Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:37:20 GMT

روابط سنتی مانع توسعه اردستان است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۲۱۴۷

روابط سنتی مانع توسعه اردستان است

کاشان- ایرنا- شهردار اردستان گفت: مشکل توسعه این منطقه اشتغال و آب نیست بلکه نحوه تعاملات اجتماعی و حاکم بودن روابط سنتی است که باید اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، محسن حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اردستان بیان کرد: حزب گرایی بدون اندیشه، ضد توسعه و صله گیری در گذشته مرسوم بود که هنوز هم در برخی نقاط وجود دارد در حالی که بزرگان، مردم و مسئولان باید در مسیر توسعه گام برداشته و حتی خبرنگاران نیز برای دفاع از حق شهروندان آموزش ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شهرها را ماننده موجودی زنده و در رقابت با یکدیگر عنوان کرد و افزود: برای سرعت بخشی به قطار توسعه اردستان نیازمند همدلی و همراهی هستیم اما در این شهرستان به رغم وجود زیرساخت ها، توسعه صورت نگرفته است.
شهردار اردستان گفت: توسعه پیش از هر چیز مقوله ای فرهنگی است و در صورت فراگیر شدنش می توان به تحقق آن اندیشید؛ همچنان که این شهر پس از 81 سال فعالیت شهرداری هنوز دغدغه آسفالت، جدول و سنگفرش پیاده رو ها را دارد.
او اضافه کرد: این شرایط نشان دهنده تعامل نامناسب بین مردم و شهرداری است که تنها با تغییر نگاه قابل اصلاح خواهد بود.
حیدری با اشاره به طرح های عمرانی در دست اجرای شهرداری عنوان کرد: سه پارک در محله تکمیل شده و 6 پارک مانند پارک شهرک حافظ با اعتبار نزدیک به 9 میلیارد ریال در حال تکمیل شدن است.
وی گفت: مشکل آسفالت نیز با پیگیری نماینده اردستان برای دریافت یک هزار تن قیر رایگان برطرف خواهد شد و در این راستا قرارداد تحویل مرحله نخست آن بسته شده است.
شهردار اردستان افزود: طرح بازآفرینی شهری نیز در پنج مرحله اجرا خواهد شد که مرحله نخست آن در محدوده مسجد جامع با اعتبار افزون بر 11 میلیارد ریال در حال اجراست و قنات 2 طبقه، مسجد خسرو، مسجد ملا یعقوب و محله بازار در مرحله بعدی قرار دارند.
وی در ادامه نیز با ابراز نارضایتی از صادر نشدن مجوز کاوش برج خاموشان، شهر زیرزمینی و بازار سرپوشیده بیان کرد: این اثرها متعلق به دوره ساسانی و از ذخیره های ارزشمند تاریخی و فرهنگی شهرستان اردستان می باشد که بدون استفاده مانده است.
شهر اردستان با جمعیت نزدیک به 16 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد توسعه شهرداري اردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با عادل مرتضایی شهردار میانه، شهرستان میانه را یکی از شهرستان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و افزود: شهرداری میانه همواره از پیشگامان و حامیان حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان میانه، برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه با همکاری و مساعدت شهردار و مسئولین شهرستان میانه را از اولویت‌های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

عادل مرتضایی شهردار میانه نیز در این در دیدار، فعالیت در حوزه فرهنگ علی الخصوص در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ارزشمند عنوان کرده و از زحمات کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

مرتضایی آمادگی همه جانبه شهرداری میانه با کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی و تأمین جوایز مسابقات فرهنگی را اعلام کرد.

کد خبر 6088620

دیگر خبرها

  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • کمک داور ویدیویی مانع از کامل شدن بازگشت چلسی در ویلا پارک
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است