Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه پنج شنبه به هیچ عنوان عید نخواهد بود، گفت: رویت هلال ماه در زمان تولد یا مقارنه در بامداد پنج شنبه ۲۴ خرداد، امکان پذیر نخواهد بود.

مهندس محمدرضا اسفندی، رئیس مرکز نجوم و فلکی آستان مقدس حضرت سیدعلاالدین حسین (ع) شیراز و عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه برخی رسانه ها اعلام کرده اند بامداد پنج شنبه ماه قابل رویت است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: این اتفاق به هیچ وجه امکان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه سن هلال ماه در لحظه غروب بعدازظهر روز پنجشنبه 24 خرداد بیش از 19 ساعت خواهد بود و هلال ماه پس از غروب خورشید 40 دقیقه در افق غرب قابل مشاهده است، اظهار داشت: زمان غروب خورشید تا غروب ماه را زمان مکث ماه می گویند که در شیراز 40 دقیقه است و یعنی رصدگران در این شهر 40 دقیقه وقت دارند تا ماه را رویت کنند.

 

اسفندی افزود: ممکن است در عرض های جغرافیایی دیگر در شرق و یا غرب کشور این زمان تغییر داشته باشد.

 

وی با یادآوری این مطلب که ماه در زمان رویت 19 ساعت سن دارد، اما در زمان تولد ماه یا مقارنه ماه، امکان دیدن ماه به هیچ عنوان وجود ندارد، یادآور شد: با این احتساب ماه در بامداد پنج شنبه دیده نمی شود و پنج شنبه عید نخواهد بود.

 

مهندس اسفندی با یادآوری این مطلب که جدایی زاویه ای این هلال بیش از 11 درجه و ارتفاع هلال در لحظه غروب خورشید هفت و نیم درجه است، تاکید کرد: با توجه به شرایط رویت پذیری هلال ماه پیش بینی می شود، هلال ماه شوال در بعدازظهر روز پنجشنبه با استفاده از تجهیزات نجومی رویت شود و به احتمال زیاد جمعه آتی اول ماه شوال خواهد بود و همچنین امکان رویت هلال با چشم غیر مسلح در صورت مساعد بودن شرایط جوی در نیمه جنوبی کشور مهیا خواهد بود.

 

وی با اشاره به اعزام گروه رصدی مرکز نجوم و فلکی این آستان مقدس به ارتفاعات دنا برای رویت هلال ماه شوال، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: این تیم 21 خرداد ماه به ارتفاعات دنا واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده است و این تیم چهار نفره، تعداد چهار دستگاه تلسکوپ پیشرفته که هم اکنون از پیشرفته ترین تجهیزات نجومی موجود در کشور است، را به عنوان تجهیزات با خود همراه دارد.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس روز قدس دولت ماه رمضان راهپیمایی روز قدس مساجد حسن روحانی شهید مدافع حرم مسجد حجت الاسلام ارزانی عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری استهلال ماه شوال هلال ماه استهلال اوقاف و امور خیریه فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد

رسول کوهپایه زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی افزود: مطابق دادنامه قطعی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور اعلام شده که چنانچه بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت کند مستحق برخورداری از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است.
وی گفت: همانطور که سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد موکلم مشمول عفو شد و با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت حبس می‌گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد و دوران زندان به پایان رسیده است.

صبح امروز سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری از نقض حکم اعدام بابک زنجانی خبر داد.
آقای جهانگیر این را هم گفت که مجازات اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس تبدیل شده است.
سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: درخواست تخفیف مجازات بابک زنجانی از سوی دادگستری استان تهران مطرح و با آن موافقت شد.
بابک زنجانی سال ۹۲ به اتهام فساد نفتی بازداشت و پرونده اش در جریان رسیدگی قرار گرفت و تا زمان برگزاری دادگاه‌ها در بازداشت موقت به سر می‌برد.
سال ۹۴ دادگاه‌های رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران کلید خورد و این فرد طی ۲۶ جلسه دادرسی محاکمه شد.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای (سخنگوی وقت قوه قضائیه) ۱۶ اسفند سال ۹۴ اعلام کرد: دادگاه بدوی بابک زنجانی به همراه دو متهم دیگر این پرونده را به اعدام محکوم کرده‌است.
همچنین این سه متهم به رد مال مربوط به شاکی (که همان شرکت ملی نفت ایران است) و پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم پول‌شویی نیز محکوم شده‌اند.
۱۶ فروردین سال ۹۵ حکم اعدام بابک زنجانی به وی ابلاغ و در همان سال به تایید دیوان عالی کشور رسید؛ و در نهایت ۱ اسفند سال ۱۴۰۲ رئیس قوه قضائیه از انتقال اموال خارجی بابک زنجانی به کشور خبر داد.
آقای محسنی اژه‌ای گفت: این محموله از اموال شناسایی شده بابک زنجانی در خارج از کشور که به تهران منتقل شده بنا بر کارشناسی‌های اولیه، تکافوی بدهی‌ها و خسارات نامبرده خواهد بود؛ حال اگر بازگشت اموال قبلی را هم افزون کنیم؛ اضافه می‌آید.

دیگر خبرها

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • تفال به حافظ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ مرا به رندی و عشق آن فضول عیب کند...
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد