Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه العراقیه، درباره گذشت 4 سال از صدور فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر عراق و نتایج آن در برقراری امنیت در کشور پخش کرد.
چهار سال از صدور فتوای مرجعیت دینی ضد گروه تروریستی داعش که کل کشور را تهدید می کرد، می گذرد.
فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی عامل اصلی تشکیل الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیج مردمی عراق پا به پای نیروهای امنیتی جهاد کرد و کشور را با ایثارگری هایش از تهدیدها محفوظ نگاه داشت.
علی الموسوی خبرنگار شبکه العراقیه با انتشار متن فتوای آیت الله سیستانی که شیخ مهدی الکربلایی آن را قرائت کرد، در گزارشی گفت: «همه شهروندانی که می توانند سلاح حمل کنند و با تروریستها بجنگند تا از کشور و ملت و مقدسات خود دفاع کنند، باید اقدام کنند و به نیروهای امنیتی بپیوندند تا این هدف مقدس را محقق کنند.» این همان فتوای جهاد کفایی یا این همان رویارویی واقعی برای بازگرداندن زندگی به عراق بود زیرا گروه های تروریستی زندگی را از کشور ربوده بودند.
صدها هزار نفر از شهروندان در استانهای مختلف با اعتقاد به فتوای مرجع عالیقدر آیت الله علی سیستانی پاسخ مثبت دادند. پس از آن دهها مرکز جذب نیرو در عراق با سیل داوطلبان با سطوح سنی مختلف روبرو شدند. این داوطلبان برای مبارزه با تروریستها به صف شده بودند. حتی در برخی از استان ها فوری اعلام کردند شمار داوطلبان از تعداد مورد نیاز بسیار بیشتر شده است.
با این فتوای ملی، الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) متولد شد. بسیج مردمی عراق نقش اصلی را در پیروزی های پیاپی علیه گروه تروریستی داعش ایفا کرد. نیروهای بسیج مردمی عراق از نیروهای امنیتی جدا نبودند بلکه بخشی از این نیروها شده بودند که به یکدیگر کمک می کردند. کمیته بسیج مردمی عراق با قانونی که با اکثریت آرا به تصویب رسید، تشکیل شد و رئیس جمهور نیز سال 2016 آن را امضا کرد تا گردان های داوطلبان بسیج مردمی عراق با فرمانده کل نیروهای مسلح مرتبط باشند. حیدرالعبادی بر ادامه حیات بسیج نیروهای مردمی و مخالفت شدید با تلاشهای احتمالی برای منحل کردن آن تاکید کرد.
نخست وزیر عراق تصریح کرد: «برخی می پرسند آیا بسیج مردمی عراق منحل می شود یا خیر؟ من به شما تاکید می کنم که منحل نخواهد شد. این مطلب را از من بشنوید . برخی می خواهند بسیج مردمی عراق را به سمت چپ و راست هدایت کنند تا آن را بفروشند. من به شما تاکید کنم که این بسیج مردمی تحت فرماندهی نیروهای مسلح کشور عراق برای عراق باقی خواهد ماند».
خبرنگار العراقیه افزود: عملیات نظامی ضد گروه تروریستی داعش به پایان رسید اما بسیج مردمی عراق در ماموریت دیگری انجام وظیفه می کند که همان محافظت از مرزهاست. بسیج مردمی هم اکنون کنار نیروهای امنیتی از مرزها محافظت می کند.
چهار سال از صدور فتوای مرجعیت می گذرد و امروز نتایج آن را در سایه امنیت و رهایی از تروریستها و آزادسازی شهروندان و خاک کشور به خوبی درک می کنیم.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صدور فتوا جهاد بسيج مردمي مرجعيت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال و تسهیلات بانکی از مهمترین مطالبات مردمی در تنگستان است

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر چهارشنبه در حاشیه میز خدمت در شهرستان تنگستان اظهار کرد: کاروان خدمت مسئولان استان بوشهر در سفر شهرستانی به شهرستان تنگستان، ضمن دیدارهای چهره به چهره با مردم، بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برپایی همچنین برنامه‌هایی در قالب میز خدمت اقدام بسیار ارزشمندی است تا بتوانیم با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم تصریح کرد: در این دیدار ۴۳۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه، ضروری و کارگشایی و ۱۶۴ میلیون تومان مساعدت مالی بلاعوض به افراد نیازمند اختصاص داده شد.

پورات عنوان کرد: همچنین ۳ فقره برقراری مستمری و یک مورد حق پرستاری و تعدادی بسته معیشتی به افراد درخواست کننده اهدا شد و فاکتورهای درمانی و کمک درمانی افراد محروم این شهرستان توسط هلال احمر استان تقبل هزینه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در این دیدارها مهم‌ترین موضوعات متقاضیان در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، اجرای طرح هادی، مشکلات ایثارگران و بنیاد شهید، منابع طبیعی، ثبت و اسناد و اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

کد خبر 6100487

دیگر خبرها

  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • اشتغال و تسهیلات بانکی از مهمترین مطالبات مردمی در تنگستان است
  • ۵۰ نکته از خلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • ۵۰ نکته از حلاصه گزارش مردمی رئیس‌جمهور به مردم
  • دفاع بذرپاش از وعده ۴ میلیون مسکن رئیسی
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور