Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به ورود دولت به احیای بافت فرسوده، گفت: ورود دولت به احیای بافت فرسوده باعث رونق بازار مسکن می‌شود.

محمدرضا قرایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح ملی بازآفرینی شهری پایدار در جلسه هیئت دولت مصوب و آئین‌نامه آن ابلاغ شده است، اظهار کرد: دولت با این موضوع می‌خواهد در محدوده بازآفرینی محله‌سازی کرده و هر آنچه یک محله نیاز دارد، اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر اینکه دولت به دنبال مسکن‌سازی نیست، تصریح کرد: دولت در طرح بازآفرینی شهری برای 12 مورد در زمینه‌های مختلف انشعابات، مالیات، بیمه، نظام مهندسی و صدور پروانه تخفیفاتی درنظر گرفته است که اعمال این تخفیفات در بازار مسکن مؤثر خواهد بود.

قرائی خاطرنشان کرد: 35 درصد از هزینه ساخت یک منزل مسکونی را هزینه انشعابات، مالیات، بیمه، نظام مهندسی و صدور پروانه و ... تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: دولت با اعمال تخفیفات و پرداخت تسهیلات به دنبال حمایت از بازار مسکن بوده که 100 درصد در رونق این بازار تأثیرخواهد داشت، به طوری‌که اشتغالزایی از مزایای مهم این طرح است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح ملی بازآفرینی بسیاری از مشکلات استان‌ها حل می‌شود، یادآور شد: رونق فروش مصالح ساختمانی از دیگر مزایای طرح ملی بازآفرینی است که این موضوع نیز به اشتغال کمک می‌کند.

شناسایی 96 محدوده بازآفرینی در همدان

قرایی در ادامه ‌با اشاره به اینکه در شهرهای استان همدان 96 محله در محدوده‌های بازآفرینی شناسایی شده است، گفت: از این تعداد، 17 محله در شهر همدان قرار دارد که شامل بافت مرکزی همدان، سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله حصار امام، مزدقینه، منوچهری، خضر و سیلو و رسالت است.

وی افزود: همچنین محله‌هایی با پیشینه روستا مثل علی‌آباد، قاسم‌آباد، فقیره، دره‌مرادبیگ و حسن‌آباد در محدوده بازآفرینی شهر همدان قرار دارند.

شناسایی 65 محله تاریخی در همدان

وی با تأکید بر شناسایی محلات تاریخی و باارزش استان، خاطرنشان کرد: محلات تاریخی و باارزش استان شناسایی شده و شهرداری‌ها را موظف کردیم نسبت به اجرای کف‌سازی این محلات اقدام کنند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان گفت: در مجموع 65 محله تاریخی و باارزش در استان همدان شناسایی شده است که 20 محله در شهر همدان قرار دارد.

قرایی با بیان اینکه محلات تاریخی محلاتی با ارزش برای شهرها هستند، ادامه داد: وضعیت این محلات نامناسب بوده و نیاز ویژه دارند، چرا که اکثراً در حال نابودی هستند.

وی یکی دیگر از سیاست‌های بازآفرینی شهری را پیاده‌راه‌سازی دانست و گفت: 17 معبر در شهرهای استان دارای پتانسیل پیاده‌راه شدن هستند که در شهر همدان میدان امام، خیابان بوعلی و بلوار ارم اجرایی شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اداره راه و شهرسازي بازار مسکن بافت فرسوده منطقه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: از اول تا پنجم فروردین امسال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی در تور‌های بافت گردی شیراز شرکت کردند.
محمد ثابت اقلیدی افزود: تور‌های بافت‌گردی در قالب‌ها و داستان‌های مختلفی از جمله پیاده‌روی در محلات تاریخی برگزار می‌شوند و به بازدید از جاذبه‌ها در بافت تاریخی شیراز می‌پردازد.
ثابت اقلیدی با بیان اینکه گردشگران از محله‌های سنگ سیاه، اسحاق بیگ، بالاکف، سر باغ، لب آب و بازار مرغ  بازدید می کنند ، افزود: افزایش آگاهی مردم در سال‌های اخیر از اهمیت حفظ و احیای بافت‌های تاریخی و همچنین ثبت ملی بافت تاریخی شیراز از جمله عواملی است که موجب شده اجرای این تور‌ها مورد استقبال مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تور‌های بافت‌گردی شیراز توسط ۲۰ راهنمای رسمی و راه بلد باتجربه برگزار می‌شود، افزود: اجرای این تور‌ها تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • نسخه چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • مشارکت‌های مردمی تنها راهکار در رونق بازار مسکن خواهد بود
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش مشارکت‌های مردمی است
  • تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد