Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تاریخدان انگلیسی و خبرنگار پایگاه میدل ایست آی گفت، لندن در حالی در روابطش با این رژیم "روال عادی سابق" را از جمله در فروش سلاح در پیش گرفته که هیچ تضمینی از جانب این رژیم درخصوص عدم استفاده از سلاح‌های انگلیسی در کشتار فلسطینی‌ها در غزه دریافت نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، مارک کرتیس، خبرنگار و تاریخدان میدل ایست آی در رسانه‌های اجتماعی نوشت: سه مساله مهم در حمایت‌های دولت انگلیس از اسرائیل وجود دارد که نشان می‌دهد انگلیس در نقض حقوق بشر توسط اسرائیل همدست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات جدید پارلمان انگلیس درباره حمایت این کشور از اسرائیل که هیچ کدام در رسانه‌های جریان اصلی منتشر نمی‌شوند نشان می‌دهند بین دو طرف روابطی ویژه برقرار است که در آن سه مساله وجود دارد. اول از همه دولت انگلیس از اسرائیل تضمینی درباره عدم استفاده از تسلیحات صادر شده‌اش به اسرائیل در کشتار فلسطینی‌ها در غزه نگرفته است.

آلیستر برت، یک مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس به پارلمان در این خصوص گفت: ما این مساله را با مقام‌های اسرائیلی مطرح نکردیم و به بررسی درخواست‌های مربوط به مجوز صادرات به صورت مورد به مورد ادامه می‌دهیم.

کرتیس می‌گوید: دومین مشکل که همدستی انگلیس را در جنایت‌های اسرائیل علیه نوار غزه نشان می‌دهد همکاری نیروی دریایی انگلیس با نیروی دریایی اسرائیل است.

مارک لانکستر، وزیر دفاع انگلیس تایید کرده که کشتی‌های نیروی دریایی انگلیس به بنادر اسرائیل در پنج مرتبه از ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون رفته‌اند و آنطور که گفته شده در این بازدیدها اقدام به فعالیت‌های دفاعی روتین و رزمایش‌های تاکتیکی محدود با نیروهای نظامی اسرائیل پرداخته‌اند.این نشان می‌دهد که انگلیس در جرایم انبوهی که از بابت محاصره نوار غزه اتفاق می‌افتد شریک است.

سوم اینکه انگلیس تجهیزات نظامی و سلاح‌های مختلفی به نیروی دریایی اسرائیل داده که از سوی این نیروی نظامی علیه نوار غزه مورد استفاده قرار گرفته است که شامل تجهیزات هدایت نظامی و ناوبری،‌ کنترل تسلیحات و جنگ‌های الکترونیک می‌شود و اینگونه انگلیس از ماشین جنگی اسرائیل حمایت کرده و جلوی گزارش رسانه‌ها درباره این موضوع را می‌گیرد.

با این حال دولت انگلیس گفته که هیچ ارزیابی درخصوص نقش این کشور در جنایت‌ها در نوار غزه نداده است.

کرتیس همچنین نوشت دولت انگلیس در اقدامی عجیب از اسرائیل تقاضا کرده که خودش درباره کشتارهایی که در غزه انجام داده تحقیقات کند. پیام این درخواست عجیب مشخص است: "اگر شما همپیمان ما هستید می‌توانید دست به کشتار زده و از مجازات فرار کنید."

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی خود است؛ طرحی بلندپروازانه که هدف آن برآورده‌کردن نیازهای این کشور در حوزه نیروی دریایی است.

به گزارش ایسنا، خبرها حاکی از آن است که ناو هواپیمابر ترکیه قرار است از فناوری «استوبار» (STOBAR) استفاده کند.

در این فناوری هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های روی عرشه و تنها با نیروی حاصل از موتور خود به پرواز درمی‌آیند.

در همین راستا، عرشه این ناوها را مانند سکوهای پرش اسکی، شیب‌دار می‌سازند.

بااین‌حال، ازآنجاکه بیشتر هواپیماهای استفاده‌شده روی این ناوها از قابلیت فرود عمودی بهره‌مند نیستند، کابل‌های فرود همچنان در هنگام فرود به هواپیماها کمک می‌کنند.

به گزارش «کلش ریپورت»، طول این کشتی ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن ۶۰ هزار تُن خواهد بود. همچنین بر اساس گزارش‌ها، حداکثر سرعت این ناو هواپیمابر ترکیه به ۲۵ متر خواهد رسید.

بر اساس طرح اولیه آنکارا، این نا هواپیمابر ظرفیت حمل ۵۰ جنگنده را خواهد داشت که ۲۰ فروند از آن‌ها روی عرشه و ۳۰ فروند در آشیانه ناو نگهداری خواهند شد.

این ناو می‌تواند برای پرواز پرنده‌های مختلفی مورداستفاده قرار گیرد، از جمله جنگنده‌های «آنکا ۳»، هواگرد نظامی سبک «هورجت»، پهپاد «بیرقدار کیزیلما» و پهپاد «بیرقدار تی‌بی ۳».

طراحی و ساخت این ناو بر عهده دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه است؛ نهادی که گرچه تا امروز چندین ناوچه و ناوشکن تولید کرده، اما تجربه‌ای در حوزه ناو هواپیمابر ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز