Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی پرتغالی تیم ملی می گوید بازیکنان ایرانی حق دارند که از روسیه لذت ببرند و هوادار داشته باشند.

طرفداری- کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که کمتر از 48 ساعت دیگر باید مقابل تیم ملی مراکش در جام جهانی 2018 روسیه بایستد در مصاحبه ای تفصیلی با جی پی مگزین از مصائب و شیرینی های کار در ایران و صعود به دو جام جهانی می گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از جی کیو مگزین، کارلوس کی روش، سرمربی سابق رئال مادرید در مصاحبه ای تفصیلی به چگونگی صعود تیم ملی ایران با 22 بازی شکست و به عنوان اولین تیم آسیا به جام جهانی می گوید.

بلوهوریزنته، برزیل، سال 2014! آرژانتین مقابل ایران! ایران تنها 114 پاس در کل بازی رد و بدل می کند، کمترین میزان در 50 سال اخیر جام جهانی اما در 90 دقیقه آن ها بهترین حمله های آرژانتین را برای بدست آوردن مساوی بدون گل دفع کردند. اگرچه دور از انتظار بود ولی در نیمه دوم ایران شانس های بهتری برای گلزنی داشت.
38000 هوادار آرژانتینی همه جای استادیوم را به رنگ آبی و سفید درآورده بودند نهایتاً به آرامش رسیدند آن هم در مقابل تیمی که از جامعه بین المللی فوتبال دور است و به خاطر این که کشوری نمی خواهد مقابل آن ها بازی کند برای تدارک یک بازی دوستانه باید کشمکش های خاصی را تجربه می کرد. دو هزار هوادار ایرانی آن چه را که در ورزشگاه می دیدند باور نداشتند.

گل لیونل مسی از راه رسید، گلی که با لقب بزرگترین بازیکن جهان بودن او تناسب داشت. با دیدن گل او مارادونا اذعان می کند که تاج و تختش به مسی می رسد. بازیکنان ایران بر روی زمین دراز کشیده اند و غرق در غم و اندوه هستند؛ آن ها از جام جهانی حذف شده اند!

استیون بیت آشور می گوید:

ضربه روحی خوردیم. واقعاً ضربه روحی بدی بود و من فقط می توانستم از روی نیمکت نظاره گر باشم.

 کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی ایران که سابقاً سرمربیگری در رئال مادرید و دو بار دستیاری فرگوسن را تجربه کرده در آن لحظه برافروخته بود چراکه داور یک خطای پنالتی واضح را برای ایران نگرفت. کی روش با حالتی منقبض شده به سمت یکی از رسانه ها آمد و سپس خشمگین و ساکت از میکسدزون گذشت.

این خبرنگار پرسید:

کارلوس، چیزی بگو

با کی روش غریبه نبودم.  سه ماه قبل او را در تهران دیده بودم - پروسه ای که 5 ماه طول کشید و بعد از چندین بار رد شدن درخواستم، پرواز به دوبلین و سه روز انتظار با ویزای 350 یورویی به آن دست یافته بودم. شخصی از تیم رسانه ای فیفا زیرکانه خود را به کنار کی روش رساند و مشغول ضبط حرکات او شد. خبر بدی بود آن ها او را از راه اصلی میکسدزون منحرف کرده بودند و داستان من ناتمام ماند.

خبرنگار روزنامه تابلوئید انگلستان خطاب به مسئول فیفا فریاد زد گورت رو گم کن. کی روش نمی ایستد تا با تو صحبت کند. مسئول فیفا عذرخواهی کرد و نزد رئیسش رفت.

کی روش برای صعود ایران به برزیل کار شگفت انگیزی را انجام داده بود. وقتی او سکان هدایت تیم ملی را در سال 2011 بدست گرفت، ایران هفتم آسیا و تیم پنجاه و چهارم جهان بود. سه سال بعد از حضور او ایران تیم اول آسیا شد. ایران مسئولان دلسوزی نداشت، حقوق ها پایین بود و همیشه برای رزرو هتل و سفر کشمکش داشتند.

کی روش که براساس قراردادهای بین المللی اش سابقه 40 ساله در فوتبال حرفه ای بدست آورد از پرواز اکونومی بازیکنان ناراضی بود. امتیازاتی را بدست آورد اما هنوز نسبت به کمبود منابع اعتراض داشت. در سال 2014، فیفا پول صعود ایران به جام جهانی را بلوکه کرد زیرا بانک ها اجازه این نقل و انتقال را به ایران نمی دادند. بدون آن پول، بازیکنان پاداش خود را برای صعود به جام جهانی دریافت نمی کردند.

کی روش شرایط مشابهی را برای جام جهانی روسیه نداشت و عملکرد بهتری از خود نشان داد. ایران هیچ یک از ده بازی خود را در مرحله انتخابی نباخت و تنها دو گل دریافت کرد. آن ها اولین تیم از آسیا بودند که جواز حضور در روسیه را دریافت کردند و اولین تیمی که مزایای فوق العاده تمرینی را در روسیه به همراه بازی با لیتوانی بدست می آوردند. اما آیا کی روش هنوز ار قضایای بلوهوریزنته عصبانی بود؟ این اولین سوالی بود که من در مصاحبه ای که در مسکو با او ترتیب دادم پرسیدم.

او با خنده جواب داد:

شوکه شده و تعجب کرده بودم. ما در مقابل آرژانتین خیلی خوب بازی کردیم، اما دو نفر روند بازی را تغییر دادند: لیونل مسی با گل استثنائی اش و داور که یک پنالتی واضح را ندید. بازی می توانست 1 بر 0 به سود ما باشد و زابالتا نیز اخراج شود. اما آن بازی تمام شده و به تاریخ پیوسته است. حالا امیدوارم تیم جوان من قادر باشد تا عملکردی با همان بلوغ و تعهد را که در مقابل آرژانتین نشان دادیم ارائه دهند. حالا تیم بسیار متفاوتی داریم. بازیکنان جوانی داریم که در اروپا بازی می کنند و خون تازه ای به رگ های آنان تزریق شده است. حالا پتانسیل هجومی بیشتری داریم، ماجراجوتر شدیم و اگرچه از عدم گلزنی در مرحله انتخابی ناامید شدم اما هنوز اولین تیم آسیایی هستیم که صعود کردیم.

از جام جهانی 2014، ایران در هیچ دیدار رقابتی بازنده نشده است. آن ها 22 بازی بدون شکست در کارنامه دارند، اما کی روش می داند که آن ها برای قهرمانی در جام جهانی به روسیه نرفته اند. او در این باره می گوید:

استوار قدم برمی داریم و برای قهرمانی انتظار داریم در جام ملت های آسیا برای قهرمانی به میدان برویم. حالا فرصت نادر و بی نظیری برای رشد و پیشرفت پیش روی ماست تا به عنوان یک تیم و یک بازیکن چیزهای بیشتری یاد بگیریم و با افتخار، لذت و به عنوان تیمی قدرتمند و مدعی قهرمانیِ جام ملت های آسیا، جام جهانی را به پایان برسانیم.

تیم کی روش با اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه است. کی روش در این باره می گوید:

اولین واکنش من این بود که واو، با چند تیم در کلاس بالای جهانی بازی خواهیم کرد. اما وقتی در رقابت های جام جهانی هستید این نمی تواند یک سورپرایز برای شما باشد. شما نمی توانید انتظار قرعه ای مثل اتیوپی را داشته باشید. درست است؟

اسپانیا و پرتغال مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند. بازی اسپانیا زیباست و با کنترل فضا، زمان و توپ همراه است. تحت هدایت سرمربی جدیدشانضرب آهنگ بازی آن ها بیشتر شده است و در هر دقیقه از بازی سبک استوارتری از خود نشان می دهند. این ها از اسپانیا یک حریف پیچیده می سازد، آن ها نه تنها فضا و ریتم بازی را کنترل می کنند بلکه ضرب آهنگ بازی فوق العاده ای نیز دارند.

مراکش که خوشحالم در اولین بازی روبروی آن ها قرار می گیریم بهترین تیم آفریقایی در برهه کنونی است، البته آن ها یک تیم اروپایی هستند چون اکثر بازیکنانشان در اروپا پرورش یافته اند. آن ها ژنِ اروپایی فوتبال را در خود دارند که در جهان بهترین است. آن ها مدرسه و تحصیلات و ذهنیت تمرین و آماده سازی دارند. مراکش تیم بسیار قدرتمندی است، اما بهترین عملکردمان را ارائه خواهیم داد تا برای اولین بار در تاریخ ایران به مرحله دوم برویم و به حرف هر کسی که بگوید ما شانسی نداریم گوش نمی دهم حتی اگر برای 60 تا 70 درصد توپ ها در زمین بازی بجنگیم.

ایران با مشکلات همیشگی در آماده سازی دست و پنجه نرم کرد. کی روش در این باره اظهار داشت:

متأسفانه، ایران با مشکلات وحشتناکی برای بازی برابر دیگر تیم های ملی روبرو شد. پیام من برای فوتبال بین المللی بسیار ساده است: بگذارید بازی کنیم. بازیکنان ما سزاوار این فرصت هستند. اجازه ندهید تحریم ها موجب این اقدامات شرم آور شود. اجازه ندهید این اقدامات روح فوتبال را خدشه دار کند.

مردم ایران عاشق فوتبال هستند، می دانند ما مشکلاتی داریم و حالا نگاه متفاوتی و محترمانه تری به ایران دارند زیرا آن ها می دانند با چه چالش هایی روبرو هستیم. آن ها می دانند ما بازیکنی در بهترین لیگ های اروپا نداریم و این که مشکلات و تحریم ها بر روی ایران و ورزشش اثر گذاشته است.

به او می گویم تو 65 ساله هستی. کی روش اینگونه پاسخ می دهد:

اگر دوباره خواستی این جمله را بگویی، با صدای بلند نگو که مردم بشنوند. هنوز یک حیوان جاه طلب در شکم خود دارم. هر روز صبح بیدار می شوم، می دوم و می خواهم پرواز کنم و پیروز شوم، الگو باشم و به اطرافیان خود حس بهتر بودن بدهم. سه بار به جام جهانی صعود کرده ام و می خواهم برای بار چهارم هم این کار را انجام دهم. اشتهای زیادی برای برآورده کردنش دارم. تمرین هیچگاه کار، قربانی شدن یا رنج کشیدن نیست. همیشه یک تفریح است.

اما استثنائی هم در این میان وجود دارد، درست است؟ کی روش در پاسخ می گوید:

همیشه سر و کار داشتن با بازیکنان - پسران من - تیم پزشکی و مقامات مسئول آسان نیست. وظیفه یک مربی نیست که کارها را برای یک فدراسیون تسهیل کند. وقتی نتوانم در جایی برجسته باشم آنگاه از مسئولیتم استعفا خواهم داد؛ این وضعیت مانند سایه ای از سازش خواهد بود. من از یکنواختی بیزارم. مربی نیستم که تحت هر شرایطی بمانم و فقط به حرف مردم گوش دهم. وظیفه من روبرو شدن به چالش و فراهم آوردن بهترین شرایطی است که بازیکنانم بتوانند در آن عملکردشان را ارائه دهند.

کی روش افکارش را این گونه بیان می کند:

می دانم که برخی اوقات سختگیر هستم و بر روی موضوعات پافشاری می کنم اما ما به زمین هایی نیاز داریم که کیفیت داشته باشند و بازیکنان بتوانند در آن سریع پاس بدهند چراکه وقتی به آن فکر می کنند سرعت آن ها بیشتر می شود. من در طول دوران مربیگری ام هیچگاه ندیدم مثل ایران بازیکنان این قدر در دادن پاس تعلل کنند.

 

یکی از تیم های جام جهانی را نام ببر که بدون بازی تدارکاتی کافی و با تمرین رد یک زمین 60 متری به این رقابت ها آمده باشد.

ما برای سفر کردن، فراهم کردن کمپ های تمرینی، سازماندهی بازی های تدارکاتی و خرید تجهیزات جنگیده ایم. حتی خرید پیراهن هم برای ما چالش برانگیز است اما این چالش ها موجب شد عاشق ایران شوم. این سختی ها منبع الهام بخشی برای مردم بود و آن را متحدتر کرد تا برای کشورشان بجنگند. این بچه ها سزاوار یک لبخند از سوی دیگر مردم جهان هستند.

این هفته، تحریم ها حتی روی نایکی هم اثر گذاشت تا این شرکت اجازه ندهد بازیکنان ایران کفش هایش را بپوشند و کل ایران از این بابت خشمگین شد.

کی روش انتظار نداشت 7 سال در ایران بماند و در این باره می گوید:

وقتی تیم پرتغال را ترک کردم قراردادی را با ایران تا جام جهانی 2014 برزیل منعقد ساختم. در ابتدا ما مجبور بودیم به مرحله نهایی برسیم و این کار را کردیم. انتظار نداشتم این همکاری ادامه پیدا کند اما از من خواستند که همین صعود را در جام جهانی روسیه نیز داشته باشیم.

فوتبال این شانس را به من داده تا به مکان های مختلفی از جهان سفر کنم، ایالات متحده آمریکا، ژاپن، آفریقا و اروپا را ببینم و مردم از روی کنجکاوی درباره ایران از من پرسیدند. به آن ها می گویم همان چیزی را که در سایر کشورها دیدم در ایران هم مشاهده کردم - مردمی که می خندند و گریه می کنند، می خوانند و می رقصند. شما مادرهایی را می بینید که صبحگاه فرزند خود را به مدرسه می برند. مردمی را می بینید که از ترافیک شاکی هستند. فوتبال به شما یاد می دهد که تا چه اندازه انسان ها با یکدیگر مشترک هستند و با سیاست و نظام های سیاسی کاری ندارند.

کی روش از حضور در چنین جمعی خوشحال است و می گوید:

وظیفه من خلق شادی و سرگرمی برای مردم ایران است. ایران کشوری است که به لحاظ قدمت غنی است و تاریخی هزار ساله دارد. جای تأسف دارد که نگرش نسبت به ایران در سراسر جهان واقعی و درست نیست و مردم ایران سزاوار این نگرش نیستند.

فوتبال در ایران طرفداران بسیاری دارد و رد بازی های ملی 78000 نفر به استادیوم می آیند. کی روش در این باره می افزاید:

ایران یک کشور فوتبالی است. فوتبال به عنوان DNA مردم ایران است. ایران یک کشور تازه به دوران رسیده فوتبالی نیست که نیازی به فانتزی های خاص برای ارتقای فوتبالش داشته باشد. اما بازیکنان ما به حمایت نیاز دارند و سیاست ها نباید نقشی در بازی ها داشته باشند.

کی روش در پایان مصاحبه درباره بازیکنان جوانش گفت:

آن ها حق دارند تا از روسیه لذت ببرند و هوادار داشته باشند و آن را بدست خواهند آورد.
 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طعنه‌آمیز شبکه TNT به مصاحبه تند یورگن کلوپ + عکس

پس از پپ گواردیولا، یورگن کلوپ نیز در آخرین هفته‌های فصل به نقش مهم برنامه‌ بازی‌های لیگ برتر در ناکامی تیمش اشاره کرد. 

طرفداری | یورگن کلوپ معتقد است سران فوتبال انگلیس به دلیل نفوذ شبکه‌های تلویزیونی، به تیم‌ها آسیب وارد کرده‌اند.

نشست‌های خبری روز جمعه لیگ برتر انگلیس با یورگن کلوپ آغاز شد. سرمربی لیورپول راس ساعت 9:45 صبح به وقت محلی مقابل خبرنگاران قرار گرفت و پس از صحبت در مورد تیمش، نسبت به زمان‌بندی بازی‌ها اعتراض کرد. کلوپ مستقیما تلویزیون TNT را هدف قرار داد. شبکه‌ مورد علاقه سرمربی آلمانی به دلیل قراردادهای تجاری، تاثیر به‌سزایی در زمان‌بندی برنامه بازی‌ها و انتقال بازی‌های لیورپول به لانچ‌تایم (ساعت 12:30 ظهر انگلیس) داشته است. کلوپ در صحبت‌های کامل خود گفته بود:

چند روز پیش با شبکه تلویزیونی محبوبم، که دیگر هرگز آن را تماشا نخواهم کرد، یعنی TNT، صحبت می‌کردم. آن‌ها همیشه معتقد هستند که: به شما پول می‌دهند و شبکه‌ها به فوتبال پول تزریق می‌کنند. 

اینطور نیست. من واقعا اینطور نمی‌بینم. کاملا برعکس است، فوتبال به آن‌ها پول می‌دهد. آن‌ها بازی‌ها را پخش می‌کنند و ارائه می‌دهند، اما اینطور نیست که TNT یا Sky یا بقیه، اوضاع فوق‌العاده خوبی نداشته باشد. آن‌ها می‌توانند به همه شما پول بدهند، هیچ مشکلی نیست. با این حال، به عنوان پیرمردی که این لیگ را ترک می‌کند یک توصیه دارم: شما باید بخشی از فوتبال نباشید، نه این که شیره آن را بکشید! بین بازی‌های لیورپول کمتر از هر تیم دیگری فاصله وجود دارد، با این حال آن‌ها به زمان‌بندی بازی‌ها و انتقال دیدار ما به ساعت 12:30 می‌خندند و دنبال‌کننده می‌گیرند. می‌توانید من را از جلسه برنامه‌ریزی کنار بگذارید. با این حال، اگر به دنبال یک کارشناس تلویزیونی بودید، من انگلیسی صحبت می‌کنم و می‌توانم انجامش دهم. (با خنده)

 

اکانت شبکه TNT در توییتر از اظهارات تند کلوپ تنها به بخش آخر آن توجه کرد. آن‌ها با انتشار یک عکس از یورگن کلوپ، از فرصت شغلی جذب کارشناس خبر دادند که مرد آلمانی تقاضای آن را مطرح کرده بود. در این تصویر ویژگی‌های سرمربی آلمانی ذکر پوشش داده شده و البته به بی‌میلی او برای کار در ساعت 12:30 ظهر هم اشاره شده بود. 

قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان که به چند زبان مسلط است، تمایلی برای کار در ساعت 12:30 دارد؟

کلوپ: به عنوان یک پیرمرد توصیه می‌کنم لیگ برتر را از جنایت مدیران آن نجات دهید

آیا تیم‌های انگلیسی مشکل فشردگی برنامه بازی دارند؟

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ستاره جوان فوتبال ایران میلیون دلاری شد
  • سرمربی تیم هندبال جوانان: برای کسب سهمیه جهانی می‌جنگیم
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • مرد سال آسیا: شادی مردم ایران برایم از همه چیز مهم‌تر بود
  • والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • واکنش طعنه‌آمیز شبکه TNT به مصاحبه تند یورگن کلوپ + عکس