Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: کشور دچار تداوم مشکلاتی است که آمریکا و قدرت‌ها برایش ایجاد کرده‌اند و مشکل آمریکا هم با برجام نیست بلکه با کلیت نظام جمهوری اسلامی است و اصل نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارد.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» در ضیافت افطاری که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌های ایلام و «جلال میرزایی» نماینده استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در دورانی مسائل مذاکره و دیپلماسی راه خود را گم کرده بود و افرادی مسئول این کار بودند که نه اهلیت و نه تخصص و نه عقلانیت این کار را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که پس از انقلاب تحریم بوده‌ایم اما هیچ‌گاه به این شکل نبوده که همه دنیا علیه ما متحد شود و علیه‌مان قطعنامه صادر کنند، افزود: وقتی که آمریکا همه دنیا و حتی چین و روسیه را برای تصویب قطعنامه علیه نظامی اسلامی ایران  با خودش همراه کرد و قطعنامه‌ها یکی پس از دیگری صادر شدند، رئیس اجرایی کشور آن‌ها را کاغذپاره خواند و حرف‌هایی زد که ارزش دیپلماسی نداشت و در شأن فرهنگ ایرانی و اسلامی نبود و بالاخره آن چیزی شد که نباید می‌شد.

سلیمانی دشتکی گفت: دولت مذاکره کرد و یاران آمریکا را یکی پس از دیگری از او گرفت و حداقل 2 عضو دارای حق وتو شورای امنیت را با خود همراه کرد تا جلوی صدور قطعنامه را بگیرد و در نهایت توانست برجام را منعقد کند.

استاندار ایلام با اشاره به این‌که اکنون آمریکا بدعهدی کرده و این در ذات آمریکاست چون او نمی‌خواهد ما باشیم، همانطور که ما نمی‌خواهیم او باشد، افزود: حالا باید در کشور چکار کرد؟ آیا باید علیه کشوری که بدعهدی کرده و زیر توافقی زده که به تصویب شورای امنیت هم رسیده متحد شویم  یا بیائیم رئیس‌جمهور خودمان را بکوبیم و علیه مرد تقوا و دانشمند فاضل دکتر صالحی شعار دهیم؟

وی با بیان این‌که در کشور دچار اشتباه محاسباتی و سیاسی شده‌ایم و فکر می‌کنیم باید به جای دشمن باید دولت را کوبید، اظهار کرد: ما آقای صالحی را مرد آرام، اهل تقوا و اندیشمند می‌دانیم که باید 6 دانگ حواسش جمع مذاکرات و راهکارهای مقابله با آمریکا باشد، اما وقتی با چنین صحنه‌ای مواجه می‌شود آیا می‌تواند درست فکر کند؟

نماینده عالی دولت در استان افزود: ما از آمریکا نمی‌ترسیم، پایش بیفتد از جنگ هم نمی‌ترسیم، اما از تریبون‌های بی در و پیکر می‌ترسیم، از صداهای نامهربان و تفرقه‌افکن می‌ترسیم از این‌که هر روز انگی به دولت و خادمان ملت بزنند می‌ترسیم.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: وقتی رئیس‌جمهور کشور می‌گوید بر اساس فلان ماده قانون اساسی می‌توانیم به رفراندوم رجوع کنیم، تریبون پشت تریبون آغاز به توهین می‌کنند و وقتی اعتراضات صنفی شکل می‌گیرد، شعار مرگ بر رئیس‌جمهور در دهان مردم می‌اندازند و بعد این شعارها تغییر می‌کند، آیا این مصداق بر «شاخه نشستن و بن بریدن» نیست؟ راهی که می‌رویم به بیراهه است، مملکت نیاز به وحدت و همدلی دارد.

وی مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشور را خبره‌ترین مذاکره‌کنندگان از دوران قاجار تاکنون خواند و اظهار کرد: مگر می‌شود کار این افراد را با قرارداد ترکمانچای مقایسه کرد؟ شخصی که با اصول دیپلماسی آشنا نبوده، اما خودش مذاکره‌کننده بوده از اول مخالف برجام بوده و حالا هم مخالف است، اما نمی‌شود فردی که خودش سال‌های سال در مصدر بوده حالا چنین حرفی بزند، پشت پرده چه خبر است؟ چرا برخی سعی می‌کنند با فشارهای غیرقانونی و غیرکارشناسی در خصوص FATF سعی می‌کنند جزو معدود کشورهایی باشیم که در دنیا آن را امضا نکرده‌ایم؟

استاندار ایلام با بیان این‌که همگی سرنشینان یک کشتی هستیم  و داریم آن را سوراخ می‌کنیم، تصریح کرد: مگر ممکن است همه رؤسای جمهور ما بد بوده باشند؟ بنده عکس این را می‌پرسم، چه کسانی سالم ماندند؟ مگر می‌شود همه وزرا فاسد باشند؟ مگر می‌شود همه مسئولان ما مشکل داشته باشند؟ روحانی کیست؟ کسی است که اولین بار نام «امام» را مطرح کرد 16 سال عضو شورای عالی دفاع 18-19 سال عضو شورای عالی امنیت ملی و سال‌ها دبیر این شورا و از امنای مملکت بوده است، اگر این شخص را هم بکوبیم دیگر چه کسی بیاید؟  امیدواریم خداوند به افراد عقل کامل بدهد و آنها را منصف کند.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل استان، جامعه دانشگاهی را مورد خطاب قرار داد و گفت: در استان باید پژوهش‌ها به سمت مسائل اجتماعی، جامعه‌شناسی و قوم‌شناسی که مانع مسائل اجرایی استان هستند، برود، ما در ایلام به اندازه کافی پروژه داریم، اما باید بر روی مسائل اجتماعی که باعث ایجاد معارضه و مانع آمدن سرمایه‌گذار به استان می‌شوند تحقیق کرد.

وی با طرح این پرسش که در استان پروژه داریم، اما چرا سرمایه‌گذار نداریم؟ تصریح کرد: بخشی از این موضوع مربوط به تحریم‌ها است، اما ده‌ها پروژه داریم که زمین برای آن واگذار شده و سرمایه‌گذار هم آماده آمدن است، اما معارضین در مقابل آن صف کشیده‌اند.

استاندار ایلام با بیان این‌که خودم را بچه عشایر می‌دانم و برای بزرگان احترام فراوان قائلم و معتقدم کلانتر باید کلانتر باشد، تصریح کرد: اما معتقدم خیلی از مسائل فرهنگی مربوط به گذشته است و باید تغییرکنند، از 107 هزار نیروی کارگری استان که مربوط به بخش غیردولتی هستند 4600 نفر غیربومی هستند، اما داد و فریاد راه می‌اندازیم که نیروها باید از همین نقطه و از همین گوشه که پروژه اجرا می‌شود استخدام شوند.

تأکید استاندار ایلام برضرورت به‌کارگیری مدیران بومی

سلیمانی دشتکی با اشاره به این‌که در جایی مثل پتروشیمی ایلام با 34 مدیر مدیران غیر بومی معنا ندارد و در ایلام آنقدر مدیر لایق وجود دارد که لااقل نصف این تعداد ایلامی باشند، افزود: از طرف دیگر در استان 3200 نیروی بومی استان وجود دارد که در شهرستان‌های دیگر استان شاغل هستند که برای همان‌ها هم حساسیت وجود دارد به طوری‌که در پتروشیمی چوار برای به‌کارگیری نیرو از هفت چشمه که فاصله بسیار کمی از آن دارد داد و فریاد به وجود می‌آید در حالی‌که همین نیروهای معترض با توجه به تجربه‌ای که کسب می‌کنند در دهلران مورد نیاز خواهند بود.

استاندار ایلام با دعوت از دانشگاهیان برای تلطیف این جو گفت: از همه خواص خواهش می‌کنم با وحدت حول توسعه استان نگذاریم اختلاف سلیقه‌ها جلوی توسعه را بگیرد. مسئولان و بزرگان باید بدانند راه توسعه استان این است که تبدیل به همّ و غم همگی شود و اختلاف‌نظرها را در چارچوب توسعه استان بیاوریم و با وحدت و همدلی برای توسعه استان راه‌حل پیدا کنیم.

«جلال میرزایی»، نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به برخی واقعیات، انتظارات و چالش‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه اهل بزرگ‌نمایی هستیم و هم ظرفیت‌ها را بزرگ‌تر از آنچه واقعیت دارد نشان می‌دهیم و هم ضعف‌ها را خیلی بزرگ می‌کنیم.

میرزایی افزود: این کار ما را دچار مشکل خواهد کرد چون به‌تدریج وقتی انتظارات را خیلی بالا ببرید و کاری هم در عمل نتوانید انجام دهید دچار بحران مقبولیت خواهید شد و درخواست من از اقشار تأثیرگذار جامعه این است که این نگرش را اصلاح کنند چون همگی آسیب خواهیم دید.

وی انتظارات از 2 ظرفیت نفت و گاز استان را بالا ذکر کرد و با اشاره به این‌که تلقی مردم این است که این 2 حوزه حلال مشکلات هستند در بیان برخی واقعیات این حوزه‌ها گفت: متأسفانه بر اساس اعلام مدیران ارشد وزارت نفت، بخشی از گاز ایلام به گونه‌ای است که نمی‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

نماینده شهرستان‌های ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس با بیان این‌که بر اساس برآوردها باید از میدان گازی تنگ بیجار روزانه 9 میلیون متر مکعب گاز استخراج شود، از قصد وزارت نفت برای افزایش این میزان تا 11 میلیون متر مکعب در قالب طرح توسعه‌ای خبر داد و گفت: وزارت نفت قصد داشت با حفر 5 حلقه چاه جدید در بیجار خوراک 6 میلیون متر مکعبی پالایشگاه ایلام و متناسب با توسعه پالایشگاه، توسعه پتروشیمی را دنبال کند، اما هم‌اکنون این فرآیند به مشکل برخورده است.

میرزایی به اظهارات مدیران ارشد وزارت نفت مبنی بر افت فشار چاه‌های میدان بیجار اشاره و خاطرنشان کرد: بنا به اعلام وزارت نفت در بعضی روزها میزان ورودی گاز به پالایشگاه گاز ایلام به چهار تا چهار و نیم میلیون متر مکعب می‌رسد که با این میزان گاز خود پالایشگاه هم نمی‌تواند با تمام ظرفیت کار کند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که وزارت نفت در نظر داشته با صرف 220 میلیون دلار هزینه و حفر 5 حلقه چاه ظرفیت میدان گازی بیجار را به 11 میلیون متر مکعب برساند تا فاز 2 پالایشگاه را احداث کنند، گفت: از این 5 حلقه چاه 1 حلقه تجهیز شده، یکی در حال تجهیز است و 3 حلقه دیگر هم باید تکمیل شوند اما افت فشار به وجود آمده با بهره‌برداری کامل از این 5 چاه می‌توان 6 تا 7 میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز فاز 1 پالایشگاه را تأمین کرد.

وی به ده‌ها میلیارد تومان هزینه وزارت نفت برای پتروشیمی ایلام به امید تأمین خوراک از فاز 2 پالایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های وزیر نفت قراردادی چند میلیون دلاری برای اکتشاف و برآورد میزان ذخایر منعقد شده، اما این فرآیند لرزه‌نگاری 3 بعدی 3 سال طول می‌کشد و باید منتظر نتایج آن ماند.

نماینده استان ایلام افزود: پس از این مرحله باید شرکتی اقدام به سرمایه‌گذاری کند که با وجود کمبود منابع مالی و ضعف در تکنولوژی داخلی بسیار زمان‌بر خواهد بود.

میرزایی در ادامه به میدان نفتی آذر اشاره و تصریح کرد: شرکت O1 بیش از یک میلیارد دلار در این میدان هزینه کرده تا روزانه 100 هزار بشکه نفت در روز از آن استحصال کند، اما این میدان از لحاظ زمین‌شناسی یکی از میادین دشوار است که تاکنون  30 هزار بشکه نفت در روز از آن استخراج می‌شود و قرار بود قراردادی در اردیبهشت ماه با روس‌ها منعقد شود و این میزان افزایش یابد، اما بحث خروج آمریکا از برجام پیش آمد و روس‌ها برای آن امروز و فردا می‌کنند.

وی ادامه داد: قرار بود روس‌ها هم پول بیاورند و هم تکنولوژی، اما معلوم نیست با تحریم‌ها روس‌ها بتوانند پولی بیاورند و در ارتباط با چنگوله هم قرار بود تا تابستان با یک کنسرسیوم قراردادش امضا شود که آن هم در حالت اما و اگر قرار دارد.

رئیس کمیته سیاسی فراکسون امید به برخی مشکلات و تنگناهای به وجود آمده برای وزارت نفت  اشاره و تصریح کرد: این مشکلات صرفاً در استان ایلام نیست، اما این مشکلات ریشه در کجا دارد؟ بخشی از این مشکلات بحث‌های کارشناسی است که باید برای آن‌ها تمهیداتی اندیشید، اما بخشی هم مشکلات روابط خارجی است که هرچقدر هم از ظرفیت‌های داخلی صحبت کنیم به سادگی نمی‌توانیم از سیاست خارجی و روابط خارجی که مانع توسعه کشورند بگذریم.

میرزایی جناح مخالف دولت را در به وجود آمدن تنگناهای موجود مسئول دانست و گفت: علیرغم امیدی که مردم به جریان اصلاح‌طلبی و دکتر روحانی به خصوص در عرصه بین‌الملل داشت تا بتواند کشور را به سمت توسعه ببرد، اما آن‌ها تلاش کردند به مردم تلقین کنند که این مسیر اشتباه است و تا توانستند تخریب کردند به گونه‌ای که وقتی با عامه مردم مواجه می‌شوید اغلب انتظار دارند که شرایط بدتر شود.

نماینده ایلام افزود: کشوری سراغ نداریم که با چنین چالش‌ها و مشکلاتی در روابط خارجی توانسته باشد به توسعه برسد و در مسائل داخلی نیز داریم در برخی مسائل دچار انحراف می‌شویم.

میرزایی در تشریح این انحرافات به 2 قضیه برجام و FATF پرداخت و اظهار کرد: پس از خروج آمریکا از برجام آقای روحانی سیاست ادامه دادن با اروپایی‌ها را در پیش گرفتند اما چرا با اروپایی‌ها؟ برخی گزارش‌های دیپلمات‌های کشورمان به نقل از مقامات اروپایی حاکی از این است که آمریکا در بحث تحریم‌ها کاملاً جدی هستند و اروپایی‌ها هم نمی‌توانند شرکت‌های خود را مجبور به همکاری با ایران کنند.

حفظ برجام به‌علت ملاحظات امنیتی برای اروپا مهم است

وی ادامه داد: با این وجود حفظ برجام به‌علت ملاحظات امنیتی برای اروپا مهم است و از ایران می‌خواهند به آن‌ها زمان بدهد تا با سایر کشورها مذاکره کنند که با آمریکا ائتلاف تشکیل ندهند و اروپایی‌ها بتوانند علیه اقدامات آمریکا ائتلاف تشکیل دهند.

عضو فراکسیون امید با بیان این‌که آمریکایی‌ها در حال لابی کردن برای اعمال فشار برای خروج ایران از برجام هستند، گفت: در داخل هم عده‌ای عجله دارند که تحریم‌ها برگردند ولی در صورت تشکیل اجماع بین‌المللی علیه ایران تحریم‌های جدیدی اعمال خواهد شد که بنا به اظهار وزرای نفت و امور خارجه  قابل مقایسهبا قبل نخواهد بود چون راه‌های دور زدن تحریم‌هایی که ما پیدا کرده بودیم را مسدود کرده‌اند.

ماندن در برجام بودن تصویب FATF بی‌فایده است

وی در خصوص FATF اظهار کرد: FATF یک گروه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی و تأمین منابع مالی تروریسم است که بنا به اظهار وزیر اقتصاد حتی اگر در برجام بمانیم، اما FATF را تصویب نکنیم گویی کاری نشده است.

میرزایی به اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی مبنی بر این‌که پیوستن به FATF نگرانی امنیتی ندارد اشاره و خاطرنشان کرد: برخی تصویب آن را خیانت و به خطر انداختن اسلام می‌نامند حال آن‌که تنها 5 کشور در دنیا به آن نپیوسته‌اند می‌گویند FATF منابع مالی کشور را افشا می‌کند، کدام منابع مالی؟ من این اقدامات را بسیار مشکوک می‌دانم و تصور می‌کنم که این کارها برای زمین‌گیر کردن و از کار انداختن دولت است.

نماینده شهرستان‌های ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول به مشکلات ایران و عربستان اشاره و اظهار کرد: «نبیه برّی» رئیس پالمان لبنان گفت بن‌سلمان ارتباط نزدیک با تجار یهودی دارد و اولویتش دشمنی با ایران است و در عراق نیز شرایط سیاسی و شیعیان با پیچیدگی‌هایی مواجه شده که به سود ایران نیست و در این شرایط منطقه‌ای و جهانی اگر شرایط داخلی نیز به همین‌گونه ادامه پیدا کند دچار مشکل خواهیم شد.

میرزایی ادامه داد: شرایط کشور به‌گونه‌ای است که انسجام نخبگان حاکم اصلاح‌طلب و اصول‌گرا که در حاکمیت هستند و نخبگانی که در بیرون از حاکمیت هستند به وجود بیاید در غیر این‌صورت اگر فشارها ادامه یابد نمی‌توانیم با گفتاردرمانی از بحران‌ها عبور کنیم.

وی استاندار ایلام را انسانی پیگیر مسائل استان خواند و برای وی و مجموعه مسئولان استان با وجود مشکلات و تنگناهای موجود آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام استاندار چرداول منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد

سفیر ایران در ایروان در نشستی در خصوص پاسخ ایران به جنایت‌های رژیم اسرائیل گفت: در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید برخود متکی بود و از منافع و امنیت خود دفاع کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در نشست مطبوعاتی روز سه شنبه 28 فروردین ماه 1403 در ارتباط با تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا و پاسخ قاطع به حملات نظامی رژیم صهیونیستی به مواضع ایران در سوریه و بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: طی چند ماه گذشته رژیم صهیونیستی بارها طی عملیات‌های تروریستی به مواضعی از جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه حمله کرده و تعدادی از مستشاران نظامی ایران را مورد هدف قرار داده است. ما به دلیل اینکه دنبال افزایش تنش در غرب آسیا نیستیم، بارها خویشتنداری کرده‌ایم؛ اما گویی رژیم صهیونیستی از این موضوع سیگنال‌های غلط دریافت کرده است و در آخرین اقدام خود 2 هفته قبل با موشک‌های ساخت آمریکا حمله گستاخانه‌ای به سفارت کشور ما در دمشق انجام داد که در واقع حمله علیه کنوانسیون‌های بین‌المللی و حقوق بین‌الملل است که در نتیجه 7 تن از مستشاران نظامی ما که گذرنامه رسمی دیپلماتیک داشتند به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به درخواست ایران برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل گفت: بیانیه‌ای به ابتکار یکی از اعضای شورای امنیت ارائه شد؛ اما با کارشکنی آمریکا، فرانسه و انگلیس مواجه گردید و متأسفانه شورای امنیت حتی یک بیانیه حداقلی نیز در محکومیت تعرض و حمله به اماکن دارای مصونیت صادر نکرد و حقوق بین‌الملل و اصول منشور ملل متحد نادیده گرفته شد و بار دیگر استانداردهای دوگانه کشورهای غربی خودنمایی کرد.

سبحانی افزود: با این حال ما 10 روز منتظر تلاش‌های دیپلماتیک برای محکومیت و در نظر گرفتن اقدامات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی ماندیم و عجیب آنکه همان کشورهای غربی در تماس‌های مداوم با ما بدون آنکه نقض مقررات بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند، خواستار خویشتنداری ما می‌شدند.

سفیر ایران همچنین گفت: طبیعی است که در دنیای بی سر نظام بین‌الملل وقتی سازمان‌های بین‌المللی حقوق دیگر اعضاء را نادیده می‌گیرند و قدرتمندان هم چشم خود را می‌بندند فقط باید برخود متکی بود و از منافع و امنیت خود دفاع کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل چاره‌ای برای ایران جز دفاع از منافع خود نماند و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بامداد یکشنبه اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند. حملات ما محدود بود و فقط معطوف به مراکزی شد که منشأ حملات نظامی علیه ما و حمله علیه سفارت ما در دمشق بود. ما بر خلاف رژیم کودک کش صهیونیستی هیچ مرکز غیرنظامی شامل بیمارستان‌ها، مراکز عمومی و شهروندان عادی را هدف قرار ندادیم. حملات ما بسیار هوشمندانه و دقیق بود و به اهداف خود رسیدیم.

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانشخطیب زاده: ایران هم توان و هم ظرفیت دفاع از خود را دارد

سبحانی تصریح کرد: اقدام ما در چارچوب ماده 51 منشور ملل متحد و حق ذاتی دفاع مشروع بود، اما متاسفانه بعد از این پاسخ مشروع و قانونی برخی دولت‌های اروپایی و غربی، دفاع مشروع ایران را یک اقدام تهاجمی جلوه دادند و این کار به معنای فراهم آوردن زمینه برای ماجراجویی جدید توسط رژیم صهیونیستی است.

وی اظهار داشت: همانها که قبل از پاسخ ما با ما تماس گرفته و خواستار خویشتنداری ما بودند، حالا با شاگرد لوس و ننر مکتب خود تماس بگیرند و مانع ماجراجویی جدید شوند. نمی‌شود که از یک سو خواستار کاهش تنش شد و از سوی دیگر به رژیم کودک کش اجازه داد جنگ را به منطقه تحمیل کند.

سفیر ایران خاطر نشان کرد: برخی از سفارتخانه‌های اروپایی هم مواضع نادرست و یکجانبه رهبران خود در خصوص واکنش مشروع ایران را در ارمنستان به زبان ارمنی و فارسی بازنشر می‌کنند. آنها می‌خواهند مردم ارمنستان را تحت تأثیر سیاست‌های نادرست خود قرار دهند و ایران را نزد افکار عمومی ارمنستان بدنام کنند.

وی با بیان اینکه به آنها توصیه می‌کنم دست از این ریاکاری‌ها بردارید و تلاش نکنید ارمنستان را وارد درگیری‌های ژئوپلتیک خودتان کنید، افزود: اینجا می‌دانند که یکی از عوامل اصلی بی ثباتی در قفقاز جنوبی رژیم صهیونیستی است و در جنگ دوم قره‌باغ سربازان ارمنی با سلاح‌های اسرائیلی کشته شدند. به دنبال تطهیر این رژیم نباشید. دستمال کثیف شیشه را پاک نمی‌کند. با سیاست یک بام و دو هوا نمی‌توانید ثبات را به منطقه بیاورید. رفتارهای شما و حمایت‌های بی منطق شما از رژیم شرور به معنی عادی‌ سازی شر مطلق است.

سبحانی در آخر تاکید کرد: اگر به دنبال ثبات هستید صادقانه رفتار کنید. تروریسم بد و خوب ندارد. رفتار گزینشی فقط ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی را تشویق می‌کند و منطقه را به کام جنگ می‌برد. سیاست ایران بر مدار صلح و دوستی استوار است. پیام ما به منطقه و جهان پیام صلح، امنیت و پیشرفت برای همه ملت‌ها است. سیاست همسایگی در اولویت‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. ما امنیت همسایگان خود را امنیت خود می‌دانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  چرا در شرایط جنگی گشت ارشاد بازگشت؟
  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست آغاز شده است
  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست، آغاز شده است
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • امیرعبداللهیان رو ارتش را تبریک گفت
  • وعده صادق تنها بخش کوچکی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ارتش دژ مستحکم نظام مقدس اسلامی است
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش