Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «سبز البرز»
2024-04-24@17:48:07 GMT

میزان زکات فطریه در گیلان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۰۶۳۹

میزان زکات فطریه در گیلان اعلام شد

آیت الله رسول فلاحتی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پرداخت فطریه برای همه افراد دارای استطاعت مالی واجب بوده و باید پرداخت شود، اظهار کرد: میزان زکات فطریه براساس قوت غالب مردم محاسبه می شود.

وی با بیان اینکه برای هر فرد مقدار زکات فطریه معادل سه کیلوگرم قوت غالب آن فرد اعم از برنج، گندم و یا جو است، افزود: اگر قوت غالب فرد و خانواده وی در طول سال برنج بوده باید زکات فطریه خود را برای هر فرد معادل سه کیلوگرم برنج محاسبه کند که مبلغ آن ۲۷ هزار تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: در غیر اینصورت اگر قوت غالب فرد گندم یا جو باشد واجب است که سه کیلوگرم گندم یا جو که مبلغ آن برای سه گیلوگرم ۷ هزار تومان تعیی شده به عنوان زکات فطریه از طریق عالم دینی به نیازمندان بدهد.

به گفته آین الله فلاحتی روزه داران باید زکات فطریه خود را که قبل از اقامه نماز عید فطر پرداخت یا کنار بگذارند.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند | غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌شود؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی ارسال می‌کند.

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی گفت:‌ این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

کد خبر 846934 منبع: تسنیم برچسب‌ها احمد وحیدی خبر ویژه زنان - حجاب فراجا

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند | غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند
  • وحیدی: غالب بانوان ما خود را متعهد به حجاب می‌دانند
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟
  • «معجزه سلامتی» به نان مردم بازمی‌گردد