Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-16@07:22:25 GMT

اولین دیدار ظریف با رئیس‌جمهور جدید آفریقای جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۳۷۰۲

رویداد۲۴-وزیر امور خارجه دقایقی پیش با سیریل راماپوسا رئیس‌جمهور آفریقا جنوبی دیدار و گفتگو کرد.محمدجواد ظریف که در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی به پرتوریا سفر کرده است، دقایقی پیش با سیریل راماپوسا، رئیس‌جمهور آفریقا جنوبی دیدار کرد.

 گسترش روابط دو‌جانبه و بین‌المللی و همچنین تاکید بر ضرورت پایندی به برجام از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگوی ظریف با رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و محسن موحدی قمی سفیر ایران در آفریقای جنوبی ظریف را در این دیدار همراهی می کنند. 

پس از آنکه جاکوب زوما رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی به دستور حزب کنگره ملی مجبور به استعفا شد، پارلمان آفریقای جنوبی در ماه فوریه سال جاری میلادی رسما سیریل راماپوسا را به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب کرد.

این اولین دیدار ظریف با رئیس‌جمهور جدید آفریقای جنوبی است.

وزیر خارجه کشور پیش از دیدار با رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در دو نوبت با وزیر امور خارجه این کشور رایزنی‌هایی داشت.

ظریف در بدو ورود به فرودگاه پرتوریا هم گفت: در سفری که به آفریقای جنوبی دارم، به دنبال ایجاد هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها هستیم و درباره بسته همکاری‌ها با آفریقای جنوبی مذاکره می‌کنیم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سفر ظریف به آفریقای جنوبی اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی گردشگری اولویت‌ وزارت خارجه در خراسان جنوبی

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه دیپلماسی گردشگری، از اولویت‌‌های وزارت خارجه در استان است گفت:گشودن درچه‌ای از شگفتی‌های خراسان جنوبی به روی گردشگران با معرفی جاذبه‌ها ممکن می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، افسانه ابراهیمی امروز در نشست خبری با تأکید بر اینکه ارتباط با رسانه جزو اولویت‌های وزارت امور خارجه و به طبع این نمایندگی در خراسان جنوبی است، اظهار داشت: نگاه ما بر این است که هر اقدام مثبتی که انجام می‌شود را در راستای امیدآفرینی باید به  مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

تحقق شعار سال با توسعه گردشگری

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی با بیان اینکه شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم است، افزود: حوزه گردشگری یکی از بخش‌های مهمی است که در راستای عمل به شعار سال، مردم به خوبی می‌توانند در آن مشارکت کنند.

به گفته ابراهیمی یکی از اولویت‌های نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی دیپلماسی گردشگری است، زیرا گردشگری منافع زیادی برای مردم مقصد گردشگری از ابعاد مختلف دارد که منجر به ارزآوری، توسعه زیرساخت‌ها و توسعه اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توسعه صنعت گردشگری، گردشگران با مقصد سفر خود از نزدیک آشنا می‌شوند تصریح کرد: بهره‌گیری از فضای آنلاین برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، علمی و دانش بنیان خراسان جنوبی به دیگر کشورها از جمله برنامه‌های ما در این نمایندگی است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده وبینارهایی را در این راستا برگزار می‌کنیم.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی ادامه داد: در انجام این کار ابتدا به سراغ کشور ویتنام رفته‌ایم و در وبیناری که سه شنبه این هفته با همکاری سفیر ایران در ویتنام برگزار می‌شود، برای گروه‌های مختلف گردشگری، اتاق بازرگانی و شرکت‌های دانش بنیان این کشور ظرفیت‌های استان بیان خواهد شد.

ابراهیمی افزود: هرسال میلیون‌ها گردشگر خارجی از شهرهای اصفهان، شیراز، تهران و … بازدید می‌کنند و معتقدیم که گردشگران این شهرها را کشف کرده‌اند و باید مناطق جدیدی چون خراسان جنوبی را به آنها برای کشف معرفی کنیم.

گردشگری سلامت از ظرفیت‌های خراسان جنوبی است

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی گفت: در راستای برگزاری این وبینار ذائقه مردم ویتنام را بررسی کردیم که آنها به فرش ایرانی، موضوع ستاره شناسی و کویر و ... علاقه‌مند بودند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مسائل مهم در حوزه گردشگری، گردشگری سلامت به ویژه در رابطه با کشور افغانستان است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در سه بیمارستان خراسان جنوبی اقداماتی در این راستا در حال انجام است. 

ابراهیمی بیان کرد: در وزارت امور خارجه بانوان دیپلماتی وجود دارند که با تلاش و پشتکار بسیاری در راستای منافع نظام فعالیت می‌کنند که وجود آنها در وزارت امور خارجه نشانگر اعتماد نظام به بانوان تحصیل کرده و توانمند کشور است.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی با بیان اینکه انجام کارهای نتیجه بخش برای ما خیلی مهم است تا دستاورد مناسبی برای توسعه اقتصادی استان داشته باشند، گفت: حوزه دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه یکی از قوی‌ترین حوزه‌ها در این وزارت است.

خواهر خواندگی بیرجند با ترمز ازبکستان

وی با اشاره به اینکه اقداماتی برای خواهر خواندگی بیرجند با ترمز ازبکستان در حال انجام است، تصریح کرد: گردشگر خارجی دنبال کشف جذابیت‌ها است. بنابراین ما باید اقدامات مناسبی برای معرفی جاذبه‌های خراسان جنوبی انجام دهیم تا از این طریق دریچه‌ای از شگفتی‌ها با حضور گردشگران خارجی در استان به روی آنها باز شود.

ابراهیمی از آمادگی نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی برای همکاری با اداره کل ورزش و جوانان استان برای برگزاری رویدادهای موفق ورزشی نیز خبر داد.

انتهای پیام/251/

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس‌جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • سمنان مقصد اولین سفر استانی رئیس جمهور در سال جدید
  • تصاویری از روز شلوغ حسن روحانی/سیاسیون به دیدار رئیس جمهور سابق رفتند /از ظریف، واعظی، نوبخت و زنگه تا مهدی و محسن هاشمی، ابتکار و ...
  • دیپلماسی گردشگری اولویت‌ وزارت خارجه در خراسان جنوبی
  • اولین واکنش ترامپ به حمله ایران به اسرائیل
  • دیدار نماینده دشتستان با وزیر امور خارجه روسیه
  • برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی