Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که اتحادیه اروپا معتقد است که همه اعضای ناتو در همکاری های مشترک با اتحادیه برای افزایش سطح تعامل در حوزه امنیت، باید مشارکت داشته باشند.

موگرینی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به خروج ترامپ از توافق نامه های مختلف همچون توافق هسته ای با ایران و توافق آب و هوایی درخصوص خروج آمریکا از ناتو نگرانی وجود دارد؟ گفت: من نه می توانم از طرف دولت آمریکا و نه از طرف ناتو صحبت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من می بینم که کشورهای عضو اتحادیه اروپا که عضو ناتو نیز هستند توجه زیادی به این پیمان دارند. سطوح عالی سرمایه گذاری اروپایی ها در این پیمان وجود دارد و کارهایی که ما در سطح اتحادیه اروپا برای تقویت دفاع انجام می دهیم، یک مشارکت عملی است که ناتو ارزش آن را می داند.

کد خبر 4320613

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا فدریکا موگرینی ناتو ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی کره شمالی عراق فلسطین روسیه سوریه ایران کیم جونگ اون عربستان سعودی افغانستان جنگ 2015 یمن اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جین پینگ،» رییس‌جمهور چین امروز یکشنبه در یک سفر دو روزه به پاریس می‌رود و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، او را برای کاهش عدم تعادل تجاری تحت فشار قرار می‌دهد و تلاش می‌کند او را متقاعد کند که از نفوذ خود بر روسیه درباره جنگ اوکراین استفاده کند.

سفر رییس‌جمهور پین در در زمان افزایش تنش های تجاری بین اروپا و چین انجام می‌شود و در چین شرایطی احتمالاً این اهداف ماکرون به ارحتی محقق نخواهد شد.

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ژانویه پکن تحقیقاتی را در مورد واردات براندی - که عمدتاً در فرانسه تولید می شود - آغاز کرد - اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی جویانه در میان مجموعه رو به رشد تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه پیش از سفر شی جین‌پینگ، سفری که اولین بار پس از ۵ سال به اروپا انجام می‌شود گفت: «ما باید به فشار بر مقامات چینی ادامه دهیم تا تضمین‌های بیشتری در مورد مسائل تجاری به ما بدهند».

رییس‌جمهور در این سفر با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اختلافات بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - و به ویژه بین فرانسه و آلمان - توانایی آنها برای نفوذ بر چین را تضعیف می کند. منابع آگاه اعلام کردند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان به مکرون و شی در پاریس نخواهد پیوست.

کد خبر 6096914

دیگر خبرها

  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد