Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:10:17 GMT

یاد شهدای هفتم تیر مازندران زنده می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۸۰۵۹

یاد شهدای هفتم تیر مازندران زنده می شود

ساری – ایرنا – رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران گفت : یاد و خاطره شهدای مازندرانی هفتم تیر با پخش فیلم تشییع آنها در سال 1360 زنده می شود .

به گزارش خبرنگار ایرنا ،حجت الاسلام یوسف یوسف پور روز چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت شهدای هفتم تیر که در ساری برگزار شد ، افزود : با هماهنگی صدا و سیمای مرکز مازندران و بازپخش فیلم های آرشیو آن زمان در دستور کار امسال برنامه های بزرگداشت این حادثه قرار دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد : علاوه بر باز پخش فیلم آن زمان ، دیدار با چهار خانواده مازندرانی این حادثه تروریستی و حضور مسئولان در جمع آنها برنامه ریزی شده است .
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران اضافه کرد : برگزاری مراسم استانی بزرگداشت شهدای هفتم تیر با حضور آحاد مردم ، مسئولان و قضات دادگستری ها از دیگر برنامه هایی است که در این روز در مازندران برگزار می شود .
وی با تاکید بر ضرورت تفسیر و تشریح ابعاد فاجعه تروریستی هفتم تیر 1360 و چگونگی ایستادگی مسئولان نظام در برابر این مساله از سوی دانشگاهها و رسانه ها ، ادامه داد : با همکاری و هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی انتشار اخبار و مطالبی در خصوص تحلیل این حادثه انجام می شود .
حجت الاسلام یوسف پور گفت : با گذشت 37 سال از وقوع این حادثه در کشور نیاز است تا ابعاد این واقعه برای نسل های کنونی تشریح شود .
وی ادامه داد : در حالی کشورهای مستکبر همچون آمریکا مدعی حمایت از حقوق بشر هستند که در طول تاریخ در بسیاری از مواقع مواردی از نقض این مسائل از سوی این کشور دیده شده است .
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران به اعمال نقض حقوق بشر آمریکا و کشتار مردم بیگناه اشاره کرد و ادامه داد : شلیک ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس ایران و کشته شدن جمعی از هموطنانمان بخشی از این نادیده گرفتن حقوق بشر است .
به گفته حجت الاسلام یوسف پور واقعه تروریستی هفتم تیر سال 1360 و بمبگذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی که منجر به کشته شدن دکتر بهشتی و 72 نفر شد سندی دیگر از نقض حقوق بشر آمریکا است .
حجت‌الاسلام عبدالوهاب قاسمی، حجت‌الاسلام عبدالحسین اکبری، حجت‌الاسلام عمادالدین کریمی بیژنی نژاد و عباسعلی ناطق نوری شهدای مازندرانی حادثه هفتم تیر هستند .
2096/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شوراي تبليغات هفتم تير مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سخت و دردناک بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل قدس الاخباریه، در روز اسیر فلسطین منابع آماری ضمن اعلام گزارشی عنوان کردند که در شرایط کنونی بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بسر می برند.

بنابراین گزارش، اسرای فلسطینی برای زندان‌های رژیم صهیونیستی از تعبیر «قبرستان مردگان» استفاده می کنند.

براین اساس، از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی که یک شکست بزرگ امنیتی، اطلاعاتی و نظامی برای صهیونیست‌ها محسوب می‌شد، سازمان زندان های رژیم صهیونیستی فشارها بر اسرای فلسطینی را به شدت افزایش داده است.

براین اساس، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی علاوه بر اجرای سیاست گرسنگی عامدانه اسرا، آنها را از مراجعه به آرایشگاه زندان که پیش از این محدودیتی نداشت، منع نموده است.

تصاویر منتشر شده از زندان های رژیم صهیونیستی بیانگر وضعیت بسیار نامناسب سلامتی اسرای فلسطینی است که علاوه بر از دست دادن وزن خود، موهای بلندی داشته و از شرایط بهداشتی مناسبی بهره مند نیستند.

سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی علاوه بر این اقدامات که در راستای مرگ تدریجی اسرای فلسطینی است، پس از عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین، شمار زیادی از اسرا را تحت شکنجه های بسیار شدید قرار داده که موجب شهادت شماری از آنها شده است.

کد خبر 6081364 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از ۳۴ هزار نفر فراتر رفت
  • پوشش زنده ۲ بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر| هوادار ۲- پیکان یک/ گل گهر صفر_ استقلال خوزستان صفر
  • پوشش زنده 2 بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر| هوادار ۲- پیکان یک
  • پوشش زنده 2 بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر| هوادار ۲- پیکان صفر
  • پوشش زنده 2 بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر| هوادار یک- پیکان صفر
  • پوشش زنده 2 بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر| هوادار صفر- پیکان صفر
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • وضعیت سخت و دردناک بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»