Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@23:08:15 GMT

چند میلیون تومان هزینه تعمیر توالت مجلس شد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۵۹۸۹۷

چند میلیون تومان هزینه تعمیر توالت مجلس شد؟

حسن کامران؛ نماینده مردم اصفهان گفت: مجلس هفت طبقه و در هر طبقه دو دستشویی دارد که روی هم رفته و با حساب سرانگشتی برای هر دستشویی ۲۶ میلیون هزینه کرده اند که سرجمع آن‌ها می‌شود چیزی حدود ۳۰۰ میلیون تومان که خارج از مناقصه به افراد واگذار شده تا ساخته شود.

به گزارش تابناک، در برخی رسانه‌ها خبری مبنی بر حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه منتشر شد که حواشی بسیاری را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انتشار این خبر به سرعت در شبکه‌های مجازی دست به دست شد و واکنش‌های زیادی را در پی داشت و حتی باعث شد، حجم انبوهی از اعتراض‌های مردم متوجه مجلس شود، به گونه‌ای که برخی از نمایندگان را مجبور به واکنش کرد و برخی از آن‌ها این خبر را تکذیب کردند و چنین سفری را منافی با اوضاع کنونی اقتصاد کشور دانستند.

واکنش‌ها به این موضوع همچنان ادامه دارد و برخی از نمایندگان مجلس دلیل این گونه کار‌ها را ناشی از عادت به بریز و بپاش در بین مسئولان کشور می‌دانند، حتی اگر این سفر‌ها از جیب بیت المال نباشد و با هزینه شخصی صورت گرفته باشد.

حسن کامران اظهار داشت: هر نوع سفر غیر ضروری دارای اشکال است؛ حال این سفر در ارتباط با وزیر باشد یا ارتباطی به ورزش نداشته باشد، بسیاری از سفر‌هایی که نمایندگان مجلس می‌روند، لازم نیست و در این سفر هم تنها یک عده برای استفاده از منافع آن مسافرت می‌کنند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: وقتی فقرای ما برای داشتن یک دفترچه درمانی عاجز هستند و یا وقتی فقیری نان شب برای خوردن ندارد، حاکمان نباید ریخت و پاش کنند، متأسفانه مجلس ما ریخت و پاش‌های زیادی دارد که یکی از این‌ها سفر‌های خارجی نمایندگان است.

وی گفت: شما به دفتر من بیایید و اسناد و مدارک را ببینید، مجلس ما آنقدر ریخت و پاش دارد که به مستراح هم بند کرده است؛ خرج تعمیر یک دستشویی در مجلس ۲۶ میلیون تومان شده است، البته من جلوی آن را گرفته ام. اگر شما عکسی از آن می‌گرفتید، می‌دیدید که دستشویی قبلی سنگ مرمر و کاشی‌های مرتب داشت، اما مجلس یک دفعه تصمیم گرفت آن را تعمیر کند. دستشویی‌های سالم را خراب کردند و دستشویی جدید ساختند. الان مجلس هفت طبقه و در هر طبقه دو دستشویی دارد که روی هم رفته و با حساب سرانگشتی برای هر دستشویی ۲۶ میلیون هزینه کرده اند که سرجمع آن‌ها می‌شود چیزی حدود ۳۰۰ میلیون تومان که خارج از مناقصه به افراد واگذار شده تا ساخته شود.

وی گفت: از ریخت و پاش‌های مجلس جلوگیری نشده و حاکمان ما هنوز ساده زیست نشده اند و به عبارت دیگر، جوجه خور از درد اشکنه خور خبر ندارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که برخی از نمایندگان ادعا می‌کنند، با هزینه شخصی سفر خواهند کرد، گفت: این مثل افطاری هاست. به نماینده‌ها و مدیران می‌گوییم چرا افطاری می‌دهید، این کار خلاف قانون است، می‌گویند: با هزینه شخصی می‌دهیم، در حالی که دروغ می‌گویند. دروغ می‌گویند، چون در سالنی این کار را می‌کنند که آب و برق آن مال بیت المال است. اگر راست می‌گویند بروند و در بیرون سالن اجاره کرده و از جیب خودشان هزینه کنند.

نماینده اصفهان گفت: اگر نماینده‌ای می‌خواهد به روسیه سفر کند و مسابقه ببیند و اگر ادعا دارد، با هزینه شخصی می‌رود باید بلیت هواپیما، هزینه خروج، پول هتل و همه هزینه‌های ایاب و ذهاب خود را از جیب خودش بدهد، نه اینکه برود و خوش بگذراند و هتل مجانی استفاده کند بعد هم بگوید با هزینه خود رفته ام.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دستشویی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۵۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برنامه‌های جمهوری‌خواهان مسلط بر این مجلس برای وضع مجازات‌هایی علیه دانشجویان حامی فلسطین همچون لغو روادید آنها خبر داد.

به گزارش ایسنا، «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای به جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی که در دانشگاه‌های این کشور فراگیرتر می‌شود برچسب «خشونت، تخریب و یهودستیزی» زده و از تدارک جمهوریخواهان این مجلس برای تحت فشار گذاشتن دانشگاه‌ها برای مقابله با اعتراضات آنها خبر داد.

جانسون در مصاحبه با پایگاه «آکسیوس» گفت به چند کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستور به تحقیقات درباره این اعتراضات را داده است.

جانسون بیان کرد: «من فکر می‌کنم این وظیفه بر عهده ما است و ما از اختیاراتمان استفاده می‌کنیم. ما قدرت نظارت و قدرت قانونگذاری داریم.»

او مقام‌های دانشگاه‌های آمریکا را به استفاده از راه های قانونگذاری برای افزایش فشار بر آنها تهدید کرده و خواستار آن شد که روادید دانشجویی برای دانشجویان معترض حامی فلسطین لغو شده و معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده برای آنها از بین برود. به گفته جانسون ۶ کمیته حقوقی رهبری این روند را انجام خواهند داد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرد: «دانشجویان خارجی که با گروه‌هایی مثل حماس اظهار همبستگی کنند حق ندارند در این کشور باشند.»

او ادامه داد: «شما قرار است شاهد یک اقدام بسیار حساب شده و یک جبهه متحد باشید. این قرار است توجه مقام‌های این دانشگاه‌ها را به خود جلب کرده و فورا آنها را پاسخگو کند.»

به نوشته آکسیوس بحث برخورد با جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا در کنگره با اعتراض نمایندگان ترقی‌خواه حامی فلسطین از جمله «ایلهان عمر»، نماینده فلسطینی تبار دموکرات مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • محکومیت صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان | جزئیات حکم
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم