Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@08:05:28 GMT

بهترین عمل در شب‌های آخر ماه رمضان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۱۷۴۶

صراط:

روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان است و هرکسی سعی می‌کند تا در فرصت باقی مانده از برکات این ماه با عظمت بهره بیشتری ببرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در همین ارتباط، حجت الاسلام و المسلمین عباس صراف درباره اهمیت شب‌ها و روز‌های ماه رمضان، به خصوص شب‌های پایانی آن در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از مهم‌ترین شب‌ها و ایام با فضیلت ماه مبارک رمضان، شب‌های پایانی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب‌های پایانی این ضیافت الهی را اولیای خدا، شب‌های وداع با فضای معنوی و ملکوتی ماه مبارک رمضان می‌دانند. بر اساس روایتی از وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) که در خطبه آخرین جمعه ماه شعبان فرمودند؛ «شب‌های ماه مبارک رمضان جزو پرفضیلت‌ترین شب‌های سال است؛ «لیالی افضل لیالی».

وی افزود: از همین رو شب‌های آخر ماه خدا، شب‌های وداع نام گرفته است. بزرگان و اهل معرفت و آن‌ها که استفاده بهینه و معنوی از این شبها، برکات و نفحات آن داشتند در ایام آخر ماه مبارک رمضان حال معنوی دیگری را تجربه کرده اند.

این کارشناس مذهبی درباره بهترین اعمال در شب‌های آخر ماه رمضان اظهار کرد: از جمله آثاری که با خواندن آن، انسان می‌تواند در این شب‌ها بیشتر فیض معنوی ببرد، دعای وداع با ماه مبارک رمضان منسوب به حضرت سجاد (ع) است. آن بزرگوار در کتاب صحیفه سجادیه با یک سوز و حال معنوی وصف ناشدنی، حالات کسی را بیان می‌کند که فیض معنوی بالایی از روز‌ها و شب‌های ماه مبارک رمضان برده است. شاید یکی از بهترین اعمال در شب‌های آخر ماه رمضان و تقرب به خداوند، به کار بردن همان الفاظی باشد که حضرت زین العابدین (ع) در دعای وداع در صحیفه سجادیه آورده است. مرحوم محدث قمی (ره) هم در کتاب مفاتیح‌الجنان به استناد صحیفه سجادیه، این دعا را ذکر کرده است؛ لذا یکی از بهترین ابزار‌ها جهت درک عظمت شب‌های آخر این ماه، همین دعای وداع حضرت سجاد (ع) است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رمضان روزه اعمال صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران در ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، نادر کاشانی پیشکسوت و کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران، پس از چندین روز بستری شدن در بیمارستان، امروز (دوشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دار فانی را وداع گفت.

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶، ۱۹۷۰ و ۱۹۷۴ هم در ترکیب تیم ملی حضور داشت و سال ۱۳۵۷ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

ایسنا این ضایعه را به خانواده کاشانی و جامعه بسکتبال تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • فیلم/وداع مادر با فرزندی که در گور دسته جمعی پیدا شد
  • پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند