Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@23:09:34 GMT

جنگ تجاری آمریکا و اروپا به زیتون اسپانیا رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۵۶۲۱

جنگ تجاری آمریکا و اروپا به زیتون اسپانیا رسید

تصمیم وزیر تجارت آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه و قوانین سختگیرانه بر زیتون های وارداتی از اسپانیا، غیرقابل پذیرش است.

ایران آنلاین / سخنگوی کمیسیون اروپا چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم وزارت تجارت آمریکا مبنی بر اعمال قوانینی علیه دامپینگ (رقابت فریبکارانه) زیتون وارداتی از اسپانیا، کاملا غیرقابل پذیرش است و اروپایی ها مخالف آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، دانیل روساریو گفت: تصمیم وزیر تجارت آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه و قوانین سختگیرانه بر زیتون های وارداتی از اسپانیا، غیرقابل پذیرش است.
دامپینگ dumping یا قیمت‌شکنی عبارت است از فروش یا صادرات کالا با قیمتی کمتر از هزینه‌های تمام شده و کمتر از قیمت داخلی. به دامپینگ «رقابت مکارانه» یا تبعیض در قیمت‌ها نیز گفته می شود که تولیدکنندگان برای در اختیارگرفتن بازار و حذف رقبا محصولات خود را با قیمتی پایین عرضه می کنند. سخنگوی کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می شود، هشدار داد که این کمیسیون اقداماتی را در واکنش به این تعرفه ها انجام خواهد داد.

روساریو گفت: این یک اقدام حمایت گرایانه است که یک محصول باکیفیت و موفق اتحادیه اروپا را که میان مشتریان آمریکایی بسیار طرفدار دارد هدف قرار داده است. این تعرفه های نهایی هنوز تایید نشده اند و ماه ژوئیه باید در کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا تصویب شوند و کمیسیون اروپا پس از تصویب این تصمیم دولت آمریکا درباره اقدامات خود به بررسی خواهد پرداخت. تولیدکنندگان روغن زیتون منطقه یورو با رقابت ازسوی آمریکا روبرو هستند و از دست دادن این بازار لطمه بسیار زیادی به اقتصادهای بحران زده این بلوک وارد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی آمریکا و ورودش به کاخ سفید، سیاست های ضداروپایی وی آغاز شد. ترامپ همه رودربایستی‌ها را با اروپایی ها کنار گذاشت و جنگ اقتصادی خود را در بازار بی‌رحم فولاد و آلومینیوم شروع کرد.

از ابتدای ماه ژوئن، واردات فولاد اروپا به آمریکا با افزایش ٢۵درصدی، و واردات آلومینیوم با افزایش ١٠ درصدی عوارض مواجه شد. بدیهی است که با چنین افزایش قیمت ناگهانی در بازار آمریکا، فلزات اروپایی خریداران زیادی را از دست خواهد داد.

بسیاری از کارشناسان و ناظران بین المللی، راهبرد ترامپ را ناسیونال – لیبرال توصیف می‌کنند و معتقدند که وی در زیر و رو کردن روابط بین‌المللی مصمم است و در جهت برتری مطلق آمریکا از هر سلاحی استفاده می‌کند: قدرت آتش پنتاگون، سلاح دلار و البته خرابکاری در همه قواعد و توافق‌های بین‌المللی.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود ۵۰ میلیون یورویی اتلتیکومادرید از حذف بارسلونا

در شب حذف نمایندگان اسپانیا از لیگ قهرمانان اروپا، یکی بیشتر از دیگری متحمل ضرر شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سه‌شنبه شب برای فوتبال اسپانیا شب تلخی بود. دو نماینده این کشور که شانس زیادی برای صعودشان به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا قائل می‌شدند، یکی پس از دیگری حذف شدند. یکی از آنها بارسلونا بود که قدر پیروزی خارج از خانه‌اش برابر پاری‌سن‌ژرمن را ندانست و در کاتالونیا با قبول شکست تحقیرآمیز 4 بر یک حذف شد و دیگری اتلتیکومادرید که در شرایطی مشابه برد 2 بر یک دور رفت خود در خانه را با قبول شکست 4 بر 2 در آلمان برابر بوروسیا دورتموند بی‌فایده کرد.

در میان آنها اما تیمی که بیشتر ضرر کرد، بدون شک بارسلونا بود. بارسلونا به سبب مشکلات مالی فصول اخیرش روی پاداش‌های پیشروی در اروپا حساب ویژه‌ای باز کرده بود. سوای پاداش‌های نقدی صعود به مراحل بالا که یوفا آن را به حساب تیم‌ها واریز می‌کند، امسال برای کاتالان‌ها پای یک امتیاز ویژه در میان بود. آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا برای اینکه بتوانند سهمیه حضور در اولین دوره جدید جام جهانی باشگاه‌ها را کسب کنند، نیاز داشتند به فینال این دوره لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند و در عین حال اتلتیکومادرید هم می‌بایست در همین مرحله حذف می‌شد. حذف اتلتیکومادرید رخ داد اما بارسایی‌ها هم همین ناکامی را تجربه کردند و به این ترتیب بارسلونا آخرین سهمیه اسپانیا در جام جهانی باشگاه‌های 2025 را به تیم مادریدی داد، سهمیه‌ای که برای آن آورده مالی 50 میلیون یورویی به همراه خواهد داشت.

پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا را حذف کرد/ پایان تلخ اتلتیکو

بارسلونا از حالا به بعد تنها باید روی لالیگا تمرکز کند تا کورسوی شانس خود برای رقابت با رئال مادرید در کورس قهرمانی را حفظ کند، هر چند که ناکامی در فتح ال‌کلاسیکوی هفته آینده این رؤیا را هم برای آنها بر باد خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • چه کسی به پاکو خمس گفت از ایران برود
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • سود ۵۰ میلیون یورویی اتلتیکومادرید از حذف بارسلونا
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در خصوص نرخ بلیط هواپیماها هستیم