Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد فرهنگی و مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در موضوع کاهش آسیب های اجتماعی، مساله سکونت گاه های غیررسمی از جمله اولویت ها است و قصد داریم برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت برای این مناطق و محدوده ها تدوین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: تا زمان انجام این برنامه ها باید مکان های موقتی در سکونت گاه های غیررسمی از سوی دستگاه ها به عنوان نمایندگان این دستگاه ها راه اندازی شود تا خدمات لازم به مردم این مناطق ارائه شود.

وی بیان کرد: در این زمینه قول هایی از سوی دستگاه ها داده شد که بعضا تعلل صورت گرفته بود و تذکر لازم به منظور جلوگیری از قصور داده شده است. مقرر شد در مدت دو هفته مکان های مذکور از سوی دستگاه های مسئول و مرتبط فراهم و زمینه خدمات رسانی به حاشیه نشین ها فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: در تدوین سند آسیب های اجتماعی استان مرکزی، بومی سازی و تقسیم وظایف دستگاه ها در عرصه استان و شهرستان مدنظر قرار گرفته که این سند امروز مصوب شد تا در سال جاری اجرایی شود.

حقیقی تصریح کرد: برمبنای این سند وظایف هر دستگاه در حوزه آسیب های اجتماعی مشخص و از موازی کاری جلوگیری می شود و دستگاه ها می توانند گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: سال گذشته برای این منظور ۲۷ میلیارد ریال بودجه در استان درنظر گرفته شده که میان دستگاه ها توزیع شد و امسال بودجه ای بیش از سال گذشته در اختیار قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: هیات اندیشه ورز استان در راستای کاهش و کنترل پنج آسیب مهم اجتماعی، متشکل از ۱۰ نفر اساتید دانشگاه که مدیریت اجرایی نیز داشته اند تشکیل شده و این هیات وظیفه دارد بر کار نهادهای مرتبط در این موضوع نظارت کرده و عملکردها را بررسی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۲درصد جمعیت شهر اراک و ۱۹درصد جمعیت شهر ساوه حاشیه نشین هستند که با توجه به قابل توجه بودن آمار حاشیه نشینی در این دو شهر، موضوع کاهش آسیب های اجتماعی در اولویت قرار گرفته، ضمن اینکه سایر شهرهای استان نیز مدنظر قرار دارند.

کد خبر 4320667

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیبهای اجتماعی استانداری مرکزی راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی شهرکرد ماه مبارك رمضان شیراز مشهد روز جهانی قدس گرگان یاسوج خرم آباد شب قدر خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود