Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@08:25:01 GMT

شرط بازگشايي نمادهاي متوقف بانکي

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۹۳۳۶

شرط بازگشايي نمادهاي متوقف بانکي

خبرگزاري آريا - رييس سازمان بورس اعلام کرد : در پايان سال 96نماد 3بانک که براي سرمايه‌گذاران مهم‌ بود، باز شد و در حال حاضر نماد متوقف شده دو بانک باقي مانده با اخذ صورت هاي مالي و شفاف شدن آن ها بزودي باز مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، شاپور محمدي امروز در حاشيه مراسم آغاز بهره‌برداري از شش سامانه و خدمات الکترونيکي که صبح امروز با حضور وزير اقتصاد در محل اين وزارتخانه برگزار شد، در رابطه با تامين مالي پروژه‌هاي نفتي اظهارداشت: سازمان بورس با وزارت نفت در اين خصوص بيش از يک سال و نيم براي انتشار اوراق مذاکره کرده و اين موضوع در حال عملياتي شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عرضه نفت خام در بورس انرژي
وي افزود: در خصوص عرضه محصولات نفتي و حتي نفت خام در بورس انرژي هم کارهاي خوبي انجام گرفته که خوشبختانه در فاز اجرايي برخي مشتقات و فرآورده‌هاي نفتي در حال عرضه هستند و عموم مي‌توانند از اوراقي که مربوط به سلف محصولات نفتي است، براي سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي نفتي استفاده کند.
تکليف صندوق پروژه نفتي
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينکه در مورد صندوق پروژه نفتي نيز با وزارت نفت مذاکراتي انجام شده است، گفت: برنامه‌هايي در اين خصوص تنظيم شده و اميدواريم که ظرف چند ماه آينده موضوع اجرايي شود.
محمدي با بيان اينکه به لحاظ گردش خزانه با ديوان محاسبات و وزارت نفت در خصوص نفت خام صحبت‌هايي انجام داديم و اميدواريم بتوانيم بعد از حل اين مسئله که بايد از طريق سپرده‌گذاري مرکزي تسويه وجوه مربوط به نفت خام انجام شود، اين کالا را در بورس انرژي عرضه کنيم.
تامين مالي پروژه‌ها
وي همچنين درباره تامين مالي پروژه‌هايي که با بازگشت تحريم‌ها به مشکل خورده‌اند، گفت: سازمان بورس با توجه به ابزارهاي مختلفي مانند اوراق مشارکت، جعاله، اجاره، وکالت و ... که در اختيار دارد، اين امکان را دارد که هر نوع تامين مالي را انجام دهد. اما مهم‌ترين چيزي که در تامين مالي بايد مورد توجه قرار گيرد، نرخ تامين مالي است که با افزايش يک تا دو درصد مي‌توان براي جذب سرمايه از جامعه جذابيت ايجاد کرد.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: اين کار کمک مي‌کند که مردم به صورت واقعي در اقتصاد مشارکت داشته باشند و از منابعي که با رشد احتمالي قيمت نفت ايجاد مي‌شود، در سرمايه‌گذاري خود استفاده کنند. اما از طرفي وزارت نفت نيز بايد ارزان‌ترين نرخ را در تامين مالي انتخاب کند بنابراين اين امکان وجود دارد که نقطه‌اي مورد توافق طرفين که جذابيت هم داشته باشد، در نظر گرفته شود.
اتفاق تاريخي
به نوشته ايبِنا،محمدي در ادامه درباره موضوع نمادهاي بسته در بورس اظهارداشت: موضوعي که يک مسئله تاريخي در کشور ما بود و حتي يک سال و نيم پيش به حدود 70نماد بسته رسيده بوديم، براي هميشه حل شد و در حال حاضر تعداد نمادهاي بسته در بورس و فرابورس در مجموع کمتر از 15عدد است.
وي ادامه داد: البته نمادهايي را نمادهاي بسته بناميم که بيش از 10روز بسته باشند چرا که بسياري از شرکت‌ها ممکن است به دليل مسائلي چون تشکيل مجمع يا تحولات مديريتي در مدت‌هاي کوتاهي کمتر از 10روز بسته و دوباره باز شوند؛ بنابراين زماني که صحبت از نماد بسته مي‌کنيم، بايد شرکت‌هايي را در نظر داشته باشيم که مشکلات حقوقي يا تحولات شرکتي دارند.
بازگشايي نمادها
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينکه در حال حاضر نماد اکثر بانک‌ها باز شده، گفت: در پايان سال 1396سه نماد بانکي که براي سرمايه‌گذاران بسيار مهم‌ بود، باز شد و اميدواريم يک يا دو بانک باقي مانده که نماد آنها هنوز بسته است، با اخذ صورت هاي مالي از اين بانک‌ها بزودي باز شود. همچنين در مورد ساير نمادها هم که مشکلات حقوقي و قضايي دارند، پيگيري‌ها در حال انجام است و اميدواريم بتوانيم مشکل آنها را نيز به زودي حل کنيم.
آخرين وضعيت سهامداران کنتورسازي
محمدي همچنين درباره آخرين وضعيت سهامداران کنتورسازي نيز اظهارداشت: حدود 6000نفر از سهامداران کنتورسازي خارج از ساعت سهام خود را واگذار کرده‌اند، بنابراين آنهايي که نياز به نقدينگي ضروري داشته‌اند، کارشان انجام شده و اميدواريم بتوانيم فراخوان‌هاي ديگري را براي کنتورسازي انجام دهيم. البته پيگيري قضايي نيز ادامه خواهد داشت تا بتوانيم خسارت‌هايي که براي سهامداران ايجاد شده، را از طريق مراجع قضايي وصول کرده و به سهامداران باز گردانيم.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس تغییر جهت داد

شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته ۱۳ هزار واحد کاهش داشت امروز تغییر جهت داد و افزایشی شد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) ۱۰۶۹ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم وزن نیز ۰.۶۱ درصد رشد کرد و در کانال ۷۶۳ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۵۳ هزار معامله به ارزش ۷۹ هزار میلیارد ریال انجام شد و اغلب نمادهای بازار در دامنه مثبت معامله شدند.

نمادهای فملی، شبندر، فایرا و جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و باعث رشد بازار سرمایه شدند. در مقابل نمادهای پارسان و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروزرشد کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز بازار سهام، گروه خودرو بیشترین حجم معاملات را داشت و گروه فلزات اساسی نیز پس از خودرویی ها بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند