Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، گفت: براساس دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ورود به بافتهای فرسوده آن را آغاز و با یک بازنگری دستورالعمل آن ابلاغ شد و در قالب ستاد های بازآفرینی این کار را به اداره راه و شهرسازی محول کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ منصور فخاران عصر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان اردستان در فرمانداری اظهار کرد: موضوع بازآفرینی از یکسال پیش در شهرستان اردستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در موضوع بازآفرینی همه مسئولان و دستگاه ها به این نتیجه رسیده اند که باید برای محله ها و بافت های فرسوده کاری انجام شود.

رئیس عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سنوات گذشته همیشه بر این باور بودیم که حاشیه شهرها را افزایش دهیم و دستگاه های خدماتی مجبور به خدمات رسانی به آنها شوند.

فخاران با بیان اینکه محدوده درونی شهرها که همه به آن علاقه ای وافر دارند را رها کرده و به حاشیه شهر پرداخته ایم، تصریح کرد: بعد از 50 سال به این نتیجه رسیده اند که پرداختن به حاشیه های شهری اشتباه بوده و آنچه که داشیم را رها کرده ایم.

وی تاکید کرد: در محدوده شهرها تاسیسات زیر بنایی و همه موارد وجود داشته که با رها کردن آن تبدیل به مکان های فرسوده و رساندن آسیب های اجتماعی به مردم شده است.

رئیس عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: براساس دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ورود به بافت های فرسوده را آغاز کردیم و با یک بازنگری دستورالعمل آن ابلاغ شد و در قالب ستاد های بازآفرینی این کار را به اداره راه و شهرسازی محول کردیم.

فخاران تصریح کرد: هدف از ستادهای بازآفرینی این بود که افراد عضو این ستاد را درگیر کار کنند که در گذشته شهرداری ها به تنهایی ورود پیدا می کردند اما حالا با همکاری همه 27 دستگاه دولتی کار پیگیری می شود.

وی یادآوری کرد: در شهرستان کسی قرار نیست از بیرون کمک کند بلکه افراد ساکن در این شهرستان خود طی بستر قانونی که فراهم است باید بازآفرینی را پیگیری کنند.

رئیس عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: سه شهر اردستان، زواره و مهاباد برای محله های بافت فرسوده باید یکی را به عنوان الگو در نظر گرفته و به عنوان الگوی هدف روی آن کار کنند.

شرایط اردستان در موضوع بازآفرینی نسبت به کل استان اصفهان بهتر است

فرماندار اردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: شرایط اردستان در موضوع بازآفرینی نسبت به کل استان بهتر است و تعامل خوبی بین دستگاه های مربوطه وجود دارد.

وی افزود: موضوع بازآفرینی در شهرستان اردستان علیرغم جلسات متعددی که انجام شده است اما حقیقت مطلب برای دستگاه های مجری جا نیفتاده است.

حمید رضا تأملی گفت: در شهرستان اردستان برای فعالیت های مشترک مشکل خاصی را نداریم و همه پای کار آماده هستند.

فرماندار اردستان با اشاره به فرآیندی که در این پروژه مشخص و به طور خاص مطرح شده است، تصریح کرد: آنچه مسلم است عملکرد دستگاه ها با شرایط واقعی که قرار بوده تبیین شود همخوانی نداشته است.

وی تاکید کرد: تکلیف دستگاه های زیربنایی شهرستان مشخص بوده و همکاری های مشترک در ادامه طرح بازآفرینی رقم خواهد خورد.

تأملی خاطرنشان کرد: جمعیت زیادی از مدیران در جلسه ستاد بازآفرینی عضو هستند و با همه این جلسات در خصوص محوطه مسجد جامع هنوز به میراث فرهنگی ابلاغی انجام نشده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: با توجه به 23 جلسه بازآفرینی در شهرستان اردستان، تا کنون در استان اصفهان فقط سه جلسه بازآفرینی انجام شده است.

طرح بازآفرینی در اردستان به عنوان یک طرح پیشتاز انجام شده است

شهردار اردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: باز آفرینی شهرستان اردستان در یک اقدام مشترک در حال انجام بوده و در واقع یک کار نو و مثبتی برای شهرستان خواهد بود.

محسن حیدری گفت: در شهر اردستان طرح بازآفرینی به عنوان یک طرح پیشتاز انجام شده و پنج محور را در نظر گرفته ایم که عبارت است از مسجد جامع و معابر اطراف آن، قنات دو طبقه، محله راهمیان و مسجد خسرو، مسجد ملایعقوب و مسجد امام حسن که طرح مسجد جامع و اطراف آن از بعد موارد و ارتباطات مردمی با استقبال خوبی همراه بوده است.

شهردار اردستان با بیان اینکه اتفاقی که لازم است گفته شود اینکه پروژه با جدیت آغاز شده و تعطیل نشده است و به عنوان یک طرح پیشتاز در حال انجام است، تصریح کرد: شرکت مشاور و مجری طرح هر سه شهر اردستان، زواره و مهاباد را در دست دارند تا از مرداماه طرح زواره هم استارت بخورد.

وی تاکید کرد: از زمان آغاز طرح های بازآفرینی در محله های مورد نظر شهرستان اردستان موجی از امید در دل مردم ایجاد شده که شاهد رونق این محله ها خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدهادی احمدی‌طبا شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در روزهای گذشته، بارش باران بسیار خوب در شهرستان اردستان اتفاق افتاد و طبق آمار هواشناسی، میانگین بارش در سال آبی جاری، ۱۴۷ میلی‌متر بوده که ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در میانگین بارش شهرستان اردستان، نسبت به بلند مدت با افزایش ۳۵ درصدی مواجه بودیم و جلسه مدیریت بحران در خصوص پیشگیری از خسارات برگزار و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه توجیه شدند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: به‌دنبال بارش زیاد باران در نقاط مختلف شهرستان، برخی از معابر و جاده‌ها دچار سیلاب و آبگرفتگی شد که با حضور و رسیدگی مدیریت بحران مشکلات برطرف شده و مسیرهای اصلی جاده‌ها باز است.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: دو نقطه از مسیرهای روستایی شهرستان اردستان در سیلاب قرار دارد که با همکاری دستگاه‌های مربوطه، این مسیرها نیز به‌زودی باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز خسارت دقیق مشخص نیست، ادامه داد: خسارت‌های وارد شده در بخش راه و جاده‌ها حدود ۴۰ میلیارد تومان، بخش کشاورزی ۷ میلیارد تومان و ساختمان‌ها حدود ۵ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در مجموع حدود ۵۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده، اضافه کرد: در این چند روز تمام دستگاه‌های شهرستان در آماده‌باش کامل بودند و باز هم اگر هشدار هواشناسی اعلام شود، آماده‌باش کامل خواهیم داشت.

کد خبر 6089377

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید