Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا خادمی زاده، رئیس انجمن رانندگان مسافربری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به اعتراضات اخیر کامیون‌داران گفت: بعد از اعتراضات کامیون‌داران و عدم سرویس‌دهی از سوی آن‌ها، روز شنبه پنجم خردادماه تشکل های صنفی مرتبط با حمل و نقل به دفتر وزیر راه دعوت شدند که این جلسه 5 ساعت به طول انجامید و صحبت‌های زیادی در این جلسه با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تا با توجه به حساسیت موضوع کامیون‌داران، کارگروهی با حضور حوزه معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان سازمان راهداری و نمایندگان 3 تشکل کشوری (کانون انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل کالای کشور، انجمن صنفی کامیون داران کشور و کانون انجمن های بخش مسافرتی) تشکیل و قرار بر حضور 3 نفر از اعضای هر گروه در کارگروه شد.

رئیس انجمن رانندگان مسافربری به ادامه برگزاری جلسات اشاره و بیان کرد: روز یکشنبه عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، نمایندگان تشکل های صنفی، نمایندگان سازمان راهداری و پلیس راه را برای توبیخ مشکلات پیش آمده به کمیسیون اجتماعی دعوت کرد که در این جلسه پلیس‌راه مشکلات خود را با سازمان بازگو و سازمان هم به طور کامل پاسخگوی مسائل مطرح شده از سوی پلیس راه بود.

خادمی زاده خاطرنشان کرد: در این جلسه نماینده سازمان راهداری برخی از مسایل را با پلیس راه مطرح کرد که پلیس راه قادر به ارائه پاسخ های منطقی نبود و درصدد استفاده از قدرت نظامی خود بود که این موضوع باعث ایجاد کشمکش هایی در آن جلسه شد اما با توجه به مدیریت صحیح جلسه جو تا حدودی آرام شد.

او به تشکیل جلسه ای که بعدازظهر همان روز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکل های صنفی و نمایندگان تامین اجتماعی برگزار شد اشاره و بیان کرد: طبقصحبت های وزیر، رئیس جمهور تاکید بسیارى را براى پیگیری و برطرف شدن مشکل پیش آمده داشته است که در این راستا وزیر موفق شد تا با قول و قرارهای خود بیعانه ای را به تشکل های صنفی جهت پایان دادن اعتراضات بدهد و قرار شد تا کامیون داران هر چه زودتر به اعتراضات خود پایان داده و به کار خود ادامه دهند.

خادمی زاده افزود: روز بعد به دعوت رئیس کمیسیون عمران مجلس جلسه ای در این کمیسیون با حضور همین تشکل ها برگزار شد که در آن جلسه حسن نیا رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم حضور داشت، با توجه بررسی مشکلات یک سری از راهکارها اعلام شد و پلیس به دلیل تذکراتی که در جلسه روز قبل شنیده بود کاملا موضع خود را تغییر داد و همسو با دوستان دیگر قرار گرفت.

به گفته رئیس انجمن رانندگان مسافربری، در این جلسه مسایل مطرح و دو کارگروه در کمیسیون عمران و کمیسیون اجتماعی تشکیل شد که دو نفر به عنوان مسئول کارگروه انتخاب کردند تا ضمن بررسی مسایل موجود، مشکلات موجود را به لاریجانی رئیس مجلس ارائه دهند، در زمان تشکیل اولین کارگروه موضوعات به شدت بررسی و مورد اولویت بندی قرار گرفتند که قرار شد تا مسایل به نوبت مورد بررسی قرار گیرد.

او با تاکید بر آنکه مشکلات به وجود آمده در حوزه حمل و نقل به دلیل عدم رسیدگی به مشکلات رانندگان توسط آخوندی بود، گفت: کشاورزیان و غلامی که به مدت چهار سال به عنوان معاون حمل و نقل کشاورزیان منصوب شده بود بخشنامه هایی را صادر کردند که مغایر با قانون و منطق با شرایط روز بود و به هیچ عنوان توجهی به خواسته تشکل های صنفی و رسیدگی به مشکلات نمی کردند.

خادمی زاده به استیضاح آخوندی اشاره کرد و گفت: در روز استیضاح آخوندی به همراه برخی دیگر از همکاران در مجلس برای اعتراض حضور پیدا کردیم. آخوندی در طول پنج سال گذشته فقط یک جلسه را با تشکل های صنفی برگزار کرد که آن جلسه هم تنها در حد معارفه و بحث های روزمره بود و از آن به بعد هیچ جوابی به درخواست مکرر ما برای دیدار مجدد داده نشد.

رئیس انجمن رانندگان مسافربری به نحوه مدیریت عبدالهاشم حسن نیا، رئیس کنونی سازمان راهداری تاکید کرد و گفت: از زمان ورود حسن نیا به سازمان راهداری به عنوان رییس و نیز انتخاب امانی به عنوان معاون حسن نیا کارهای بسیار زیاد و موثری انجام شد و تعدادی از بخشنامه هایی که مغایر با قانون بود توسط حسن نیا و امانی مورد بازنگری قرار گرفت که برخی از آنها اصلاح و بعضی دیگر لغو شد.

به گفته او، در طول این مدت زمان اندک وضعیت بسیار بهتر از دوران کشاورزیان شد اما به دلیل اینکه در مدت 4 سال مدیریت کشاورزیان مشکلات انباشته شد آستانه تحمل رانندگان تمام و این مشکلات پیش آمد.

خادمی زاده سرمنشا تمام مشکلات اخیر را عدم بیان مشکلات توسط خان بلوکی، رییس کانون انجمن های صنفی کالا دانست و گفت: بنده همیشه در جلساتی که با وزرا برگزار می شد اعتراضات و مشکلات موجود را بیان می کردم اما متاسفانه خان بلوکی به طور دائم در آن جلسات از دولت و وزرا تعریف و ادعا می کرد که ما در این صنف با هیچ مشکلی روبرو نیستیم و وزیر ضمن باز گذاشتن در اتاق به تمام مسایل موجود توجه می کند.

رئیس انجمن رانندگان مسافربری خاطرنشان کرد: دقیقا 2 هفته بعد از صحبت های خان بلوکی بود که اعتراضات صورت گرفت و رانندگان اعلام کردند علیرغم اینکه خان بلوکی از تمام مشکلات ما مطلع بود اما هیچ اقدامی را برای ما انجام نداد.

او گفت: متاسفانه متوجه شدیم که روز بعد از اعتراضات خان بلوکی کشور را ترک کرده و در این حوادث حضور نداشته است که این موضوع مورد اعتراض بسیاری از همکاران قرار گرفته بود و خواستار برکناری خان بلوکی در این کارگروه شدند.

خادمی زاده در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز مبنی بر اینکه آیا اعتصاب راه مناسبی برای بیان اعتراضات است، گفت: دولت دیگر راهی را برای ما به جز اعتراض نگذاشته بود، طی 40 سال گذشته تنها صنفی که هیچ اعتراضی نسبت به مشکلات موجود نکرد، فقط کامیون دارن بودند. بعد از این همه مکاتبه های بی جواب و نبودن گوش شنوا اعتراضات صورت گرفته که البته به خواست مسئولین این اعتراض انجام شد و این روش را آن‌ها به ما نشان دادند.

رئیس انجمن رانندگان مسافربری با بیان اینکه این اعتراضات به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان و عدم رسیدگی به مشکلات رانندگان بود، اظهار داشت: مسئولان خود با زبان بی زبانی به ما اعلام کردند، اعتراض کنید تا به مشکلات شما رسیدگی شود. گاهی کم کاری هایی از سوی مسئولان صورت می گیرد که دیگر راهی را به جز اعتراض برای ما نمی گذارند.

او با تاکید بر اینکه ما اگر به دنبال اعترض بودیم 40سال پیش این کار را انجام می‌دادیم، گفت: دولت و آقایان هیچ کاری را برای ما انجام نداند و حتی یک نشست ساده هم برای ما با حضور وزرا و نمایندگان مجلس هماهنگ نکردند، در این زمینه مکاتبات بسیاری با دفتر وزرا، مجلس و صدا و سیما صورت گرفت و تقاضا داشتیم تا جلسه ای برگزار شود اما بی‌نتیجه ماند.

401

وزارت راه و شهرسازی اعتصاب کامیون داران وزیر راه و شهرسازى عباس آخوندى وزارت تعاون، کار و رفاه احتماعى داود کشاورزیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی اعتصاب کامیون داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم باید اقدامات مسئولان را در سفره خود لمس کنند

فرماندار شهرستان بیرجند با تأکید بر مردمی‌سازی اقتصاد گفت: اقتصاد به مردم سپرده شود و دولت وظیفه نظارت بر آن را داشته باشد. مردم باید اقدامات دستگاه‌ها را در سفره خود لمس و درک کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اعضای شورای رفاه شهرستان بیرجند امروز ضمن دیدار با علی فاضلی‌فرد فرماندار بیرجند و تبریک عید باستانی نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان به ارائه گزارشی در زمینه اقدامات دستگاه‌های مربوطه پرداختند.

