر است یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، از ۲۹ اردیبهشت‌ماه تا یکم خرداد سال جاری با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

ارایه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، بومی‌سازی صنایع ریلی و آشنایی تولیدکنندگان صنایع ریلی کشور با جدیدترین پیشرفت‌های روز این صنعت در جهان، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

یادآور می‌شود دهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی سال گذشته مهرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه برگزار شد و بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده، دانش‌بنیان و فعال حمل‌ونقل ریلی در نمایشگاه سال گذشته شرکت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان