Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@11:28:24 GMT

۱۱۱۷ خادم یار تهرانی راهی دیار شمس‌الشموس می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۳۱۵۲

۱۱۱۷ خادم یار تهرانی راهی دیار شمس‌الشموس می‌شوند

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران با اشاره به ثبت‌نام بالغ بر ۸ هزار نفر از استان تهران به عنوان خادم افتخاری حرم مطهر رضوی گفت: تعداد ۱۱۱۷ نفر خادم یاران استان تهران به عنوان خادم حرم معرفی شدند. ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، پرویز سروری امروز در آیین افتتاحیه دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه از زمان تأسیس دفتر نمایندگی تولیت آستان قدس رضوی در استان تهران تعداد 1117 نفر از خادمیاران این استان به عنوان خادم حرم مطهر رضوی معرفی  شدند اظهار داشت: با تغییر مدیریت تولیت آستان قدس رضوی تغییراتی هم در نحوه ارائه خدمات به زائران و دیدگاه‌های رویکردی مجموعه به وجود آمد و نگاه جدیدی به خادم، مخدوم و خدمت به وجود آمده که در این نوع نگرش جدید خادم تنها کسی نیست که در حرم مطهر خدمت می‌کند و مخدوم هم  تنها در محدوده حرم خدمت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نگاه جدید هر کسی که در هر نقطه از عالم در جهت رفع مشکلات مردم خدمتی انجام می‌دهد ، خادم محسوب  می‌شود و چه بهتر که این خدمات در جهت  راه اعتلای نام و راه ائمه اطهار ارائه شود.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران تصریح کرد: هر کسی بخواهد خادم حرم مطهر امام رضا(ع)  شود باید مقدماتی را طی کند و خدماتی در محل اقامت خود به مردم، محرومان و نیازمندان منطقه ارائه کند که گزارش این خدمات باید دائماً به آستان  مقدس ارائه شود.

 سروری ادامه داد: از زمان  راه‌اندازی دفتر نمایندگی آستان قدس در استان تهران تاکنون بالغ بر 8 هزار نفر به عنوان خادم افتخاری ثبت‌نام کرده‌اند که با طی مراحل  توجیه، گزینش و آموزش افراد واجد شرایط  انتخاب می‌شوند.

  وی همچنین با بیان اینکه در یک سال گذشته حدود 4 هزار نفر که تاکنون به علت فقر مالی به زیارت حرم امام رضا(ع) تاکنون مشرف نشده بودند به حرم مطهر رضوی اعزام شدند گفت: برای ملت ما قابل قبول نیست که کسی در کشور وجود داشته باشد و به علت فقرمالی نتوانسته باشد به پابوسی امام رضا(ع) برود، لذا در دوره مدیریت جدید تولیت آستان قدس رضوی ارائه خدمات و اعزام این عزیزان به حرم مطهر رضوی یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دفتر آستان قدس تعیین شده است.

نماینده سابق مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک بانک اطلاعاتی از توانمندی‌ها و خیرین و یک بانک اطلاعاتی از محرومان و نیازمندان منطقه ایجاد شده بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان بالغ بر3 هزار سبد کالا بین خانواده‌های مستمند توزیع و خدمات مختلف درمانی، حمایتی و غیره نیز برای این افراد انجام شده که همه این اقدامات به همت عاشقان و ارادتمندان و خادمین به اهل بیت و امام رضا(ع) صورت گرفته است.

سروری سپس با اشاره به استقبال خیرین در شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: یقین داریم از سایر شهرها نیز در این امر خیر مشارکت خواهد شد، ضمن اینکه از محل سهمیه احداث فرهنگسرای رضوی در سطح استان تهران به زودی و با همکاری و مشارکت خیرین و آستان قدس رضوی، یک پایگاه فرهنگی مذهبی رضوی نیز در سطح شهرستان اسلامشهر احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ش

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند

عبدالحسین ملک جعفریان، این آمار را اختصاص به بازه زمانی 29 اسفند 1402 تا 12 فروردین 1403 عنوان کرد و گفت: از این تعداد قریب به 38 هزار و 808 نفر از موزه مرکزی و فرش بازدید داشته اند. 
وی، موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری با 3هزار و 800 و موزه مردم شناسی با 505 نفر بازدید کننده در رتبه های بعدی بازدید قرار داد. 
ملک جعفریان تصریح کرد:  طی این مدت 110 گردشگر خارجی از کشورهای پاکستان، عراق، هند، لبنان، افغانستان، ترکیه نیز برای بازدید به موزه های حرم مطهر رضوی آمدند. 
رئیس اداره گنجینه های موزه آستان قدس رضوی روز پنج‌شنبه دوم فروردین‌ماه با تعداد 5 هزار و 655 نفر بازدید کننده را پربازدیدترین روز سال برشمرد و اظهار کرد: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، آمار بازدید کنندگان نسبت به سال گذشته با کاهش رو به رو بوده است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند