Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@03:02:57 GMT

هرکس جلوی انتقاد را بگیرد ستم کرده است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۰۳۶۹

هرکس جلوی انتقاد را بگیرد ستم کرده است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مراسم باشکوه ضیافت افطاری "شورای اصلاحات غرب استان تهران" با حضور پرشور شخصیت ها، فعالین اجتماعی سیاسی و احزاب و تشکلهای اصلاح طلب در شهرستان بهارستان برگزار گردید.

در این مراسم که باحضور بیش از "هشتصد نفر از فعالین اصلاح‌طلب شهرستانهای شهریار، ملارد، قدس، بهارستان و رباطکریم" نقطه عطفی در فعالیت های آتی مجموعه اصلاح‌طلبان استان تهران است، حجت‌الاسلام والمسلمین "رسول منتجب‌نیا" قائم مقام حزب اعتماد ملی طی سخنانی مهم نسبت به تبیین ابعاد سیاسی، حقوقی، معنوی و ماهیت اصلاح‌طلبی و جریان اصلاحات پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رسول منتجب نیا»، فعال سیاسی اصلاح طلب در این مراسم گفت: وقتی ما می‌گوییم اصلاح‌طلبیم بدین معناست که ما نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی، آرمان‌های انقلاب را قبول داریم ولی نسبت به وضع موجود انتقاد و اعتراض داریم.

وی که در مراسم ضیافت افطاری "شورای اصلاحات غرب استان تهران" سخن می گفت ضمن تاکید بر لزوم نقد، همه ارکان جامعه را ملزم به پرسشگری و پاسخگویی دانست.

حجت الاسلام منتجب نیا بیان کرد: به همه باید انتقاد کرد و به همه باید اشکال کرد. در مملکت امام زمان و در حکومت دینی معاف و مستثنی از پاسخگویی نیست، همه باید پرسشگر باشند و همه باید پاسخگو باشند. بنده طلبه، شمای مسئول، رئیس جمهور، آن وزیر و بالاتر همه و همه باید خود را در برابر {نقد} مردم قرار بدهند و همه انتقاد کنند. دانشجو، طلبه، کارگر، کشاورز، استاد، معلم همه و همه بتوانند انتقاد کنند و اعتراض کنند.

وی اظهار کرد: ما می‌گوییم اصلاح طلبیم اما منتقدیم انتقاد حق ماست و حق تمام شهروندان است، هر کسی این حق را از شهروندان بگیرد ظالم بوده و ستم کرده است.

وی ادامه داد: ما برانداز نیستیم. ما اپوزوسیون نیستیم و در درون نظام فکر می کنیم. ما نظام را از خود می دانیم و خود را از نظام می دانیم. ما انقلاب را با تمام وجودمان قبول داریم و به آن عشق می‌ورزیم اما اجازه نمی دهیم انقلابمان به دست نا اهلان سپرده بشود. اجازه نمی دهیم از راه رسیده‌ها بر سرنوشت مردم مسلط بشوند و تمام دستاوردهای ملت انقلابی را از بین ببرند.

این فعال سیاسی بیان کرد: دوم خرداد ۷۶ آن زمانی که فضای مملکت به طور کلی بسته شده بود، مردم نهضت کردند حماسه دوم خرداد را آفریدند و بر خلاف همه انتظارات به رییس جمهور دولت اصلاحات رای دادند و او را انتخاب کردند. قبلا می گفتیم نیروهای خط امام و بعد گفتند اصلاح طلبان؛ و اصلاحات از آنجا نشأت گرفت.

وی گفت: اصلاح طلب یعنی فرزند امام اصلاح طلب یعنی شاگرد مکتب امام؛ با عزت و افتخار بگویید نگذارید تبلیغات خارجی اثر منفی بر روح ما بگذارد با عزت و افتخار بگوییم ما طرفدار مکتب نورانی خمینی بزرگ هستیم.

وی در پایان گفت: خاستگاه اصلاح طلبان خط نورانی امام است. کسانی خودشان را امروز به امام نزدیک می‌دانند به‌گونه‌ای که یاران امام را از امام طرد می کنند نباید توجه کرد. بدانیم یاران امام همان‌هایی هستند که در سخت ترین شرایط در کنار امام بودند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام زمان تبلیغات دولت اصلاحات رسول منتجب نیا معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه در مدارس و دانشگاه‌های ما ارزش‌های مادی مورد نظر قرار گرفته است، گفت:‌ اگر بخواهیم منزلتی به قشری بدهیم باید سود بیشتری به آنها بدهیم و این فاجعه است که ارزش مادی ما بیشتر از سایر شاخصه‌ها باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از معلمان سرآمد استانی و کشوری که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد اظهار داشت: مسئله، علم و ارزش ذاتی علم است و آن چیزی که مهم است این است که در اروپا علم ارزش ذاتی نداشت و بشر قصد داشت با علم بر انسان‌ها مسلط شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دیدگاه عمومی علمی ارزشمند است که سود بیشتری دارد افزود: در قدیم به جمله علم بهتر است یا ثروت دقت نکردیم و روی آن فکر نکردیم و آن را جدی نگرفتیم و در حال حاضر شاهد این هستیم که ارزش علم به سودآوری آن است و آن رشته‌ای که سودآوری بیشتری دارد ارزش بیشتری هم دارد.

شاخصه علم در جامعه اسلامی نباید به سودآوری آن باشد

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی شاخصه علم نباید به سودآوری آن باشد بیان کرد:  جامعه اسلامی اگر شاخصه‌های علم را شاخصه‌های اسلامی بداند باید برای علم ارزش زیادی قائل باشد چه سودآور باشد چه نباشد.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه نظام آموزشی باید سالم باشد عنوان کرد: اگر نظام آموزشی ما سالم بود شاهد پیشرفت هستیم و ارزش معلم بالا می‌رود چرا که دیگر ارزش‌های مادی مطرح نیست.

وی با اشاره به اینکه در مدارس و دانشگاه‌های ما ارزش‌های مادی مورد نظر قرار گرفته تصریح کرد: اگر بخواهیم منزلتی به قشری بدهیم باید سود بیشتری به آنها بدهیم و این فاجعه است که ارزش مادی ما بیشتر از سایر شاخصه‌ها باشد.

معلم به پر منزلت ترین قشر جامعه تبدیل شود

امام جمعه همدان  با بیان اینکه تلاش ما باید بر ایجاد یک جایگاهی در بین قشر دانشجو و استاد باشد، تصریح کرد: باید ارزش‌های خودمان را از سمت مادی دور کنیم و سعی ما بر این باشد که معلم به پر منزلت ترین قشر جامعه تبدیل شود.

وی افزود: سعی ما باید بر این باشد که جامعه به رشد خودش برسد و معلم باید به ارزش ذاتی خودش برسد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه احترام به معلم یکی از واجب ترین کارها است افزود: یکی از برکت‌های علم همین است که به معلم احترام گذاشته شود و جایگاه والای معلمان در سطح جامعه حفظ شود.

معلمان در پرورش نخبگان نقش کلیدی دارند

استاندار همدان با  اشاره به اینکه همه دانشمندان، پرورش یافتگان معلمان هستند گفت: این معلمان هستند که با تلاش و دلسوزی خودشان باعث پرورش دانشمندان و آینده سازان آینده این مرز و بوم می‌شوند که این خودش ارزشمند است.

 علیرضا قاسمی فرزاد اظهار داشت: فرهنگیان نقش کلیدی در تعلیم و تربیت جامعه ایران اسلامی با توجه به غنای بالای فرهنگی آن دارند که باید به این قشر توجه خاصی شود.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت فرهنگی از غنای بالایی برخوردار است تصریح کرد: آموزش و پروش در کشور ما در حوزه های مختلف از یک قدمت و عظمت بسیار بالایی برخوردار است که نقش بسیار زیادی را دارد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه تاثیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب دو چندان شد بیان کرد:  انقلاب اسلامی به ما یاد داد که این ارگان هم انسان ساز است و هم اینکه تاثیر زیادی در رشد و توسعه این مرز و بوم نقش دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه بسیاری از مقامات استانی و کشوری تا کنون از خانواده آموزش و پروش هستند عنوان کرد: بسیاری از مقامات دولتی ما از نیروهای بسیار توانا و دلسوز و متعهد در همین ارگان هستند و آموزش‌وپرورش پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی نشان داده که این نهاد مقدس انسان‌ساز و پرورش‌دهنده نیروی تواناست.

وی با اشاره به اینکه همه دانشمندان، پرورش یافتگان توسط معلمان هستند عنوان کرد: این معلمان هستند که با تلاش و دلسوزی خودشان باعث پرورش دانشمندان و آینده سازان آینده این مرز و بوم می شوند که این خودش ارزشمند است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • مجری جنجالی صداوسیما به اصلاح‌طلب و اصولگرا رحم نکرد: حرامید! +تصویر
  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است