Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-25@01:50:46 GMT

اثری با یک تیشه ثبت جهانی می شود!

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۸۱۸۲

طبق گفته داریوش ملک زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بندر مرزی آستارا، کلاز که نوعی قایق چوبی سنتی در این شهرستان است، ثبت جهانی می شود. این خبر در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره ثبت جهانی کلاز قرار دارد.

به نقل از ایسنا، تا کنون پنج اثر تاریخی از شهرستان مرزی بندر آستارا در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده اند نظیر مدرسه حکیم نظامی، بقعه شیخ محمود خیوی، مدرسه داریوش(شهید مدنی)، خانه بلژیکی های گمرک و غار کهیل هستند که از بخش مرکزی شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی از قایق چوبی سنتی آستارا به نام کلاز رونمایی شد. کلاز نوعی قایق دست ساز از درخت توسکا است که برای کندوکاو بر روی آن از هیچ ابزار صنعتی به غیر از یک تیشه استفاده نمی شود. عمر مفید کلاز 25 الی 35 سال بوده و  نحوه ساخت این قایق ها و مدل آن ها در کشور منحصر به فرد است و با استناد به نظر کارشناسان خبره کشور، از این مدل قایق در هیچ منطقه ای از کشور تولید نمی شود. کلاز بیشتر توسط بومیان مناطق حاشیه ای تالاب استیل عباس آباد و آب بندان دربند استفاده می شد و سعی بر این است که تا پس از تهیه مستندی از چگونگی ساخت این قایق دست ساز، ابتدا نسبت به ثبت ملی آن و سپس برای ثبت جهانی آن اقدام شود.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: اخبار گردشگری اخبار گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا ایران گردی ایرانگردی دانستنی ها تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سریال مشهور، صداوسیما را به شدت عصبانی کرد

آفتاب‌‌نیوز :

یک روزنامه متعلق به صداوسیما در مطلبی به بررسی سریال حشاشین پرداخت:

روزنامه جام جم متعلق به صداوسیما در مطلبی به بررسی سریال «حشاشین» پرداخت: حشاشین مصداق کاملی از همان چیزی‌ست که از آن به‌عنوان پروژه از آن خودسازی و جعل حقیقت در راستای تاریخ‌سازی نام بردم؛ سریالی که بر مبنای مفاهیم خاصه جریان قدرت غرب و با بودجه مستقیم صهیونیست‌ها در سینمای به اصطلاح مصر ساخته و پرداخته می‌شود؛ اثری که ماحصل همان رفتار سازمان‌یافته در جهت میل به خواسته‌های معین است، محصولی که در شش ماه از آب و گل در می‌آید و میلیون دلاری خرجش کرده‌اند.

 براساس مستندات مطالعاتی نیرو‌های تادیبی حسن صباح نیرو‌هایی زبده، نخبه و مقید به اصول اخلاقی شیعی بوده‌اند، نیرو‌هایی که زهد و ریاضت پایه اصلی آموزش‌های ایشان بوده است، نیرو‌هایی که در جهت مأموریت‌های سری و سخت خود حتی از تزویج هم سر می‌پیچیدند تا آمادگی روحی و جسمی خویش را شبانه‌روز در جهت مأموریت‌ها حفظ کنند، حالا این را بگذارید در برابر عیاشانی چاقو به دست که حشاشین برای‌تان تصویر می‌کند که تمام خواست و طلب‌شان زن و زیور و شراب و مخدر است.

مجموعه حشاشین که محصولی میلیون دلاری وحاصل همکاری چندین کشور با یکدیگر است که همچون دیگر محصولات رسانه غرب در پس رنگ و لعاب اکشن و هیجان و کیفیت تصویربرداری‌اش آنچه می‌خواهد را بادمل‌های چرکینش به خورد مخاطب می‌دهد، خوراندنی که حتی مخاطب عامه هم متوجه حس بدولزجش می‌شود، اثری که غلو می‌کند و دروغ‌های صد من یک غازش رادرپس صحنه‌های عاشقانه و اکشن‌های مهیج و توفانی پنهان می‌نماید.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • این سریال مشهور، صداوسیما را به شدت عصبانی کرد
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است