محمد کسایی مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند در این دیدار به ارائه گزارشی عملکردی از سال 1402 در مورد عملکرد اداره کار و رفاه اجتماعی و همچنین شورای رفاه پرداخت.

فرماندار شهرستان بیرجند نیز ضمن تبریک بهار طبیعت و بهار دلها ماه مبارک رمضان از پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده شورا رفاه شهرستان در حوزه اشتغال و حمایت از واحدهای تولیدی تقدیر و تشکر کرد.

علی فاضلی‌فرد با بیان شعار سال 1403 گفت: در 15 سال اخیر تمام تمرکز حضرت آقا مباحث اقتصادی بوده که امسال ویژگی متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته دارد اولا تاکید ایشان در حوزه تولید و از طرفی هم مشارکت مردم یعنی به طور مستقیم معیشت و سفره مردم این ویژگی شعار امسال است که مردم، اقدامات دستگاه‌ها را در سفره خود لمس و درک کنند و از طرفی تاکید ایشان مبنی بر مردمی سازی اقتصاد بوده به طوری که اقتصاد به مردم سپرده شود و دولت وظیفه نظارت بر آن را داشته باشد.

وی افزود: سال 1402 سالی پر تلاطم بود ولی علیرغم همه مشکلات وزارت کار و رفاه اجتماعی به خوبی توانست اشتغال تکلیفی خود را انجام دهد و همچنین توانست بسیاری از واحدهای در حال ورشکستگی، واحدهای در حال پسرفت، واحدهای راکد و... را باحمایت به چرخه برگشت و مشکلات کارگری را برطرف کنند، این اقدامات در شرایطی به وجود آمد که کشور درگیر تحریم‌های ظالمانه غرب بود.

در این دیدار با توجه به شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" به موضوعاتی چون ایجاد اشتغال, جذب کامل تسهیلات تبصره 16 و 18, افزایش جامعه هدف تامین اجتماعی و ارائه خدمات مطلوب مورد تاکید قرار گرفت.

همه دستگاه‌ها باید پاسخگوی مشکلات جامعه ایثارگری باشند

همچنین در ادامه دیدارهای نوروزی فرماندار بیرجند، حسینی‌مقدم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بیرجند به همراه همکاران خود با ایشان دیدار و پیرامون خدمت رسانی به جامعه ایثارگری این شهرستان بحث و تبادل نظر کردند.

فاضلی‌فرد ضمن تبریک به مناسبت عید نوروز و بهار طبیعت و همچنین قبولی طاعات و عبادات اظهار داشت: خدمت رسانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، باید در اولویت و سرلوحه تمامی مسئولان قرار گیرد.

وفرماندار شهرستان بیرجند گفت: خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر یک تکلیف و رسالتی بزرگ بر دوش همه است و همه دستگاه‌ها باید پاسخگوی مشکلات جامعه ایثارگری باشند و برای ارائه خدمت به این قشر معزز از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

رضا حسینی‌مقدم رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بیرجند نیز در این جلسه نکاتی را پیرامون اشتغال جامعه ایثارگری، بهسازی و ساماندهی گلزار مطهر شهدای شهرستان و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد. همچنین از خدمات و تلاش‌های فرماندار شهرستان بیرجند بابت پیگیری مشکلات خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • ◄ شرکت های بزرگ مقیاس رانندگان کامیون را نقره داغ کردند
  • مرتع داران آذربایجان غربی از چرای زودهنگام دام خودداری کنند
  • مسئله فرهنگ و موضوع حجاب باید مورد توجه مسئولان باشد
  • بررسی مسائل و مشکلات روستای دریاس در بازدید مسئولان مهاباد
  • ◄ داروهای ممنوعه برای رانندگان کامیون ترانزیت کدامند؟ + جزئیات
  • مردم باید اقدامات مسئولان را در سفره خود لمس کنند
  • ◄ کمبود راننده اتوبوس بین شهری/ درخواست کمک از رانندگان کامیون و رانندگان بازنشسته