Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس خواستار تشکیل دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در وزارت اقتصاد شد.

خبرگزاری مهر: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون حمایت از تولید ملی در مورد اجرای قانون اقتصاد مقاومتی، مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی گفت: ما در شرایط ویژه و جنگ اقتصادی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اگر در دفاع مقدس پیروز شدیم به خاطر این بود که همه امکانات کشور در راستای دفاع تشکیل شد.

وی تأکید کرد: باید تشکیلات فراقوه‌ای برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تشکیل شود. باید خروجی جلسات پایش شود.

فولادگر تصریح کرد: امروز نهاد‌هایی در کشور وجود دارند که شاید وابسته به قوا نباشد، ولی ظرفیت‌های خوبی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند مثل قرارگاه خاتم الانبیا. باید در شرایط خاص اقتصادی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

در ادامه حسن کامران نماینده مردم اصفهان گفت: امروز سه قوه دایر، اما در واقع بایر است؛ دایم جلسه می‌گذارند. گفتار درمانی بر کشور حاکم شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: امسال دولت و مجلس ۳۹ هزار میلیارد تومان بر بودجه کشور تحمیل کرده است. وقتی حاکم حاضر نیست یک مسافرت خود را کم کند، چگونه اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

وی افزود: ۴۳۰ هزار نفر کارآفرین کم شده است. کارآفرین به معنای اشتغال پایدار است و عدم حضور آن به معنای بیکاری است.

نماینده مردم اصفهان گفت: سه قوه مرد آن نیستند که خارج از شمول هایشان را حذف کنند. روسای قوا دایما مشکلات را بر می‌شمرند. باید بر خود سخت بگیریم.

در ادامه حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بهمن ماه سال ۹۲ ابلاغ شد. پس از آن کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با کمک مرکز پژوهش ها، گزارشی را تهیه کرد. در آن گزارش که بر اجرای ۲۴ بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید شده بود. به اندازه کافی قانون وجود دارد. بهتر این است که برای اجرای این سیاست ها، کار نظارتی انجام دهیم و قوانین را پایش و بررسی کنیم.

نماینده مردم اصفهان افزود: در این راستا قانون ۴ ماده‌ای را تصویب کردیم و معاون اول رئیس جمهور، معاون اول قوه قضائیه و نایب رئیس مجلس موظف شدند ستاد هماهنگی قوا برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهند تا هر سه قوه درگیر شود و تقسیم کار کند و قوانین را پایش کند.

وی با بیان اینکه این قانون در خرداد ماه سال ۹۴ تصویب شد، تصریح کرد: تنها یک جلسه این ستاد تشکیل شده و اخیرا با پیگیری‌های ما آقای پزشکیان و محسنی اژه‌ای به جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دعوت می‌شوند، اما جلسات ستاد هماهنگی تشکیل نشده است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا ستاد جنگ اقتصادی را در وزارت خزانه داری خود مستقر کرده است. ما نیز باید با تمام توان و هر سه قوه درگیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شوند.

وی یادآور شد: در تجربه ۸ سال دفاع مقدس زمانی به پیروزی دست یافتیم که همه کشور در اختیار جنگ قرار گرفت، زمانی که کوتاهی شد امام مجبور به پذیرش قطعنامه شد. الان هم باید هر سه قوه در خدمت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشند.

وی در پایان با اشاره به پیشنهادات کمیسیون برای اصلاحات قانون اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: خواستار تشکیل دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در وزارت اقتصاد هستیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: دولت کم کاری کرده و باید قانون را درست اجرا می‌کرد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Tef

منبع: فردا

کلیدواژه: فولادگر اقتصاد مقاومتی وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونان سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در دو شرکت‌های داروسازی از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد و گفت: مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند و حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند، بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

دادستان تهران ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

صالحی درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم، همچنین برای رفع مشکل فرسودگی ماشین‌آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به تأمین نشدن نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، تخصیص نیافتن به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد، در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد، همچنین جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولان امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 750026

دیگر خبرها

  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند