Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@23:47:15 GMT

نانوایان نان لواش در قم تجمع کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۸۰۸۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این تجمع که حدود ۵۰ نفر از نانوایان حضور داشتند، بر ثابت ماندن قیمت نان که چهارسالی هست ۱۶۵ تومان باقی مانده اعتراض کردند.

نانوایان بر روی پلاکاردهایی حاوی جملاتی همچون « از سال ۹۳ قیمت نان تغییر نکرده است، ما شرمنده خانواده خود هستیم،و...» در دست داشتند.

نانوایان تاکید کردند که قیمت انرژی، آرد، بیمه و مزد کارگرشان هر ساله با توجه به تورم افزایش داشته اما قیمت نان که تامین کننده هزینه های آنهاست، افزایش نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها گفتند برخی از ما نانوایی های خود را به علت متناسب نبودن دخل و خرج و ضرر ده بودن نانوایی تعطیل کرده ایم و کارگران را اخراج.

زارع رییس اتحادیه نانوایان هم با اشاره به اینکه قیمت نان لواش در شهرهای مختلف همچون تهران ۲۵۰ تومان، ساوه ۲۱۰ و... است، گفت: متاسفانه در قم قیمت در طول چهار سال گذشته ثابت مانده و لازم است مسئولان استان فکری به حالا آن کنند.

این تجمع برای اولین بار نیست و پیش از این، نانوایان با تجمع جلوی استانداری خواستار تغییر نرخ نان لواش بودند که فعلا ترتیب اثری داده نشده است.

نان قوت غالب است و سفره های مردم به آن وابسته است که در این راستا ۲۳۰ نانوایی لواش در قم مشغول پخت بودند که در همین دو سه ماه حدود ۵۰ باب از آنها فعالیت خود را متوقف کرده اند.

برداشتن حدود جغرافیایی نانوایی ها به علت رقابتی شدن کیفیت نان هم از مشکلات نانوایان قمی است.

رییس اتحادیه نانوایان در لابه لای این تجمع از احتمال افزایش ده درصدی قیمت نان لواش بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد که البته این مقدار هم برای نانوایان قابل قبول نیست.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قم نانوایی نان لواش زارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان به ریاست مرادیان معاونت عمرانی فرمانداری و با حضور محسن الحسینی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی، ابوئی رئیس اتاق اصناف، طاهری کارشناس اداره صمت و زارع رئیس اتحادیه صنف نانوایی‌ها در محل سالن جلسات فرمانداری مهریز برگزار شد.


بررسی مشکلات توسط اتحادیه نانوایی‌ها اعم از پاسخ گویی میزان نان و تراکنش متعارف، افزایش تنوع قیمت نان محلی، چگونگی تسریع در رفع اختلال تشخیص سهمیه توسط سامانه (قطع و کسر)، نحوه ارائه تسهیلات به واحد‌های خبازی، اتصال خبازان به سامانه برای کنترل جزیی‌تر عملکرد و بررسی آخرین وضعیت فرآیند توزیع و میزان سرانه آرد در شهرستان از جمله مواردی بود که در این کارگروه مطرح و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

دیگر خبرها

  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم
  • وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان