Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: تیمی را موظف کردیم تا تخلفات هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان را گزارش دهد تا مجدد شاهد عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان به بهانه عدم پرداخت کمک به مدرسه نباشیم؛ کمک به مدرسه نباید اجباری باشد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آزمون اخیر آموزش و پرورش برای تعیین هوش و استعداد دانش‌آموزان به منظور وورد آنها به مدارس استعدادهای درخشان اظهار کرد: سنجشی که الان تعیین شده، سنجش هوش و استعداد است و همانطور که پیش از این عنوان شده است به هیچ عنوان نیاز به مطالعه، برگزاری کلاس‌های آمادگی و مسائل دیگری که هدف اصلی ما از ورود به این عرصه را دور می‌کند، ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره تعطیلات زمستانی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد که هنوز در مورد تعطیلات زمستانی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

وی در ادامه گفت: این طرح باید به مجلس ارائه شود اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

جلوگیری از ثبت نام دانش‌آموزان به بهانه کمک به مدرسه؛ ممنوع

بطحایی افزود: گزارش‌هایی به ما رسیده بود که در برخی مدارس اجحاف و سختگیری‌هایی به اولیاء می‌شود، بنابراین تیمی را مامور کردیم تا مهر ماه این موضوع را مراقبت و کنترل کند تا خدای نکرده حقی از والدین و دانش‌آموزان تضییع نشود.

وی ادامه داد: این تیم موظف است بررسی کند کمک‌هایی که از اولیاء گرفته می‌شود به هیچ وجه اجبار نباشد، خدای نکرده مواردی که پیش از این خود شما اصحاب رسانه گزارش داده‌اید مجدد تکرار نشود که به بهانه کمک به مدرسه از ثبت‌نام جلوگیری می‌شد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از این گفت‌وگو یادآور شد که کمیته مورد بحث در سطح استان‌ها، تخلفات طرح شده را پیگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همانند هر سال ستاد ثبت‌نام تشکیل شده است، گفت: در برخی از مدارس استقبال بیش از ظرفیت است و ما مجبور هستیم محدوده جغرافیایی برای ثبت‌نام تعیین کنیم؛ ستاد ثبت‌نام مسئولیت این کار را بر عهده دارد.

نتیجه تعرض به دانش‌آموزان مدرسه غرب تهران اگر لازم بود اعلام می‌شود

بطحایی در ارتباط با تعرض به دانش‌آموزان در یکی از مدارس تهران، گفت: ابتدا باید مقام‌های قضایی کار خود را انجام دهند و ما نتیجه را اگر لازم بود خدمت شما اعلام خواهیم کرد.

وی سپس با اشاره به آزمون امسال استخدامی آموزش و پرورش، گفت: با پیش‌بینی‌هایی که برای کمبود نیروی انسانی کرده‌ایم، هیچ نگرانی برای این موضوع نداریم. با ردیف‌های استخدامی که امسال گرفتیم و همچنین ورودی‌هایی که از دانشگاه فرهنگیان داریم و حق‌التدریسی‌هایی که از گذشته با ما همکاری می‌کردند، جمعا مشکل امسال را برطرف خواهند کرد و جای نگرانی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: برای سال‌های آینده که شیب بازنشستگی نسبت به حال حاضر بیشتر خواهد شد پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته و مردم خوب ما نباید از این جهت نگران باشند، ان‌شاءالله آموزش و پرورش مثل سال‌های قبل با کمترین مشکل سال آموزشی جدید را آغاز می‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بطحائی وزارت آموزش و پرورش تعرض به دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از امروز در استان آغازشد.
مهدی منتجب افزود: امکان ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی یکم خردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم نیز ازدهم تیرماه آغاز و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امکان ثبت کتاب های درسی به صورت انفرادی امکان پذیر است، افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس استان در اسرع وقت به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به‌صورت گروهی اقدام کنند.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com است .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار میلیون جلد کتاب به انبار استان اصفهان وارد شده است، گفت: این کتاب‌ها آماده تحویل به مناطق و نواحی استان است .
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، زمان تحویل کتاب ها از ناحیه و منطقه به مدرسه را دهم شهریور و توزیع آن به دانش آموزان را از بیست وششم شهریورماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای پایه های ورودی است.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری