Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار داشت: به نظر می‌رسد برخی از آمارهایی که از سرانه مطالعه در کشورمان مطرح می‌شود علمی و کارشناسی نیست و جامعه آماری مناسبی ندارد و نباید این آمار را به کل جامعه تعمیم داد.

 

وی افزود: باید مشخص شود که این آمارها با کدام جامعه آماری و با چه روشی به دست آمده و هدف از انتشار آنها چیست؛ مثلا در استان آذربایجان شرقی با جمعیت 4 میلیونی، حداقل یک جامعه آماری 40 تا 50 هزار نفری نیاز است در حالی که آمار سرانه مطالعه این استان از یک جامعه آماری 500 نفره تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خدابخش با بیان اینکه آمار پایه برنامه‌ریزی است، افزود: البته آمار باید بر اساس روش‌های علمی تهیه شود و همچنین برای اینکه به یک دید واقعی از وضعیت جامعه برسیم آمار کشوری و استانی باید با استانداردهای جهانی مقایسه شود.

 

استاندار آذربایجان شرقی با بیان که هدف از مطالعه و کتاب‌خوانی، آموزش و فرهنگ‌سازی و افزایش دانایی در جامعه است، افزود: این هدف ممکن است با مطالعه سخت‌افزاری به دست بیاید و ممکن است با روش‌های جدید مثل فضای مجازی یا تماشای فیلم؛ بنابراین چنین مسائلی هم باید در بررسی وضعیت کتاب‌خوانی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: در بحث نرم‌افزاری، فرهنگ‌سازی و معرفی کتاب‌های مفید، باید از ظرفیت فضای مجازی با وجود آسیب‌های بسیاری که دارد غافل نشویم.

 

خدابخش همچنین بر لزوم استفاده از فضاهای با کاربری فرهنگی برای ساخت کتابخانه در محلات تأکید کرد و گفت: البته در کنار روش‌های معمول، باید از رویکردهای جدید نیز استفاده کنیم؛ به عنوان مثال امروزه در مجتمع‌های مسکونی فضاهایی برای امور فرهنگی اختصاص می‌یابد.

 

استاندار آذربایجان شرقی برگزاری نشست‌های کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های استان را اقدامی موثر و مفید ارزیابی و بر حضور مدیران اجرایی استان در این نشست‌ها تأکید کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در کتابخانه‌های عمومی استان، پیشنهاد کرد که برای سنجش تأثیرگذاری این کلاس‌ها، 50 خانواده در معرض طلاق از سوی دادگستری به این کلاس‌ها معرفی شده و در دوره‌های آموزشی مانند تاب‌آوری و توان‌افزایی شرکت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی استفاده از ظرفیت جامعه فضای مجازی کارشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید

ثمین لقایی

موسسه پرسش – 09354202007

samin.laghae@porseshpr.ir

در ماهِ کتاب‌گردی و کتاب‌خوانی، بلوبانک به عنوان یکی از پیشرو‌ترین نئوبانک‌های ایران از 16 تا 31 اردیبهشت، امکانی را برای والدین فراهم کرده است که با باز کردن حساب برای فرزندان‌شان در بلوجونیور، آنهارا یک قدم به کتاب‌خوانی نزدیک‌تر کنند. حتما می‌پرسید که این اتفاق چگونه رقم می‌خورد؟

بلوجونیور این امکان را برای والدین فراهم می‌کند که برای فرزندان 7 تا 14 ساله خود حساب بانکی باز کنند و بر تمامی تراکنش‌های مالی آن‌ها نظارت داشته باشند. والدینی که فرزندی در این بازه سنی دارند، از 16 تا 31 اردیبهشت می‌توانند بعد از باز کردن حساب در بلوبانک سامان و نصب اپلیکیشن بلوجونیور، برای فرزندان خود هدیه 50 هزار تومانی خرید کتاب را دریافت کنند.

اگر فرزندتان هنوز در بلوجونیور حساب باز نکرده است، برای استفاده از این هدیه‌ی نقدی، کد دعوت BOOKJR را هنگام باز کردن حساب بلوجونیور، در اپلیکیشن فرزند خود وارد کنید. با دریافت هدیه بلو می‌توانید یک کتاب خواندنی و مناسب را همراه فرزندتان انتخاب و به او هدیه دهید و او را با دنیای هیجان‌انگیز قصه‌ها و کتاب‌ها آشنا کنید.
برای دیدن جزییات بیشتر «حساب و کتاب» به اینجا سر بزنید.

البته فراموش نکنید که پیش‌نیاز بازکردن حساب بلوجونیور، داشتن حساب حداقل یکی از والدین در بلوبانک است. اگر فرزند 7 تا 14 ساله دارید و هنوز حساب در بلو حساب باز نکرده‌اید، این روزها فرصت مناسبی برای ایجاد یک تغییر خانوادگی است.

دیگر خبرها

  • احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی
  • سرانه فضای آموزشی در گلستان حدود ۴.۸۵ متر مربع است
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه