Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@00:20:31 GMT

توقف پروژه قزوین - کلاچای موقتی است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۹۰۶۸

توقف پروژه قزوین - کلاچای موقتی است

مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: توقف پروژه قزوین - کلاچای موقتی بوده و در مدت کوتاهی از سرگرفته می‌شود. ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از قزوین ظهر امروز جمعی از کارگران و پیمانکاران پروژه ساخت جاده رحیم آباد کلاچای و مردم محلی آن منطقه به نشانه اعتراض به توقف ساخت از طرف محیط زیست، جلوی اداره کل حفاظت محیط زیست اجتماع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این اعتراضات حسن پسندیده، مدیر کل محیط زیست استان قزوین در میان تجمع کنندگان حضور یافت و با بیان اینکه ما از جنس خود مردم هستیم و آنها را درک می‌کنیم اظهارداشت: همشهریان گرامی باید بدانند که این طرح برای مدت کوتاهی متوقف شده تا راه حل مناسبی برای کم کردن و به حداقل رساندن تخریب‌های زیست محیطی ارائه شود.

 پسندیده با بیان اینکه این طرح در سطح ملی اجرا می‌شود افزود: ساخت جاده رحیم آباد کلاچای بعد از اینکه مشکلات محیط زیستی آن تا حدی رفع شود ادامه پیدا می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: امروز جلسه‌ای با مسئولان راه و شهرسازی و مسئولان استان گیلان برگزار می‌شود که نتیجه آن بر ادامه روند ساخت جاده موثر است.  

رئیس کل اداره محیط زیست با توجه به اینکه این سازمان یک نهاد دلسوز و مردمی است عنوان کرد: محیط زیست صرفا جهت رفاه حال عمومی شهروندان و حفظ منابع برای آیندگان تلاش می‌کند، بنابراین ما با توقف این طرح قصد ضربه اقتصادی و اشتغالی به کارگران و بومی های منطقه نداریم.

وی افزود: اگر طرحی متوقف می‌شود قطعا مشکلاتی برای ساکنین آن منطقه اینجاد کرده و یا خواهد کرد چراکه مشکلات زیست محیطی و منابع آبی روستاهای منطقه با تاسیس جاده به خطر افتاده و نابود می‌شوند.

پسندیده  تصریح کرد: با برگزاری جلسات، مشکلات زیست محیطی سریعا برطرف شده و ساخت جاده ادامه می‌یابد و شهروندان باید صبور بوده و نهایت همکاری را با محیط زیست داشته باشند.

انتهای پیام/ ع

R41364/P1494/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید

 علی محمدزنگانه عصر امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: جذب شورابه‌ها شرط اولیه برای فعالیت کارخانه‌های ید است، موضوعی که در گلستان رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۶ پروانه اکتشاف ۱۰ پروانه لغو شده بود، اما دوباره فعال شد افزود: اجازه نمی‌دهیم برخی‌ها با رابطه، به محیط زیست و مردم گلستان آسیب بزنند.

او ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مربوط به ید و رعایت نکردن قوانین محیط زیستی سبب شد تا انواع کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون محیط زیست وکمیسیون اصل نود به پرونده ورود پیدا کنند.

وی افزود: گلستان برای توسعه نیاز به مدیران شجاع دارد و از مدیران استانی می‌خواهم بخش نامه‌هایی که بر خلاف قانون است را به سطل زباله بیندازید.

استاندار تاکید کرد: همه آنهایی که نمی‌توانند در قطار توسعه گلستان برای توسعه استان گام بردارند از قطار پیاده شوند.

او از مدیران استان خواست تعاونی‌ها و دانش بنیان‌ها را جدی بگیرید و توجه بیشتری به آنها داشته باشند.


او ادامه داد: بر اساس نامه دفتر ریاست جمهوری، گلستان در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور رتبه دوم کشور را کسب کرد و در بحث اشتغالزایی نیز رتبه سوم کشور را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • حفظ محیط زیست مهمترین زیر ساخت توسعه و جهش تولید
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین