Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- صليب سرخ و يونيسف درباره وخامت اوضاع انساني در يمن در پي احتمال حمله ائتلاف (متجاوز) سعودي به حديده هشدار دادند.
به گزارش سرويس بين لملل خبرگزاري آريا، شبکه تلويزيوني المسيره از شهادت دو شهروند يمني در حمله هوايي به خودروي حامل آنها در منطقه آل عمار در صعده خبر داد.
شبکه تلويزيوني المسيره همچنين از حمله موشکي و توپخانه اي عربستان سعودي به مناطق مسکوني در شهرستان مرزي رازح در استان صعده يمن خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره، جنگنده هاي سعودي منزل مسکوني يکي از شهروندان يمني را در منطقه غمار واقع در شهرک مرزي رازح استان صعده هدف قرار دادند.

هشدار درباره وخامت اوضاع انساني در يمن
کميته بين المللي صليب سرخ نيز هشدار داد حمله ائتلاف (متجاوز) سعودي به حديده موجب وخامت اوضاع انساني در يمن مي شود.
صندوق حمايت از کودکان سازمان ملل متحد (يونيسف) هم به دنبال اعلام ائتلاف متجاوز تحت فرماندهي عربستان درخصوص آغاز حمله نظامي به استان الحديده يمن، هشدار داد که اين حمله جان 300 هزار کودک يمني را تهديد مي‌کند.
"هنريتا فور" مدير اجرايي سازمان يونيسف هشدار داد: "حمله به شهر الحديده يمن جان 300 هزار کودکي را که در اين شهر و منطقه اطراف آن زندگي مي کنند، تهديد مي کند".
وي خواستار "حفاظت از کودکان در الحديده و سراسر مناطق يمن" شد.
فور در بيانيه‌اي "نگراني عميق خود را درخصوص اثري که اين حمله بر کودکان شهر ساحلي الحديده و اطراف آن خواهد گذاشت"، ابراز داشت و گفت: "ميليون ها يمني ديگر براي زنده باندن به کمک هاي انساني و کالاهاي تجاري تکيه دارند که هز روز از طريق اين بندر وارد کشور مي شود".
وي هشدار داد: "قطع واردات مواد غذايي باعث خواهد شد که بر وخامت يکي از بدترين بحران هاي سوء تغذيه در جهان افزوده شود".
فور گفت: اگر واردات سوخت قطع شود که براي نياز ايستگاههاي پمپاژ آب است، دسترسي مردم بيش از پيش به آب آشاميدني کاهش خواهد يافت و اين امر به نوبه خود بر موارد اسهال شديد و وبا خواهد افزود که هر دوي اين بيماريها ممکن است براي کودکان کم سن و سال کشنده باشد.
اين مسئول يونيسف گفت: 11 ميليون کودک به کمک هاي بشردوستانه در اين کشور نياز دارند که به خاطر جنگ پاره پاره شده است. تنگ تر کردن شريان زندگي (حمله به الحديده) عواقب و آثار ويرانگري بر اين کودکان خواهد داشت.

آزادسازي بلندي هاي جبل النار
بلندي هاي جبل النار در اطراف منطقه مرزي حرض يمن آزاد شد.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره، نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن مواضع مهمي را در بلندي هاي جبل النار در اطراف منطقه مرزي حرض آزاد کردند.
در اين عمليات شمار زيادي از مزدوران دشمن از جمله تعدادي از سرکرده هاي آنان به هلاکت رسيدند.
­نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن بلندي هاي الشبکه و الخزان و پايگاه هاي مهم ديگري در منطقه الکساره واقع در سلسه کوه هاي جبل النار را باز پس گرفتند.
اين شبکه همچنين در خبري ديگر افزود: متجاوزان و مزدوران سعودي طي پنج حمله تلاش کردند بلندي هاي الشبکه را پس بگيرند اما با حمله غافلگيرانه نيروهاي يمني مواجه شده و پايگاه هاي ديگري را نيز از دست دادند.

انهدام 119 خودروي نظامي متجاوزان و مزدوران سعودي
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره، يکصد و نوزده خودروي نظامي متجاوزان و مزدوران سعودي در جبهه هاي ساحلي و مرزي به دست نيروهاي يمني منهدم شد.

حمله موشکي يمني ها به شهر نظامي الفصيل
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره، يگان موشکي نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن يک فروند موشک بالستيک از نوع بدر يک به سوي شهر نظامي الفصيل واقع در جيزان عربستان شليک کردند.

تکذيب پيشروي متجاوزان به سمت الحديده
متجاوزان هنوز هيچگونه پيشروي به سمت الحديده نداشته اند.
به گزارش شبکه تلويزيوني العالم، اين شبکه ضمن تکذيب خبرهاي منتشر شده درباره پيشروي متجاوزان به سمت الحديده تأکيد کرد هيچگونه پيشروي صورت نگرفته است و آنچه در اين باره گفته مي شود صرفا جنگ تبليغاتي و رواني است.
زياد الحسني خبرنگار شبکه در الحديده درباره آخرين تحولات مربوط به تلاش هاي متجاوزان و مزدوران آنها براي حمله به الحديده، با اشاره به هدف قرار گرفتن يک فروند کشتي جنگي متجاوزان در نزديک سواحل اين شهر افزود: خبرهاي منتشره حاکي از آن است که يک فروند کشتي جنگي متجاوزان در سواحل غربي هدف قرار گرفته است. معاون وزير خارجه يمن هدف قرار گرفتن اين کشتي جنگي را تأييد کرده است.
وي افزود: برخي منابع اعلام کردند درگيري ها فعلا محدود به منطقه الدريهمي است و متجاوزان در حال ارسال تجهيزاتي به ساحل غربي براي پيشروي به سمت الحديده هستند و براي اين کار از پشتيباني هوايي و دريايي گسترده نيز استفاده مي کنند. رسانه هاي آنها در انتشار اخبار پيروزي آنها اغراق مي کنند که در واقع هدف از آن صرفا جنگ رواني و ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم محلي است.
اين گزارش مي افزايد متجاوزان و مزدوران آنها هنوز به سمت الحديده پيشروي نکرده اند و خبرهايي که در اين باره منتشر مي شود مربوط به حملات هوايي است که با پشتيباني کشتي هاي جنگي صورت مي گيرد.
رئيس کميته عالي انقلابي يمن، نزديک شدن متجاوزان ائتلاف سعودي- اماراتي به شهر الحديده يمن را تکذيب کرد.
به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره، محمد علي الحوثي در مصاحبه با اين شبکه، خبرهايي را که ائتلاف سعودي- اماراتي تلاش مي کنند درباره نزديک شدن به شهر الحديده پخش کنند، تکذيب کرد.
الحوثي گفت: آنچه درباره رسيدن به فاصله پنج تا بيست کيلومتري شهر الحديده مي گويند درست نيست. نزديکترين محلي که آنها به آن رسيده اند در فاصله سي و پنج کيلومتري الحديده قرار دارد. اگر متجاوزان بخواهند بيش از اين به الحديده نزديک شوند با آتش برافروخته اي روبرو خواهند شد و به خواست خدا از همه مناطق به عقب رانده خواهند شد. اگر مي توانستند پيش از اينها در الحديده پيشروي مي کردند.
وي افزود: زماني که تجاوز به يمن را آغاز کردند ما هيچ نيرو و حضوري در مرزها نداشتيم. ما پس از چهل روز عمليات در جيزان، نجران و عسير را آغاز کرديم. روحيه نيروهاي ارتش سعودي در پي ادامه عمليات عليه اين نيروها در مرزها، ضعيف شده است. اين مسئله باعث شده است سعوديها به ديگر نيروها از جمله نيروهاي سوداني و بعضي مزدوران يمني متوسل شوند. گفته مي شود عناصر پاکستاني هم در مناطق مرزي حضور دارند. شايد طرفداران انديشه هاي وهابيت در مرزها مستقر شده اند.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آخرين تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست

مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی لبنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ما محل تجمع نظامیان صهیونیست در مقر جل العلام در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار دادیم.

مقاومت اسلامی لبنان ساعاتی پیش نیز اعلام کرده بود که با موشک‌های البرکان و کاتیوشا ۲ شهرک گورن و شلومی واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

در پی این حمله موشکی رسانه‌های صهیونیستی از آتش‌سوزی گسترده در منطقه الجلیل غربی خبر دادند.

به گزارش ایمنا، حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

کد خبر 740072

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست
  • ببینید | حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • خسارت شدید به کریات شمونه بعد از حمله موشکی حزب‌الله
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌ الله لبنان
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می شود! / اوضاع به نام تولید اما کاملا به کام رباخواران است / نهادهای نظارتی کجا هستند؟
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه هوایی «میرون» و پادگان «برانیت»
  • حمله موشکی حزب‌الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی