Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@05:42:50 GMT

گسترش همکاری های فرهنگی اصفهان و کراکوف

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۰۴۱۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکزاصفهان ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری در حاشیه دوازدهمین اجلاس شبکه شهرهای خلاق یونسکو ، شهرداران اصفهان و کراکوف لهستان با هم دیدار و بر عقد خواهرخواندگي اين دو شهر تاكيد كردند.
شهردار اصفهان در این دیدار با بیان اینکه پيش از تنظيم توافق نامه خواهرخواندگي ميان دو شهر بايد اقدامات مشترکي براي نشان دادن حسن نيت طرفين انجام شود، گفت: تبادل نمايشگاه هاي تجاري و اقتصادي بر پايه توسعه و حمايت از صنايع خلاق گام نخست اين همکاري ها ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قدرت ا... نوروزی با برشمردن ویژگی هاي مشترک ميان اصفهان و کراکوف افزود: مردم اصفهان در خلال جنگ جهاني دوم با آغوش باز از مهاجران لهستاني ميزباني كردند و خاطرات مشتركي ميان اين دو ملت رقم خورده است.
وی وجود نویسندگان و ادبا در هر دو شهر اصفهان و کراکوف و وجود مكاتب ادبی و هنری را یک فرصت فرهنگی خواند و گفت: حلقه ای از اصحاب فرهنگ و ادب اصفهان در کافه پولونیا در چهارباغ عباسي گرد هم مي آمدند که نشان دهنده عمق روابط حسنه ميان جريان هاي فکري اصفهان با لهستاني ها است.
شهردار اصفهان وجود آثار تاریخی و میراث ناملموس در اين دو شهر را براي توسعه جهانگردي و گردشگري ارزشمند دانست و گفت: وجود اين دو شهر در شبکه شهرهاي خلاق يونسکو نيز مويد اين ادعاست.
شهردار کراکوف نیز در این دیدار با استقبال از هيات مديريت شهري اصفهان، فرصت پيش آمده براي گفت و گو و تبادل نظر را موجب خرسندي دانست و گفت: مناسبات اصفهان - كراكوف بايد جدي تر از گذشته دنبال شود.
ماچروفسکی با بیان اینکه تاكنون نتوانسته ايم به صورت پايدار روابط مختلف شهري با اصفهان را ادامه دهيم ، خواستار ايجاد زمينه هايي براي گسترش روابط و پايداري همکاریهای مختلف بین این دو شهر شد.
شهردار کراکوف پیشنهادات هیات ایراني را منطبق با برنامه هاي شهرداري کراكوف دانست و براي ادامه همكاري ها در آينده نزديك ابراز تاكيد كرد و گفت: پس از به نتيجه رسيدن مذاكرات فعلي، اصفهان و كراكوف به عنوان دو شهر خواهر خوانده به تبادلات خود می پردازند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان شهردار نوروزی خواهر خواندگی کراکوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات فرهنگی باید از سطح مدرسه آغاز شود

شهردار کرمانشاه گفت: کار فرهنگی باید از سطح مدرسه آغاز شود تا زمینه تغییرات ملموس فرهنگی در جامعه را فراهم کند.

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه با اشاره به اینکه راه‌اندازی مدرسه ترافیک کار جدیدی در کشور است که سبب توسعه فرهنگ ترافیک از سطوح پایه می‌شود، اظهار کرد: امید می‌رود این حرکت به صورت مستمر ادامه پیدا کند تا در آینده شاهد ارتقای فرهنگ ترافیکی در شهر کرمانشاه باشیم.

وی افزود: علاوه بر موضوع ترافیک، لازم است مسئله کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد که در این راستا سه نهاد شهرداری، فراجا و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند تا هماهنگی لازم صورت گیرد.

شهردار کرمانشاه گفت: کار فرهنگی باید از سطح مدرسه آغاز شود تا زمینه تغییرات ملموس فرهنگی در جامعه را فراهم کند.

کد خبر 751609

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر برای توسعه همکاری‌ها
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق