Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:13:07 GMT

«آفتاب شرق دجله» از شاهد یاران طلوع کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۷۱۹۳

«آفتاب شرق دجله» از شاهد یاران طلوع کرد


به گزارش خبرنگار ایکنا؛ ماهنامه فرهنگی – تاریخی «شاهد یاران» در شماره 152به یادمان سردار شهید حاج کاظم نجفی رستگار اختصاص یافته که از سوی انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر شده است.
یکی از مردانی که از همان سال‌های جوانی عمر خود را با انقلاب اسلامی گره زد، کاظم نجفی رستگار بود. او مبارزان سیاسی خود را پیش از پیروزی انقلاب آغاز کرد و توانست خیلی زود به دلیل قابلیت‌هایی که داشت به حلقه‌های اصلی انقلابیون نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز ولادت امام موسی کاظم(ع) در سال 1339 در خانواده علی اصغر رستگار پسری چشم به جهان گشود و پدر و مادر و پنج خواهرش را خوشحال کرد. پدرش نام او را کاظم گذاشت. آنها آن موقع در جاده خاوران شهر ری و در محله اشرف‌آباد سکونت داشتند. روستای اشرف‌آباد مدرسه نداشت و کاظم هر روز مسافت زیادی را تا روستای ذوب مس برای رسیدن به مدرسه پیاده می‌پیمود. از فرط علاقه به تحصیل، هنگامی که از مدرسه به خانه برمی‌گشت، با وجود خستگی راه و گرسنگی، ابتدا تکالیف مدرسه را انجام می‌داد و بعد ناهار می‌خورد.

از وقتی خواندن را آموخت مطالعه کتاب‌های غیردرسی را شروع کرد؛ مطالعه کتاب‌های مسجد روستا که مربوط به تاریخ زندگی ائمه اطهار و وقایع صدر اسلام بود، وی دیگران را نیز به خواندن آن کتاب‌ها تشویق می‌کرد.
قاسم رستگار برادر شهید می‌گوید؛ همانطور که درس می‌خواند در مسجد محله برای بچه‌ها کلاس می‌گذاشت. از این کلاس‌ها پول در می‌آورد تا کتاب بخرد. حتی درس قرآن می‌داد و بچه‌ها قرآن‌خوان شده بودند. کرایه ماشین خود را ذخیره می‌کرد. برخی مواقع دیده بودیم، کفشش را زیربغل زده بود و مسیر را پیاده می‌آمد . کرایه را جمع می‌کرد و برای بچه‌ها جایزه می‌خرید که قرآن‌خوان شوند.
ناصر رستگار برادر دیگر شهید کاظم رستگار در بخشی از این ماهنامه عنوان می‌کند؛ از جمله وسایلی که من در نمایشگاه گذاشتن، پاسپورت ایشان بود. الان پاسپورت در موزه شهدای بهشت زهرا است. سید محمد به من گفت؛ ایشان مکه رفته بود؟ گفتم؛ خیر. گفت؛ مکه رفته است و اینجا نوشته و مهر خورده است. بعد که تحقیق کردیم فهمیدیم مکه رفته و به کسی نگفته است.
خصوصیات یک فرمانده در گفت‌وگو با نصرت‌الله سعیدی فرمانده گردان قمر بنی هاشم تیپ 10 سیدالشهدا(ع)، نقش شهید رستگار در عملیات «الی بیت‌المقدس» در گفت‌وگو با علی تاجیک، شهید در قامت یک مربی، بررسی عملکرد شهید رستگار در قامت یک فرمانده، شهید به روایت همرزم شهید باکری و وصیت‌نامه شهید رستگار فرمانده تیپ سیدالشهدا(ع) در بخش‌های دیگر این ماهنامه خواندنی است.
یادآور می‌شود، ماهنامه فرهنگی – تاریخی «شاهد یاران» ویژه خردادماه با بهای 8 هزار تومان از سوی انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: شاهد یاران شهید رستگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • عکس/ دیدار دکتر روح‌الامینی با خانواده سردار شهید رستگار
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • محبوس شدن ۳ نفر در معدن فلاورجان به دلیل ریزش تونل / آخرین وضعیت بارش‌ها در اصفهان + فیلم
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • تجلیل از معلمان روستای احمد آباد سفلی در تکاب
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد