Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، دکتر بیژن موحدیان، مسئول کمیته علمی چهارمین کنگره ایمپلنت اصفهان با اشاره به اینکه درمان ایمپلنت دندانی در سال های اخیر تحولی گسترده در درمان دندانپزشکی ایجاد نموده است، گفت: موضوع سلامت دهان و دندان ابعاد وسیعی دارد که درچهارمین گنکره ایمپلنت اصفهان با حضور اساتید و متخصصان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این متخصص جراحی دهان، فک وصورت خاطرنشان کرد: ایمپلنت دندانی از جنس تیتانیوم و آلیاژهای آن است که جایگزین ریشه از دست رفته می شود ، بدون آنکه نیاز به تراش دندان های مجاور (پروتز ثابت ) و یا مشکلات استفاده از دندان های متحرک (مثل لقی، صدمه به بافت نرم و سخت دندان مجاور و... ) داشته باشد.
 
فلوشیپ مهندسی بافت و ایمپلنت خاطرنشان کرد: درمان ایمپلنت را می توان به چهار مرحله برنامه ریزی درمان، جای گذاری ایمپلنت، جای گذاری روکش و نگهداری و مراقبت های بهداشتی، تقسیم کرد.
 
موحدیان افزود: دندانپزشک بعد از مشاهده عکس رادیوگرافی افراد، قالب دهان را می گیرد تا جای هر یک از ایمپلنت ها را مشخص کند. گاهی لازم است بافت لثه یا استخوان جهت جای گذاری آماده شود. سپس ایمپلنت در استخوان کار گذاشته می شود و باید به آن زمان داد تا با استخوان یکی گردد و آنگاه روکش را بر روی آن قرار می دهند.
 
وی توصیه کرد : توجه داشته باشید که برخی مشکلات پزشکی کنترل نشده ممکن است شانس درمانی ایمپلنت های دندانی را کاهش دهند. بنابراین قبل از شروع درمان باید تاریخچه پزشکی خود را با جراح خود به طور کامل در میان بگذارید.نتیجه درمان، رابطه مستقیم با وضعیت فیزیکی هر متقاضی دارد و ممکن است نتیجه متفاوتی برای دو شخص متقاضی داشته باشد. تنها دندانپزشک متخصص می تواند بهترین برنامه درمانی را به شما پیشنهاد دهد.
 
مدیر گروه جراحی دهان، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد : مهمترین نقش افراد در صورت انجام ایمپلنت ، رعایت بهداشت است که در نتیجه کار بسیار موثر است. بهداشت دهان و دندان در دوره کار گذاری ایمپلنت بسیارمهم می باشد. مراقبت صحیح و توصیه های دندانپزشک بعد از درمان دررابطه با نحوه استفاده از مسواک و نخ دندان در ناحیه ایمپلنت می توانند رضایت افراد را به صورت مادام العمر فراهم نماید.
 
موحدیان در پاسخ به این پرسش که آیا درمان ایمپلنت دندانی محدود به سن خاصی است، خاطرنشان کرد: درمان ایمپلنت دندانی زمانی که فرد از نظر رشد فکی کامل شده باشد و دندان های دائمی او رویش کامل کرده باشد و به سطح جونده رسیده باشند، می تواند صورت گیرد و ربطی به سن شناسنامه ای فرد ندارد و هر فردی که شرایط فوق را داشته باشد درمان می تواند در آن آغاز شود. این درمان برای افراد مسن که امکان جراحی داشته باشند هم محدودیتی ندارد پس هر فرد بالغی که تصمیم برای درمان بگیرد ، با در نظر گرفتن شرایط ، می تواند از فواید این درمان سود ببرد.
 
وی تصریح کرد: در صورت نیازبه انجام ایمپلنت دندانی حتما از دندانپزشک خود بخواهید که مزایا و اثرات آن را بطور کامل برایتان توضیح دهد تا بتوانید تصمیم بگیرید که ایمپلنت، درمانی راه حل مناسبی برای جایگزینی دندان از دست رفته شما است یا خیر.
 
چهارمین گنکره ایمپلنت اصفهان در تاریخ ۳ الی ۵ مرداد ۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کاشت ایمپلنت ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور

علی علیزاده در بجنورد گفت: ۴۰ درصد از سهم طرح کاشت یک میلیارد درخت شامل زراعت چوب صنوبر و اکالیپتوس است که باهمت مردم و بهره برداران بخش کشاورزی انجام می‌شود.

او گفت : بهره برداران در این طرح با کاشت درختان اقتصادی می‌توانند با زراعت چوب درآمد اقتصادی داشته باشند.
به گفته علیزاده در مرحله نخست اجرای این طرح باید ظرفیت کاشت نهال در نهالستان ها، عرصه‌های قابل کشت، نوع ارقام با توجه به شرایط آب و هوایی سنجیده شود.
رییس موسسه تحقیقات، جنگل‌ها و مراتع کشور در ادامه گفت: قرار نیست که منابع آب شرب، کشاورزی و یا صنایع برای اجرای این طرح استفاده شود و باید از آب‌های غیر متعارف از جمله آب دریا، باران بهره برد، به طور مثال در کاشت درختان حرا از آب دریا استفاده و در مناطقی نیز کاشت درخت در عرصه‌های منابع طبیعی از آب باران مشروب خواهد شد.

پویش کاشت یک میلیارد درخت از سال گذشته در سراسر کشور آغاز شده است و قرار است در طی چهار سال یک میلیارد درخت در کشور کاشته شود که سهم خراسان شمالی دراین چهار سال ۱۶ میلیون اصله نهال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • بازگشت به دنیای صدا
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی
  • مصدومیت شجاع خلیل زاده پس از برخورد با بازیکن استقلال؛ هشت بخیه و دندانی که شکست!
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • عکسی جالب از صفحه اول شناسنامه آیت الله مطهری
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای