Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@19:56:33 GMT

جشنواره گلدسته سرو در استان گلستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۲۶۷۹

جشنواره گلدسته سرو در استان گلستان برگزار می‌شود

معاون اداره کل آموزش و پرورش گلستان از برگزاری جشنواره "گلدسته سرو" با موضوع دعوت به نماز در استان گلستان خبر داد. ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید‌علی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از اساسی‌ترین راه‌های انتقال ماندگار آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی اسلام استفاده از ابزار هنر است، براساس ساحت تعلیم و تربیت زیباشناختی و هنری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، جشنواره گلدسته سرو با موضوع دعوت به نماز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جشنواره از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به منظور ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ نماز و تبیین نقش آن در زندگی نوجوانان و جوانان با دعوت هنرمندان خلاق و خوش ذوق نوجوان و جوان و طلایه‌داران تعلیم و تربیت جهت خلق و ارائه آثار هنری نشات گرفته از باورهای دینی و اعتقادی برگزار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه باید دانش‌آموزان را به شیوه‌های مختلف نماز دعوت کرد، تصریح کرد: اثرگذاری فعالیت های حوزه نماز از طریق هنر بیشتر است.

وی افزود: جشنواره گلدسته سرو در 11 رشته برگزار می‌شود که یک رشته مختص فرهنگیان است و 10 رشته دیگر مربوط به دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، سرود همگانی ویژه دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول، نمایش کوتاه بین 2 نماز ویژه متوسطه اول، ساخت نرم‌افزار ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوم، فیلم کوتاه 100 ثانیه‌ای ویژه متوسطه دوم، سرود گروهی ویژه متوسطه دوم، وب‌نوشت ویژه متوسطه اول و دوم، عکاسی ویژه متوسطه اول و دوم، تصویرسازی ویژه متوسطه اول و دوم، خوشنویسی نستعلیق ویژه متوسطه اول و دوم، نقاشی همه دوره‌ها و شعر را مختص فرهنگیان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره از اردیبهشت ماه اعلام شده و تا 30 مهر مهلت ارسال آثار است، اظهار داشت: داوری آثار در آبان انجام و مراسم اختتامیه در آذرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم گفت: نخستین جشنواره خواندن و اختتامیه سومین جشنواره خوشنویسی دانش آموزان ابتدایی در سالن علامه امینی جهرم برگزار شد.
عبدالصمد یاسمی پور افزود: جشنواره خواندن که شامل گلستان خوانی، شاهنامه خوانی و متون کهن است با هدف تقویت و کسب مهارت دانش آموزان، قدرت بیان، روان خوانی، علاقه به مطالعه و آشنایی با زبان و ادبیات فارسی و ایجاد فرصت برای شناخت استعداد و توانایی دانش آموزان برپا شد.
وی افزود: در نخستین دوره جشنواره خواندن، بیش از ۳۰۰ اثر تولیدی به واحد آموزش ابتدایی ارسال شد که ۴۳ اثر منتخب به مرحله اختتامیه جشنواره و اجرا راه یافت  و از آنان تقدیر شد.
همچنین ۶۰۰ اثر خوشنویسی به جشنواره ارسال و از ۷۶ برگزیده ، تجلیل شد.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • معلمان روش تفکر و مبانی عقیدتی را به دانش‌آموزان بیاموزند