Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، «خیراله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی نقش آزادراه ارومیه –تبریز در اتصال دو استان آذربایجان شرقی و غربی را حیاتی دانست و گفت: استان آذربایجان غربی به وسیله کوه‌ها و دریاچه ارومیه محصور است و این آزادراه از طریق میانگذر دریاچه ارومیه نقش اساسی در رونق بخشیدن به استان و از انزوا خارج کردن آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با این توضیح افزود: بخش‌هایی از این پروژه از جمله میانگذر دریاچه ارومیه و پل شهید کلانتری در سال‌ها‌ی گذشته و ۴۰ کیلومتر آن در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون قطعه ۴ این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد مراحل نهایی اجرا را طی می‌کند.

خادمی استفاده حداکثری از توان مهندسی و اجرایی در این قطعه را در دستور کار دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۳۷۶ نفر نیروی انسانی و بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در این پروژه فعال است که در جهت تسریع پروژه تنها ۱۶۴ نفر در قطعه ۴ به صورت مستقیم مشغول به کار هستند تا آزادراه ارومیه- تبریز که یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه آزادراهی است در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به نقش کلیدی این محور در کاهش مسیر  بین دو استان گفت: نقش این محور در توسعه اقتصادی استان های آذربایجان شرقی و غربی علاوه بر گسترش صنعت توریسم و گردشگری در توسعه ترانزیت منطقه‌ای و رونق سایر بخش‌‌های اقتصادی و محرومیت زدایی از روستاها و سکونتگاه‌های منطقه نیز نقش آفرینی می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین کاهش ۱۲۵ کیلومتری فاصله و زمان سفر به ویژه در حمل و ترانزیت بار در کریدور شرق به غرب را از دیگر مزایای بهره‌مندی از این آزادراه عنوان کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان

علیرضا نورانی گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه پروژه‌های عمرانی استان رخ داد و توانستیم، پروژه‌های عمرانی استان را با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان با محاسبه قیمت روز تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

او افزود: همچنین تنها در اسفندماه سال گذشته مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های کلیدی و مهم استان در حوزه آب، راه و دیگر زیرساخت‌ها ترزیق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: در روز‌های پایانی سال گذشته، مبلغ ۲۷۴ میلیارد تومان از محل منابع استانی برای رفع مشکلات آب‌ شرب روستایی تخصیص پیدا کرد و تلاش داریم تا امسال بخش مهمی از مشکلات آب‌شرب روستایی را برطرف کنیم.

او ادامه داد: استان گلستان در سال‌های گذشته دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری در حوزه‌های مهم زیرساختی شده‌است و برای رفع فقر استان، نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و اجرایی هفت ساله با رشد ۱۸ درصدی هستیم تا بتوانیم به میانگین نرمال رسیده و از فقر خارج شویم.

نورانی گفت: دولت سیزدهم با راهبری استاندار در گلستان تلاش‌های زیادی برای رفع این عقب‌ماندگی‌ها دارد و نیاز است در کنار تلا‌ش‌های شبانه‌روزی دولت، مردم و دیگر مسئوولان نیز مشارکت و همکاری داشته‌ باشند.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • تولید انرژی با توربین‌های بادی خیابانی/ کربن‌زدایی لندن با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم